Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Reczu
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

UCHWAŁA NR XX/144/08 w sprawie utworzenia związku międzygminnego zorganizowanego pod nazwą "Związek Miast i Gmin Pojezierza Drawskiego i Wałeckiego" i przyjęcia jego statutu


UCHWAŁA NR XX/144/08

RADY MIEJSKIEJ W RECZU

z dnia 17 września 2008 r.

w sprawie utworzenia związku międzygminnego zorganizowanego pod nazwą „Związek Miast i Gmin Pojezierza Drawskiego i Wałeckiego” i przyjęcia jego statutu.

Na podstawie art. 64 ust. 2 i art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591, z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, z 2005 r. Nr 172 poz. 1441, Nr 175 poz. 1457, z 2006 r. Nr 17 poz. 128, z 2007 r. Nr 173 poz. 1218), Rada Miejska w Reczu. uchwala, co następuje:

§1. Gmina Recz wspólnie z gminą Drawsko Pomorskie, gminą Czaplinek, gminą Kalisz Pomorski, gminą Łobez, gminą Szczecinek, gminą Połczyn Zdrój, gminą Tuczno, gminą Choszczno, gminą Bierzwnik, gminą Ostrowice, gminą Resko, gminą Wierzchowo, gminą Złocieniec i gminą Tychowo tworzą związek międzygminny zorganizowany pod nazwą „Związek Miast i Gmin Pojezierza Drawskiego i Wałeckiego” i przyjmuje się jego statut w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.

§2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załącznik do

UCHWAŁY Nr XX/144/08

RADY MIEJSKIEJ W RECZU

z dnia 17 września 2008 r.

STATUT

Związku Miast i Gmin Pojezierza Drawskiego i Wałeckiego

ROZDZIAŁ 1

Postanowienia ogólne - nazwa i siedziba związku, uczestnicy i czas trwania związku

§1. Statut niniejszy stanowi podstawę prawną działania związku międzygminnego zorganizowanego pod nazwą „Związek Miast i Gmin Pojezierza Drawskiego i Wałeckiego”, zwany dalej „Związkiem”.

§2. 1. Związek zrzesza gminy leżące w zlewni rzeki Drawy, Regi i Gwdy oraz gminy leżące w sąsiedztwie dorzecza rzeki Drawy, Regi i Gwdy oraz posiadające na swoim terenie jeziora polodowcowe Pojezierza Drawskiego i Wałeckiego i działa na ich terenie.

2. Uczestnikami Związku są:

  1. Gmina Drawsko Pomorskie;

  2. Gmina Czaplinek;

  3. Gmina Kalisz Pomorski;

  4. Gmina Łobez;

  5. Gmina Szczecinek;

  6. Gmina Połczyn Zdrój;

  7. Gmina Tuczno;

  8. Gmina Choszczno;

  9. Gmina Bierzwnik;

  10. Gmina Ostrowice;

  11. Gmina Resko;

  12. Gmina Wierzchowo;

  13. Gmina Złocieniec;

  14. Gmina Tychowo;

  15. Gmina Recz

3. Związek wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

4. Gminy - uczestnicy Związku nie ponoszą odpowiedzialności za zobowiązania Związku.

§3. Siedzibą Związku jest miasto Czaplinek.

§4. Czas trwania Związku jest nieograniczony.

Rozdział 2

Zadania Związku

§5. 1. Do zadań Związku należy ochrona wód zlewni rzeki Drawy, Regi i Gwdy oraz wód gmin leżących w sąsiedztwie dorzecza rzeki Drawy, Regi i Gwdy oraz wód jezior polodowcowych Pojezierza Drawskiego i Wałeckiego poprzez:

  1. podejmowanie wspólnych przedsięwzięć w zakresie ochrony wskazanych wyżej wód, ziemi, powietrza i krajobrazu, stanowiących podstawę do rekreacji oraz turystyki krajowej i zagranicznej;

  2. ukierunkowanie rozwoju gospodarczego terenu w oparciu o naturalne walory przyrodnicze i środowiskowe;

  3. reprezentowanie wspólnych interesów gmin w zakresie ochrony i kształtowania środowiska we współpracy z innymi podmiotami, zarówno w kraju, jak i zagranicą;

  4. przedstawianie odpowiednim organom władzy publicznej wspólnych inicjatyw, wniosków i opinii w zakresie będącym przedmiotem działania Związku;

  5. wymianę doświadczeń w zakresie realizacji zadań komunalnych wpływających na ochronę i kształtowanie środowiska;

  6. budowę lub pomoc w budowie i modernizacji oczyszczalni ścieków i urządzeń kanalizacyjnych mających wpływ na podwyższenie klasy czystości wód dorzecza rzeki Drawy, Regi i Gwdy oraz wód gmin leżących w sąsiedztwie dorzecza rzeki Drawy, Regi i Gwdy oraz wód jezior polodowcowych Pojezierza Drawskiego i Wałeckiego;

  7. współpracę z instytucjami i podmiotami odpowiedzialnymi za ochronę przeciwpowodziową;

  8. rozwój infrastruktury administracyjnej, komunikacyjnej, informatycznej, gospodarczej z poszanowaniem naturalnego środowiska dorzecza rzeki Drawy, Regi i Gwdy oraz gmin leżących w sąsiedztwie dorzecza rzeki Drawy, Regi i Gwdy oraz posiadających jeziora polodowcowe Pojezierza Drawskiego i Wałeckiego;

  9. rozwój źródeł energii niekonwencjonalnej oraz odnawialnej;

  10. edukację ekologiczną, w tym prowadzenie kursów i szkoleń;

  11. inspirowanie i promowanie wszelkiego rodzaju działalności gospodarczej i przedsięwzięć gospodarczych dla środowiska naturalnego oraz agroturystyki.

2. W celu wykonywania swoich zadań, Związek może tworzyć jednostki organizacyjne i zawierać umowy z innymi podmiotami.

3. Związek może prowadzić działalność gospodarczą, nie wykraczając poza zadania o charakterze użyteczności publicznej.

ROZDZIAŁ 3

Organy związku, ich struktura, zakres i tryb działania

§6. Organami Związku są:

  1. Zgromadzenie Związku.

  2. Zarząd.

Zgromadzenie Związku

§7. 1. Organem stanowiącym i kontrolnym Związku jest Zgromadzenie Związku, zwane dalej „Zgromadzeniem”.

    1. W skład Zgromadzenia wchodzi po dwóch delegatów gmin uczestniczących w Związku, w tym wójt (na wniosek wójta rada gminy może powierzyć reprezentowanie gminy w zgromadzeniu zamiast wójta - zastępcy wójta albo radnemu) oraz wyznaczony przez radę gminy drugi delegat, z zastrzeżeniem ust. 3.

    2. Na każde następne rozpoczęte 10.000 mieszkańców, powyżej 10.000, gminie przysługuje prawo delegowania dodatkowo jednego delegata wyznaczonego przez radę gminy.

    3. Gminy uczestniczące w Związku posiadają ilość głosów w Zgromadzeniu równą ilości delegatów w Zgromadzeniu.

    4. Kadencja Zgromadzenia równa jest kadencji rad gmin, zaś delegaci ustępujący na skutek upływu kadencji pełnią swe funkcje do czasu pierwszego Zgromadzenia nowej kadencji rad gmin.

§8. 1 . Do właściwości Zgromadzenia należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania Związku, o ile statut Związku nie stanowi inaczej.

2. Do wyłącznej właściwości Zgromadzenia należy:

  1. powoływanie i odwoływanie Zarządu lub poszczególnych jego członków, ustalanie wynagrodzenia członków Zarządu, stanowienie o kierunkach działania Zarządu oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności,

  2. powoływanie i odwoływanie Przewodniczącego Zgromadzenia i jego zastępcy;

  3. uchwalanie budżetu Związku, rozpatrywanie sprawozdań z jego wykonania oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nie udzielenia absolutorium z tego tytułu,

  4. powoływanie i odwoływanie na wniosek Przewodniczącego Zarządu głównego księgowego Związku,

  5. podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych Związku przekraczających zakres zwykłego zarządu dotyczących:

    1. określania zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż 3 lata, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej; do czasu określenia tych zasad Zarząd może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą Zgromadzenia,

    2. tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni i występowania z nich,

    3. tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów oraz innych jednostek organizacyjnych Związku oraz wyposażania ich w majątek,

    4. zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,

    5. ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów długoterminowych, zaciąganych przez Zarząd w roku budżetowym,

    6. zobowiązań w zakresie inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez Zgromadzenie,

    7. ustalanie wysokości i rodzajów świadczeń na rzecz Związku, w tym składek członkowskich i terminów ich płatności,

    8. przyjmowania lub odrzucania spadków i zapisów;

    9. określenia zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez Zarząd;

  6. ustalanie szczegółowych zasad korzystania z obiektów i urządzeń Związku oraz z usług jednostek organizacyjnych Związku;

  7. powoływanie stałych i doraźnych komisji Zgromadzenia do określonych spraw,

  8. ustalanie wysokości diet za udział w pracach organów Związku;

  9. ustalanie wysokości składki członkowskiej;

  10. podjęcie uchwały o likwidacji Związku i wyborze likwidatora.

§9. 1. Zgromadzenie wybiera ze swego grona przewodniczącego i jego zastępcę w głosowaniu tajnym.

2. Zadaniem przewodniczącego Zgromadzenia jest wyłącznie organizowanie pracy Zgromadzenia oraz prowadzenie obrad Zgromadzenia. Przewodniczący może wyznaczyć do wykonywania swoich zadań zastępcę. Zastępca przewodniczącego realizuje zadania w zakresie określonym przez przewodniczącego. W przypadku nieobecności przewodniczącego i niewyznaczenia zastępcy, zadania przewodniczącego wykonuje delegat najstarszy wiekiem.

3. Pierwsze posiedzenie Zgromadzenia organizuje i przewodniczy obradom do czasu wyboru przewodniczącego Zgromadzenia najstarszy wiekiem delegat obecny na Zgromadzeniu.

4. Pierwsze Zgromadzenie po upływie kadencji rad gmin zwołuje przewodniczący ustępującego Zgromadzenia na dzień przypadający w ciągu 30 dni po ogłoszeniu zbiorczych wyników wyborów do rad na obszarze całego kraju.

5. Zgromadzenie odbywa posiedzenia zwyczajne i nadzwyczajne.

6. Zgromadzenie zwyczajne jest zwoływane przez przewodniczącego Zgromadzenia w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.

7. Nadzwyczajne Zgromadzenie przewodniczący obowiązany jest zwołać na wniosek:

  1. Zarządu,

  2. co najmniej ? liczby delegatów Zgromadzenia

w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku. Wniosek powinien zawierać porządek Zgromadzenia.

8. Posiedzenia Zgromadzenia są protokołowane.

9. Inicjatywę uchwałodawczą posiada Zarząd oraz grupa co najmniej 6 delegatów Zgromadzenia.

10. Zawiadomienie o zwołaniu zwyczajnego Zgromadzenia winno być doręczone delegatom Zgromadzenia, co najmniej na 7 dni przed terminem obrad wraz z niezbędnymi dokumentami i materiałami oraz porządkiem Zgromadzenia

11. Zgromadzenie może wprowadzić zmiany w porządku Zgromadzenia bezwzględną większością głosów składu Zgromadzenia. W przypadku zwołania Zgromadzenia w trybie określonym w ust. 7, do zmiany porządku obrad Zgromadzenia stosuje się zdanie pierwsze, z tym że dodatkowo wymagana jest zgoda wnioskodawcy.

.

§10. 1. Zgromadzenie podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym, chyba że przepisy ustaw stanowią inaczej.

2. Uchwały Zgromadzenia są podejmowane bezwzględną większością głosów statutowej liczby członków Zgromadzenia.

Komisje Zgromadzenia

§11. 1. Zgromadzenie powołuje Komisję Rewizyjną jako komisję stałą Zgromadzenia.

2. Zgromadzenie może powoływać inne komisje stałe lub doraźne, ustalając przedmiot ich działania oraz skład osobowy.

3. Siedziby komisji ustala Zarząd.

4. Obsługę techniczno-biurową komisji sprawuje Biuro Związku.

§12. 1. Komisje przedkładają organom Związku opinie i wnioski w zakresie będącym przedmiotem ich działania.

2. Gminy - uczestnicy Związku, w ramach współpracy ze Związkiem, powinny na wniosek komisji, udostępniać informacje oraz dokumenty, stanowiące przedmiot działania komisji, a związane z zadaniami Związku.

Komisja Rewizyjna

§13. 1. Komisja Rewizyjna kontroluje działalność Zarządu i jest powoływana przez Zgromadzenie spośród jego członków.

  1. Komisja Rewizyjna jest organem kolegialnym i składa się z pięciu osób, które wybierają spośród siebie przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

  2. Uchwały Komisji Rewizyjnej zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy składu Komisji Rewizyjnej.

  3. Do zadań Komisji Rewizyjnej należy w szczególności:

    1. opiniowanie wykonania budżetu Związku i występowanie z wnioskiem do Zgromadzenia w sprawie udzielenia lub nieudzielania absolutorium Zarządowi z wykonania budżetu Związku;

    2. dokonywanie okresowej kontroli działalności finansowej Zarządu,

    3. dokonywanie kontroli doraźnych Zarządu oraz jednostek organizacyjnych Związku.

5. Sposób dokonywania kontroli i plan pracy Komisji Rewizyjnej na dany rok zatwierdza Zgromadzenie.

§14. Komisja Rewizyjna składa Zgromadzeniu, nie rzadziej niż raz w roku, sprawozdanie ze swojej działalności.

§15. Ustala się następujące zasady i tryb pracy Komisji Rewizyjnej:

  1. w skład Komisji Rewizyjnej nie mogą wchodzić członkowie Zarządu;

  2. kontrola Zarządu w zakresie zarządzania mieniem i wykonania budżetu Związku przeprowadzana jest na podstawie kryterium legalności, rzetelności, celowości i gospodarności;

  3. Komisja Rewizyjna powinna odbyć co najmniej dwa posiedzenia w ciągu roku poświęcone analizie realizacji zadań programowych i budżetu Związku;

  4. Komisja Rewizyjna przeprowadza kontrole zgodnie ze swoim planem pracy;

  5. Komisja Rewizyjna przeprowadza kontrole także na wniosek Zgromadzenia;

  6. w związku z przeprowadzoną kontrolą członkowie Komisji Rewizyjnej mają prawo wglądu do dokumentów kontrolowanej jednostki w zakresie objętym kontrolą oraz żądania ustnych i pisemnych wyjaśnień;

  7. o podjęciu czynności kontrolnych Komisja powiadamia na piśmie Przewodniczącego Zgromadzenia;

  8. z przebiegu kontroli Komisja Rewizyjna sporządza protokół, który powinien zawierać określenie przedmiotu, zakresu kontroli i zapisy dotyczące dokonanych w jej toku ustaleń, w tym nieprawidłowości i przyczyn ich powstania oraz wnioski;

  9. bezpośrednio kontrolę może przeprowadzić zespół 2-osobowy wytypowany przez przewodniczącego Komisji Rewizyjnej, przy czym wnioski tego zespołu są zatwierdzane przez Komisję Rewizyjną;

  10. podmiot kontrolowany ma prawo zgłosić na piśmie swoje wyjaśnienia i uwagi do protokołu z kontroli w terminie nie przekraczającym 7 dni od dnia otrzymania protokołu;

  11. protokół kontroli podpisują członkowie zespołu oraz kierownik kontrolowanej jednostki;

  12. Komisja Rewizyjna na swoim posiedzeniu formułuje sprawozdania i wnioski z przeprowadzonej kontroli, które przekazuje Przewodniczącemu Zgromadzenia;

  13. członek Komisji Rewizyjnej może być wyłączony z postępowania kontrolnego w każdym czasie, na wniosek własny lub z urzędu, jeżeli zachodzą uzasadnione wątpliwości co do jego bezstronności;

  14. o wyłączeniu członka Komisji Rewizyjnej postanawia Komisja Rewizyjna, a o wyłączeniu jej Przewodniczącego - Zgromadzenie;

  15. postanowienie o wyłączeniu powinno być dokonane na piśmie i jest ostateczne;

  16. Komisja Rewizyjna może korzystać z porad ekspertów w zakresie związanym z przedmiotem kontroli (środki na ten cel powinny być zabezpieczone w budżecie Związku).

Zarząd

§16. 1. Organem wykonawczym Związku jest Zarząd, składający się z trzech osób:

  1. przewodniczącego,

  2. zastępcy przewodniczącego;

  3. członka

powoływanych przez Zgromadzenie, w tym dopuszczalny jest wybór członków Zarządu w liczbie nieprzekraczającej 1/3 składu Zarządu spoza członków Zgromadzenia.

  1. Przewodniczący Zarządu reprezentuje Związek na zewnątrz, z zastrzeżeniem §19, organizuje pracę Zarządu oraz kieruje bieżącymi pracami Zarządu.

  2. Przewodniczący Zarządu, jego zastępca lub członek Zarządu może być zatrudniony w ramach stosunku pracy. Warunki i zasady zatrudnienia tych osób określa Zgromadzenie odrębną uchwałą.

  3. Zarząd wybierany jest na okres kadencji rad gmin. Do czasu wyboru nowego Zarządu, dotychczasowy Zarząd pełni swe obowiązki.

§17. 1. Zarząd obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez przewodniczącego nie rzadziej niż raz w miesiącu.

2. Obrady Zarządu prowadzi przewodniczący Zarządu lub - w przypadku gdy przewodniczący nie może przewodniczyć posiedzeniu Zarządu - jego zastępca,. W razie niemożności przewodniczenia obradom przez przewodniczącego Zarządu lub jego zastępcę, obradom przewodniczy członek Zarządu.

3. Posiedzenia Zarządu są protokołowane.

4. Zarząd podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy składu Zarządu.

§18. 1. Zarząd wykonuje uchwały Zgromadzenia oraz realizuje zadania Związku nienależące do wyłącznej kompetencji Zgromadzenia.

2. Do zadań Zarządu należy w szczególności:

  1. przygotowanie projektów uchwał Zgromadzenia,

  2. wykonywanie budżetu Związku,

  3. gospodarowanie mieniem Związku,

  4. zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych Związku,

  5. ustalanie liczby etatów pracowników Biura Związku oraz zatrudnianie i zwalnianie Dyrektora Biura;

  6. reprezentowanie Związku na zewnątrz..

§19. Oświadczenie woli w imieniu Zarządu składa dwóch członków Zarządu, w tym przewodniczący Zarządu lub przewodniczący zarządu wraz z osobą upoważnioną przez Zarząd. Zarząd może udzielić przewodniczącemu Zarządu upoważnienia do składania jednoosobowo oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Związku.

ROZDZIAŁ 4

Zasady udziału w kosztach wspólnej działalności, zyskach i pokrywania strat Związku

§20. Jeżeli czynność prawna może spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych, do jej skuteczności potrzebna jest kontrasygnata głównego księgowego Związku.

§21. 1. Kierownicy jednostek organizacyjnych Związku nie posiadających osobowości prawnej działają jednoosobowo na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Zarząd.

2. Do czynności przekraczających zakres pełnomocnictwa potrzebna jest zgoda Zarządu.

§22. Związek samodzielnie prowadzi gospodarkę finansową na podstawie budżetu Związku uchwalonego na rok kalendarzowy.

§23. 1. Uczestnicy przystępujący do Związku wnoszą do Związku wpisowe w wysokości 3000,00 zł (trzy tysiące złotych).

  1. Uczestnik Związku zobowiązany jest wnieść wpisowe w całości w terminie jednego miesiąca od dnia ogłoszenia statutu Związku - w przypadku gmin będących założycielami Związku lub ogłoszenia zmiany statutu Związku - w przypadku gmin przystępujących do Związku.

  2. Dochodami Związku są:

    1. wpisowe;

    2. stałe roczne składki członkowskie uczestników Związku,

    3. dotacje, darowizny, zapisy dokonywane na rzecz Związku,

    4. dochody z majątku, z działalności i odsetki bankowe.

4. Stałe roczne składki członkowskie uzależnione są od ilości mieszkańców danej gminy - uczestnika Związku w dniu 31 grudnia roku poprzedzającego rok obrachunkowy. Składki płatne są z góry w czterech równych ratach do 15 dnia każdego kwartału. Zwłoka w płatności którejkolwiek z rat powoduje naliczenie odsetek ustawowych od dnia wymagalności każdej raty do dnia zapłaty.

§24.1. Gminy uczestniczą w kosztach wspólnych przedsięwzięć oraz pokrywają wynikłe z tej działalności straty wyłącznie na podstawie uchwał podjętych przez rady gmin będących uczestnikami Związku.

  1. Gmina nie może być zobowiązana do pokrywania strat w przedsięwzięciach, w których nie uczestniczy.

  2. Członkowie Związku uczestniczą w zyskach i pokrywają straty Związku proporcjonalnie do wysokości płaconych składek.

§25.1. Zarząd przedkłada Zgromadzeniu na co najmniej 7 dni przed terminem Zgromadzenia, projekt budżetu Związku, obejmujący przewidywane dochody i wydatki w danym roku kalendarzowym. Pierwszy budżet Związku zostanie przyjęty na okres od dnia powstania Związku do końca roku kalendarzowego, w którym powstanie Związek

  1. Zgromadzenie przyjmuje budżet Związku do 31 grudnia każdego roku.

§26. Za zobowiązania wobec osób trzecich Związek odpowiada całym swoim majątkiem.

ROZDZIAŁ 5

Zasady przystępowania i występowania członków oraz zasady rozliczeń majątkowych

§27.1. Przystąpienie do Związku wymaga zachowania trybu przewidzianego przez przepisy odrębne, w tym podjęcia uchwały przez radę gminy wraz z przyjęciem postanowień statutu Związku.

  1. Z wnioskiem o przystąpienie do Związku występuje rada właściwej gminy.

§28. Uczestnictwo w Związku ustaje w razie:

    1. wystąpienia uczestnika ze Związku;

    2. likwidacji Związku.

§29.1. Uczestnik występuje ze Związku przez złożenie oświadczenia o wystąpieniu, potwierdzonego stosowną uchwałą rady gminy.

  1. Oświadczenie winno być złożone z sześciomiesięcznym okresem uprzedzenia ze skutkiem na dzień 31 grudnia danego roku.

§30. 1. Uczestnikowi występującemu ze Związku przysługuje zwrot wniesionych rzeczowych składników majątkowych lub wypłata ich równowartości, według wyceny na dzień wystąpienia ze Związku.

2. Występujący uczestnik Związku nie ma prawa do zwrotu wniesionego wpisowego i składek członkowskich.

Rozdział 6

Zasady likwidacji Związku

§31.1. Likwidacja Związku następuje na podstawie uchwały Zgromadzenia o postawieniu Związku w stan likwidacji na wniosek 4/5 uczestników Związku. Z dniem wejścia w życie uchwały o likwidacji Związku, kończy się kadencja Zarządu.

2. Likwidatora Związku powołuje Zgromadzenie.

3. Do obowiązków likwidatora należy w szczególności:

    1. sporządzenie planu likwidacji, który podlega zatwierdzeniu przez Zgromadzenie w drodze uchwały oraz zostaje przesłany do wiadomości wojewody i regionalnej izby obrachunkowej,

    2. sporządzenie bilansu otwarcia likwidacji,

    3. publiczne ogłoszenie o postawieniu Związku w stan likwidacji wraz z wezwaniem ewentualnych wierzycieli do zgłoszenia swoich roszczeń wobec Związku w terminie trzech miesięcy od dnia ogłoszenia likwidacji,

    4. zakończenie bieżących spraw Związku,

    5. ściągnięcie wierzytelności Związku,

    6. zaspokojenie zobowiązań Związku,

    7. zbycie majątku Związku,

    8. złożenie wniosku o wykreślenie Związku z rejestru po zakończeniu jego likwidacji.

4.Kwota pozostała po zbyciu majątku podlega podziałowi pomiędzy uczestników Związku na dzień postawienia go w stan likwidacji proporcjonalnie do wysokości wniesionych składek. Pierwszeństwo w nabyciu pozostałych składników majątkowych Związku oraz jego jednostek organizacyjnych mają uczestnicy, na obszarze których te składniki majątkowe się znajdują na dzień postawienia Związku w stan likwidacji.

ROZDZIAŁ 7

Zasady korzystania z obiektów i urządzeń Związku

§32. 1. Mieniem Związku jest własność i inne prawa majątkowe należące do Związku i jego jednostek organizacyjnych, w tym przedsiębiorstw.

2. Majątek Związku jest odrębny od majątku uczestników Związku i jest odrębnie zarządzany.

3. Związek nabywa mienie:

1) w wyniku przekazania przez gminy uczestniczące w Związku,

2) w wyniku przekazania przez Skarb Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego;

3) w wyniku własnej działalności gospodarczej,

4) przez inne czynności prawne.

§33. Wszyscy członkowie Związku mają równe prawa do korzystania z usług jednostek organizacyjnych Związku oraz jego obiektów i urządzeń.

§34. 1. Obiekty i urządzenia Związku służą realizacji jego zadań.

2. Z obiektów i urządzeń Związku jego uczestnicy korzystają odpłatnie na równych zasadach.

3. Opłaty za korzystanie z urządzeń i obiektów są określane corocznie przez Zgromadzenie.

  1. Nie wywiązywanie się gminy z obowiązku opłacania składek skutkuje podwyższeniem opłat za korzystanie z urządzeń i obiektów Związku, przy czym wysokość opłat w podwyższonej wysokości określa Zgromadzenie.

ROZDZIAŁ 8

Postanowienia końcowe

§35. Niniejszy statut wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Martyna Smus 23-09-2008 12:32
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 23-09-2008
Ostatnia aktualizacja: Martyna Smus 23-09-2008 12:47