Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Reczu
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Protokół z I sesji Rady Miejskiej


Protokół

z przebiegu obrad I sesji Rady Miejskiej w Reczu

odbytej w dniu 27 listopada 2006r.

 

Na podstawie § 17 ustęp 2 Statutu Gminy otwarcia pierwszej sesji Rady Miejskiej w Reczu w kadencji przypadającej na lata 2006-2010 dokonał Pan Ryszard Dobrzaniecki Przewodniczący Rady Miejskiej poprzedniej kadencji ( 2002-2006).

Stwierdził, że na sali znajduje się 15 radnych, co stanowi quorum, przy którym Rada może obradować i podejmować prawomocne uchwały.

Powitał serdecznie radnych, zaproszonych gości i zgromadzoną publiczność.

Wszystkim nowo wybranym radnym złożył serdeczne gratulacje z okazji wyboru i życzył owocnych obrad.

( listy obecności radnych, gości zaproszonych oraz sołtysów w załączeniu do protokółu).

Następnie zgodnie z § 17 ust. 2 pkt. 4 przekazał przewodnictwo obrad najstarszemu wiekiem spośród radnych obecnych na sesji Panu Mieczysławowi Juszczykowi.

Pan Juszczyk Mieczysław Senior Rady Miejskiej przejmując przewodnictwo powiedział, że ma zaszczyt po raz trzeci prowadzić obrady inauguracyjnej sesji Rady Miejskiej jako najstarszy wiekiem radny.

Następnie przystąpił do uchwalenia porządku obrad I sesji. Przypomniał, że porządek obrad sesji otrzymali Państwo wraz z zawiadomieniem o zwołaniu sesji.

Dla przypomnienia odczytał porządek obrad I sesji Rady Miejskiej, który brzmi:

  1. Sprawy regulaminowe:

    1. otwarcie sesji i stwierdzenie quorum,

    2. przyjęcie porządku obrad sesji,

(Przed złożeniem ślubowania Przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej wręczy zaświadczenia o wyborze ).

  1. Złożenie ślubowania przez nowo wybranych radnych.

  2. Projekt uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej.

  3. Projekt uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.

  4. Projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej.

  5. Projekt uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Miejskiej.

 

Zapytał, czy są jakieś uwagi lub wnioski do ustalonego porządku obrad i otworzył dyskusję, w której kolejno udział wzięli:

Pan Ryszard Dobrzaniecki radny Rady Miejskiej zapytał, czy ten projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej, to jest w sprawie powołania komisji, czy w sprawie wyboru przewodniczącego Komisji Rewizyjnej? Zdaniem Pana Radnego Komisja Rewizyjna powinna się zebrać i wskazać kandydata na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej, którego w głosowaniu wybiera Rada Miejska.

Pan Radny Senior stwierdził, że Komisja Rewizyjna ma trochę inne zasady.

Pan Grzelak Leon Radny Rady Miejskiej powiedział, że Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej wybiera Rada Miejska i jest na to osobna uchwała w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej, w której w § 2 wpisuje się osobę wybraną na stanowisko Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

Pan Radny Senior zwrócił się z prośbą do podinspektora ds. obsługi Rady o podpowiedź w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej.

Pani Krystyna Samonek podinspektor ds. obsługi Rady wyjaśniała, że Rada Miejska wybiera

4 członków Komisji Rewizyjnej i następnie Rada Miejska spośród tych członków wybiera Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. Natomiast Zastępcę Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej wybiera Komisja Rewizyjna także spośród członków tej komisji. Do przygotowanego projektu uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej wpisuje się w

§ 1 nazwiska osób wchodzących w skład Komisji Rewizyjnej a w § 2 wpisuje się nazwisko przewodniczącego i zastępcy przewodniczącego. Nie musi być oddzielnej uchwały na to.

W ten sposób przygotowany projekt uchwały poddaje się pod głosowanie. Wyborów tych dokonuje się w sposób jawny.

Innych uwag nie zgłoszono i na tym dyskusję zamknięto. Porządek obrad poddano pod głosowanie w brzmieniu podanym na wstępie protokółu. Pan Mieczysław Juszczyk Radny Senior stwierdził, że w wyniku głosowania Rada Miejska jednogłośnie przyjęła powyższy porządek obrad I sesji Rady Miejskiej.

Powitał następnie Przewodniczącą Gminnej Komisji Wyborczej Panią Anetę Pelc i poprosił o wręczenie zaświadczeń o wyborze na radnego do Rady Miejskiej.

Przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej wręczyła zaświadczenia i gratulowała radnym wyboru.

 

Punkt 2 porządku obrad sesji - Złożenie ślubowania przez nowo wybranych radnych.

 

Pan Radny Senior poprosił wszystkich o powstanie, informując, że przystępujemy do ślubowania.

Po odczytaniu roty ślubowania przez Radnego Seniora wywołani przez najmłodszego wiekiem Radnego Pana Barnę Stanisława radni powstali i wypowiadali słowo ,,ślubuję” lub ,, ślubuję” z dodaniem zdania ,, Tak mi dopomóż Bóg”.

Odczytał rotę ślubowania:

"Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców."

 

Punkt 3 porządku obrad - Projekt uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej.

Pan Radny Senior przypomniał, że zgodnie z art. 19. 1. ustawy o samorządzie gminnym Rada gminy wybiera ze swego grona przewodniczącego i 1-3 wiceprzewodniczących bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym.

W związku z tym Rada musi powołać Komisję Skrutacyjną i zaproponował, żeby komisja ta przeprowadziła wybory na Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej i żeby składała się z 3 radnych.

Propozycję tą poddał pod głosowanie. W wyniku głosowania stwierdził, że Rada Miejska jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie jednej Komisji Skrutacyjnej dla przeprowadzenia wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej i jego zastępcy.

Zatem poprosił o zgłaszanie radnych chętnych do pracy w tej komisji.

Z sali zgłoszono następujących radnych do Komisji Skrutacyjnej:

  1. Radną Panią Agatę Paszowską

  2. Radną Panią Mariolę Misiek

  3. Radną Panią Zenonę Skowrońską.

Wyżej wymienione osoby wyraziły zgodę na pracę w Komisji Skrutacyjnej.

Nie zgłoszono uwag do składu Komisji Skrutacyjnej. Skład Komisji Skrutacyjnej poddano pod głosowanie. Pan Radny Senior stwierdził, że w wyniku głosowania Komisja Skrutacyjna w wyżej wymienionym składzie została przyjęta jednogłośnie.

Następnie przedstawił propozycje zasad głosowania obowiązujących przy wyborze Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej:

  1. Głosowanie jest tajne ( art. 19. ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym).

  2. Liczba kandydatów jest nieograniczona.

  3. Radni głosują na kartach do głosowania, które rozda Komisja Skrutacyjna.

  4. Za głosy ważne uznaje się te, na których postawiono znak ,,X” w kratce tylko przy jednym kandydacie.

  5. Wybranym zostaje ten kandydat, który uzyska bezwzględną większość głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady.

  6. W przypadku uzyskania równej liczby głosów przez dwóch lub więcej kandydatów głosowanie zostanie powtórzone.

Zapytał, czy są jakieś pytania lub niejasności? Nie zgłoszono żadnych pytań ani uwag. Wobec powyższego proponowane zasady głosowania, które będą obowiązywać przy wyborze Przewodniczącego Rady i jego Zastępcy poddał pod głosowanie.

Pan Radny Senior stwierdził, że Rada Miejska jednogłośnie przyjęła w/w zasady głosowania obowiązujące przy wyborze Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.

Następnie poprosił o zgłaszanie kandydatur na Przewodniczącego Rady Miejskiej wraz z ich krótką prezentacją.

Z sali zgłoszono następujących kandydatów na Przewodniczącego Rady Miejskiej:

  1. Pana Grzelaka Leona Radnego Rady Miejskiej zgłosił Pan Radny Robaczek Tadeusz, który poinformował, że kandydował on do Rady Miejskiej z niezależnego Komitetu Wyborczego ,, Razem dla wsi”. Dalej informował, że Pan Grzelak Leon był przez dwie kadencje Radnym Rady Miejskiej w Reczu. Grupa Radnych wysuwając tego kandydata sugerowała się tym, że jest to kandydat niezależny i nie stwarzał wątpliwych spraw.

Pan Radny Grzelak Leon wyraził zgodę na kandydowanie na stanowisko Przewodniczącego Rady Miejskiej w Reczu.

  1. Pana Ryszarda Dobrzanieckiego Radnego Rady Miejskiej zgłosiła Pani Radna Misiek Mariola, która powiedziała, że uważa, że powinien zostać Przewodniczącym Rady Miejskiej, ponieważ tę funkcję dobrze pełnił w poprzedniej kadencji. Powiedziała, że wydaje się jej, że nie było żadnych zastrzeżeń. Na wszystkich sesjach Rady Miejskiej był. Ponadto ma ponad 20 letni staż i zna się na przepisach prawnych. Zna praktycznie ten samorząd od ,,kuchni” i wydaje się, że będzie dobrym Przewodniczącym Rady.

Pan Radny Ryszard Dobrzaniecki wyraził zgodę na kandydowanie na stanowisko Przewodniczącego Rady Miejskiej w Reczu.

Innych kandydatów nie zgłoszono. Wobec powyższego zamknięto listę kandydatów . Pan Radny Senior poprosił Komisję Skrutacyjną o przystąpienie do pracy i przygotowanie kart do głosowania i przeprowadzenie głosowania tajnego.

Pan Radny Senior zaproponował 20 minutową przerwę w obradach na czas pracy Komisji Skrutacyjnej.

Po powrocie Komisji Skrutacyjnej na salę obrad i po przeprowadzonym głosowaniu tajnym Pan Przewodniczący Rady Miejskiej wznowił obrady po przerwie.

Poprosił następnie Panią Przewodniczącą Komisji Skrutacyjnej o odczytanie protokołu i ogłoszenie wyniku wyboru.

Pani Agata Paszowska Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej odczytała protokół z przeprowadzonego głosowania tajnego na stanowisko Przewodniczącego Rady Miejskiej, w którym Komisja stwierdziła, że Przewodniczącym Rady Miejskiej został Pan Grzelak Leon, który uzyskał 10 głosów ,,za”, 5 ,,przeciw” (bezwzględną większość głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady wynosi 9 głosów ,,za”).

Protokół Komisji Skrutacyjnej wraz z kartami z głosowania stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

Pan Radny Senior złożył gratulacje wybranemu Przewodniczącemu Rady Miejskiej Panu Leonowi Grzelakowi i poprosił go o dalsze prowadzenie obrad sesji.

Pan Grzelak Leon nowo wybrany Przewodniczący Rady Miejskiej podziękował serdecznie Radnemu Seniorowi za prowadzenie obrad sesji. Podziękował również za zaufanie i wybór na stanowisko Przewodniczącego Rady Miejskiej i zapewnił, że będzie Przewodniczącym obiektywnym i, że nasza Rada Miejska będzie pracowała spokojnie i merytorycznie a uchwały jakie będziemy podejmować będą z korzyścią dla naszej gminy. Jeszcze raz serdecznie dziękował za wybór na stanowisko Przewodniczącego Rady Miejskiej.

Pan Juszczyk Mieczysław Radny Senior powiedział, że zapomniał przekazać informację od Pana Burmistrza Zbigniewa Ligusa, który przeprasza, ale nie może uczestniczyć w obradach tej sesji i będzie na sesji podczas, której odbędzie się zaprzysiężenie nowego Burmistrza.

 

Punkt 4 porządku obrad - Projekt uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.

Pan Przewodniczący Rady miejskiej stwierdził, że przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad sesji a mianowicie podjęcia uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.

Poprosił więc o zgłaszanie kandydatów na Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej wraz z krótką prezentacją.

Z sali zgłoszono następujące kandydatury na Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej:

  1. Pana Radnego Barnę Stanisława zgłosiła Pani Radna Grażyna Konieczna i powiedziała, że jest najmłodszym wiekiem Radnym, wybrany został na trzecią kadencję, zna problemy gminy i jej mieszkańców.

Pan Radny Barna Stanisław wyraził zgodę na kandydowanie.

  1. Pana Radnego Tadeusza Antosiewicza zgłosił Pan Radny Ryszard Dobrzaniecki, który powiedział, że Pan Radny Antosiewicz Tadeusz jest wszystkim znany, zna pracę w Radzie od ,, podszewki”, bo jest samorządowcem i wydaje się, że będzie najlepszym kandydatem na Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.

Pan Antosiewicz Tadeusz Radny Rady Miejskiej wyraził zgodę na kandydowanie na stanowisko Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.

 

Pan Grzelak Leon Przewodniczący Rady Miejskiej przypomniał, że zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym mamy prawo wybrać od 1 - 3 zastępców Przewodniczącego Rady Miejskiej. Zaproponował, żeby nasza Rada Miejska wybrała 1 wiceprzewodniczącego.

Zapytał, czy są inne propozycje. Innych propozycji nie zgłoszono. Wobec powyższego poddał pod głosowanie propozycję wyboru 1 wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej. Stwierdził, że w wyniku głosowania Rada Miejska jednogłośnie postanowiła wybrać 1 Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.

Innych kandydatów na stanowisko Wiceprzewodniczącego nie zgłoszono. Poprosił Komisję Skrutacyjną o przystąpienie do pracy, rozdanie kart do głosowania i przeprowadzenie głosowania.

Pan Grzelak Leon Przewodniczący Rady Miejskiej na czas pracy Komisji Skrutacyjnej ogłosił 20 minutową przerwę.

Po powrocie Komisji Skrutacyjnej na salę obrad wznowił obrady Rady Miejskiej i poprosił Przewodniczącą Komisji Skrutacyjnej o odczytanie protokołu i ogłoszenie wyników wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.

Pani Agata Paszowska Radna, Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej odczytała protokół komisji na podstawie, którego stwierdziła, że Wiceprzewodniczącym Rady Miejskiej został Pan Radny Stanisław Barna, który uzyskał 10 głosów ,,za” i 5 głosów przeciwnych (bezwzględną większość głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady wynosi 9 głosów ,,za”).

Protokół Komisji Skrutacyjnej wraz z kartami z głosowania stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

Pan Grzelak Leon Przewodniczący Rady Miejskiej pogratulował Panu Barnie Stanisławowi nowo wybranemu Wiceprzewodniczącemu Rady Miejskiej .

Głos zabrał Pan Barna Stanisław Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej dziękując za zaufanie i wybór na stanowisko Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.

 

Punkt 5 porządku obrad - Projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej.

 

Pan Grzelak Leon Przewodniczący Rady Miejskiej przypomniał, że zgodnie z art. 18a ustawy o samorządzie gminnym Rada kontroluje działalność Burmistrza, gminne jednostki organizacyjne przez powołaną Komisję Rewizyjną.

W skład Komisji Rewizyjnej nie mogą wchodzić Przewodniczący Rady Miejskiej oraz jego zastępca. W skład Komisji Rewizyjnej wchodzą radni, w tym przedstawiciele wszystkich klubów.

Zgodnie z § 82 ust. 1 Statutu Gminy Komisja Rewizyjna składa się z Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej, Zastępcy oraz dwóch członków. Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej wybiera Rada Miejska (§82 ust.2 Statutu Gminy).

Mając powyższe na uwadze Pan Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił o zgłaszanie kandydatów na członków Komisji Rewizyjnej i zaproponował, żeby w skład Komisji Rewizyjnej weszli przedstawiciele największych Komitetów Wyborczych takich jak : KWW ,,Praworządność”, KWW Lewica i Demokraci, KWW Ruch Społeczny i KWW PSL.

Wniosek powyższy poddał pod głosowanie. W wyniku głosowania Rada Miejska większością głosów ( 14 za, 1 przeciwny) przyjęła w/w wniosek.

Pan Radny Pater Andrzej zgłosił Pana Tadeusza Robaczka z KWW ,,Praworządność” do Komisji Rewizyjnej.

Pani Misiek Mariola z KWW Ruch Społeczny zgłosiła Pana Ryszarda Dobrzanieckiego

Pan Tadeusz Robaczek Radny z KWW ,,Praworządność” zgłosił Pana Mieczysława Juszczyka.

Pan Andrzej Pater zgłosił Panią Skowrońską Zenonę z KWW PSL.

Następnie przystąpiono do wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej i Pan Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił o zgłaszanie kandydatów.

Pan Radny Mieczysław Juszczyk zgłosił Pana Tadeusza Robaczka Radnego na kandydata na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

Pan Kowalewski Dariusz Radny powiedział, że znalazł zapis w Statucie Gminy, który mówi, że członkowie Komisji Rewizyjnej podlegają wyłączeniu od udziału w jej działaniach w sprawach, których może powstać podejrzenie o ich stronniczość lub interesowność. Jeżeli Komisja Rewizyjna sprawuje tą funkcję kontrolną w gminie i w większości przypadków kontroluje zadania podlegające Burmistrzowi. W związku z tym ma pewne wątpliwości, czy nie będzie podejrzenia o stronniczość, kiedy jednostki podlegające przyszłemu Burmistrzowi będzie kontrolował pełnomocnik jego Komitetu Wyborczego. To jest napisane w Statucie Gminy.

Pan Andrzej Pater Radny zapytał, czy w tym Statucie Gminy napisane jest też, że taki pełnomocnik nie może być członkiem Komisji Rewizyjnej? Była propozycja Pana Przewodniczącego Rady Miejskiej, żeby te większe ugrupowania, które startowały w wyborach i mają swoich radnych w Radzie Miejskiej weszły po jednej osobie. Mamy więc po 1 jednej osobie z tych większych Komitetów Wyborczych.

Pan Tadeusz Antosiewicz Radny zapytał dlaczego z większych a nie z mniejszych?

Pan Andrzej Pater Radny odpowiedział, bo nie mogą wszyscy należeć do jednej komisji. Wiadomo, że są 4 komisje i radni powinni się zadeklarować w jakiej komisji chcą pracować.

Na tym zamknięto listę kandydatów i przystąpiono do głosowania.

Pan Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, kto jest za tym, żeby Pan Ryszard Dobrzaniecki został członkiem Komisji Rewizyjnej, proszę o podniesienie .

W wyniku głosowania Rada Miejska większością głosów oddaliła kandydaturę Pana Ryszarda Dobrzanieckiego ( 6 za, 7 przeciw, 2 wstrzymujących).

Następnie poddano pod głosowanie kandydaturę Pana Mieczysława Juszczyka na członka Komisji Rewizyjnej. Pan Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, kto jest za tym, żeby Pan Radny Juszczyk Mieczysław był członkiem Komisji Rewizyjnej. W wyniku głosowania Rada Miejska większością głosów ( 10 za, 5 przeciw) postanowiła, że Pan Radny Juszczyk został członkiem Komisji Rewizyjnej.

Następnie przystąpiono do wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej i Pan Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił o zgłaszanie kandydatów.

Pan Radny Mieczysław Juszczyk zgłosił Pana Tadeusza Robaczka Radnego na kandydata na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. Uzasadniał tym, że pracował jako zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej w poprzedniej kadencji. Doszło do pewnego chaosu i zrezygnował z tego, bo Komisja Rewizyjna była dołowana i nie dawano nam pewnych spraw rozwiązać. A tym tematem przeważnie zajmował się Pan Dobrzaniecki razem z Panem Kowalewskim. Dlatego dzisiaj jest mocno zdziwiony, dlaczego u Panów zapanowała dzisiaj taka agresja w stosunku do Komisji Rewizyjnej. Tak poprzednio żeście atakowali a teraz chcecie być w tej Komisji Rewizynej? Ja nie rozumiem tego. Tak, że proponuje na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Pana Radnego Tadeusza Robaczka. Był obiektywny, starał się. Robiliśmy to 2 czy 3 razy w miesiącu i było dobrze, ale nam po prostu nie dano pracować.

Pan Radny Ryszard Dobrzaniecki nawiązał do wypowiedzi Pana Radnego Juszczyka Mieczysława i stwierdził, że nie rozumie tej wypowiedzi, bo przecież Komisja Rewizyjna miała ustalony plan pracy i pracowała tak jak miała ustalony plan pracy. Nikt Komisji nie zabraniał pracować. Nie bardzo rozumie, dlaczego Pan Radny Juszczyk w ten sposób wypowiada się o pracach byłej Komisji Rewizyjnej. Naprawdę nie rozumiem, powiedział Pan Radny Ryszard Dobrzaniecki..

Pan Radny Juszczyk Mieczysław zapytał, czy zapomniał Pan tych swoich słów, że ,, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia”.

Pan Radny Robaczek Tadeusz poprosił, żeby na temat wcześniejszych wypowiedzi zamknąć dyskusję i przystąpić do wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

Pan Grzelak Leon Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że jeżeli nie ma innych kandydatów, to przystępujemy do głosowania i zapytał, kto jest za tym, żeby Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej został Pan Tadeusz Robaczek, proszę o podniesienie ręki. Po przeprowadzonym głosowaniu Pan Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że większością głosów ( 9 za, 4 przeciw, 2 wstrzymujących się) Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej został Pan Radny Tadeusz Robaczek

Pan Przewodniczący Rady Miejskiej ogłosił 5 minut przerwy w obradach w celu odbycia posiedzenia Komisji Rewizyjnej, na którym zostanie wybrany Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

Po przerwie wznowiono obrady.

Pan Radny Tadeusz Robaczek Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że na jego wniosek Zastępcą Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej została Pani Radna Mariola Misiek.

 

Punkt 6 porządku obrad sesji - projekt uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Miejskiej .

 

Pan Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że pozostałych stałych komisji Rady Miejskiej jest trzy i dla usprawnienia pracy poprosił o przygotowanie deklaracji dla radnych, którzy zadeklarują pracę w poszczególnych komisjach.

Na druku deklaracji radni wpisywali chęć pracy w poszczególnych komisjach.

Pan Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał deklarowane zapisy radnych do pracy w poszczególnych komisjach.

Pani Radna Agata Paszowska zmieniła swoją deklarację i przeszła z Komisji ds. Oświaty, Kultury, Zdrowia, Sportu i Rekreacji oraz Spraw Socjalnych do Komisji ds. Budżetu, Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego.

Po zmianach tych Pan Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał składy osobowe poszczególnych komisji:

1.W skład Komisji ds. Budżetu, Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego wchodzi

4 radnych:

1) Barna Stanisław

2) Dobrzaniecki Ryszard

3) Matczak Edmund

4) Paszowska Agata.

 

2. W skład Komisji ds. Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, Samorządu, Porządku Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej wchodzi 4 radnych:

1) Grzelak Leon

2) Karpińska Bożena

3) Konieczna Grażyna

4) Pater Andrzej.

 

3. W skład Komisji ds. Oświaty, Kultury, Zdrowia, Sportu i Rekreacji oraz Spraw Socjalnych wchodzi 3 radnych:

1) Antosiewicz Tadeusz

2) Kowalewski Dariusz

3) Wojciechowska Maria.

Pan Przewodniczący Rady Miejskiej ogłosił 5 minut przerwy w obradach i w tym czasie poprosił komisje aby się ukonstytuowały i wybrały spośród siebie przewodniczących i zastępców przewodniczących komisji.

Po przerwie wznowiono obrady.

Pan Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że dotarły do niego projekty uchwał, które odczytał i poddał pod głosowanie następujące projekty uchwał:

1. Projekt uchwały w sprawie w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej.

W wyniku głosowania Rada Miejska bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady ( 13 za, 1 przeciw, 1 wstrzymujący się) podjęła uchwałę w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej, którą zarejestrowano pod Nr I/1/06 i stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

2.Projekt uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.

W wyniku głosowania Rada Miejska bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady ( 11 za, 4 wstrzymujących się) podjęła uchwałę w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej, którą zarejestrowano pod Nr I/2/06 i stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

3.Projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej.

W wyniku głosowania Rada Miejska większością głosów ( 11 za,1 przeciw, 3 wstrzymujących się) podjęła uchwałę w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej, którą zarejestrowano pod Nr I/3/06 i stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

4.Projekt uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady.

W wyniku głosowania Rada Miejska jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie powołania stałych komisji Rady, którą zarejestrowano pod Nr I/4/06 i stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

 

Pan Grzelak Leon Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że zbliżamy się do zakończenia obrad i poprosił Panią Skarbnik o rozdanie przygotowanych projektów uchwał w sprawach podatków i opłat lokalnych na 2007 r., które będą przedmiotem obrad następnej sesji Rady Miejskiej.

Pan Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że termin następnej sesji Rady Miejskiej jest uzależniony od obwieszczenia Państwowej Komisji Wyborczej o zbiorczych wynikach wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast na obszarze kraju, przeprowadzonych w dniu 12 listopada 2006 r. oraz w dniu 26 listopada 2006 r., ponieważ od daty ogłoszenia w/w obwieszczenia w ciągu 7 dni ma się odbyć zaprzysiężenie Burmistrza. Przypuszczalny termin odbycia następnej sesji to 8 grudnia br., ale o właściwym terminie zwołania II sesji będzie wysłane zawiadomienie.

Pani Skarbnik informowała, że za chwilę rozda opracowane projekty uchwał w sprawie podatków i opłat lokalnych na 2007r., które muszą być uchwalone do 10 grudnia po to, żeby mogły być opublikowane w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego w terminie do końca grudnia br. i żeby weszły w życie z dniem 1 stycznia 2007r.

Wobec wyczerpania porządku obrad I sesji Pan Grzelak Leon Przewodniczący Rady Miejskiej zamknął obrady I sesji Rady Miejskiej w Reczu.

 

Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała:

Podinspektor

Krystyna Samonek

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Paweł Kozina 04-12-2006 08:24
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2012
Ostatnia aktualizacja: Grzegorz Robaczek 17-02-2012 11:07