Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Reczu
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

I N F O R M A C J A o wykonaniu zadań inwestycyjnych i remontowych za I półrocze w 2008r.


Recz, dnia 28.08.2008r.

I N F O R M A C J A

o wykonaniu zadań inwestycyjnych i remontowych za
I
półrocze w 2008r.

W pierwszym półroczu 2008 r. na terenie gminy Recz realizowane były n/w inwestycje i remonty, których inwestorem była gmina Recz. I tak w zakresie inwestycji zrealizowano:

  1. I N W E S T Y C J E:

1. Budowa Stacji Uzdatniania Wody w Reczu, z częściową wymianą zużytych odcinków sieci .

W roku 2008 planowana wartość robót to kwota 740 000,00 zł. W I półroczu wydatkowano kwotę 1.454,00 zł. Została zinwentaryzowana sieć wodociągowa i ustalony został konieczny zakres wymiany sieci i uporządkowania gospodarki wodnej w obszarze ujęć wody, stacji uzdatniania i ulicy Kolejowej. Wykonane zostały podkłady mapowe pod dokumentację oraz wykonywana była dokumentacja techniczna pod ustalony zakres rzeczowy. Obecnie trwa w Starostwie Powiatowym procedura uzyskania pozwolenia na budowę. Trwa również procedura udzielenia zamówienia publicznego na wykonanie zadania. Fizyczne rozpoczęcie robót nastąpi w III kwartale br.

2. Przebudowa ulic - odcinek Wolności - Al.. Wolności - Czarnieckiego.

W I półroczu wykonano uzupełnienie podkładu mapowego w rejonie skrzyżowania ulicy Choszczeńskiej - Leśnej - Owocowej i Wolności. Wykonana została koncepcja rozwiązania w/w skrzyżowania oraz przebudowy ul. Wolności - Al. Wolności - Czarnieckiego do ul. Lubanowskiej. Wydatkowano na tym zadaniu kwotę 732 zł.

3. Budowa chodnika ul. Kolejowa w Reczu i przebudowa nawierzchni ulicy Środkowej.

Planowana kwota na tym zadaniu to 285 000,00 zł. W I półroczu zawarto porozumienie z Zachodniopomorskim Zarządem Dróg Wojewódzkich w Koszalinie w sprawie wspólnej realizacji zadania oraz porozumienie z Zarządem Województwa Zachodniopomorskiego i Powiatem Choszczeńskim w sprawie zmiany kategorii dróg w Reczu. Po zrealizowaniu w/w porozumień ulica Stargardzka otrzyma kategorię drogi wojewódzkiej, a ul. Środkowa i część ulicy Kolejowej do skrzyżowania z drogą krajową nr 10 otrzyma kategorię drogi gminnej. W I półroczu opracowano koncepcję skrzyżowania ul. Lubanowska - Kolejowa. Roboty budowlane wykonywane będą w III kwartale br. Wydatki na tym zadaniu wyniosły 5.500,00 zł.

4. Przebudowa szlaku spacerowo - jezdnego w części ul. Murarska w Reczu

Zadanie nie było realizowane w I półroczu.

5. Wykonanie ciągu turystycznego rowerowo - pieszego w Reczu ul. Trzebiń do skrzyżowania z ul. Leśna - Choszczeńska

Zadanie nie było realizowane w I półroczu.

6. Remont dachu budynku mieszkalnego - komunalnego w Reczu, ul. Promenada 6.

W I półroczu wykonano niezbędną inwentaryzację, przedmiar robót, kosztorysy inwestorskie i Specyfikacje Techniczna Wykonania i Odbioru Robót pod planowany zakres remontu. Rozpoczęto procedurę przetargowa o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane. Planowane wejście Wykonawcy na roboty to m-c sierpień 2008, a jego zakończenie 15.10.2008.

7. Remont budynku mieszkalnego ul. Tylna 9 w Reczu.

Zadanie realizowano w zakresie remontu dachu. Remont prowadzony był siłami własnymi przez ZGKiM w Reczu. Koszt remontu w I półroczu wyniósł 11 022,00 zł. Kontynuacja remontu w II półroczu.

8. Adaptacja budynku administracyjnego na lokale socjalne w Nętkowie.

W I półroczu opracowano i złożono wniosek do Departamentu Funduszy Mieszkaniowych Banku Gospodarstwa krajowego w warszawie o dofinansowanie zadania w kwocie 134.699,27 zł. Wniosek został pozytywnie rozpatrzony. W m-cu sierpniu zostanie podpisana stosowna umowa na dofinansowanie. W celu zabezpieczenia mienia przed kradzieżą i dewastacja w I półroczu wykonane zostały roboty zabezpieczające obiekt. Wartość tych robót to koszt 6 000,00 zł. Fizycznie rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w IV kwartale br.

9. Adaptacja budynku administracyjnego na lokale socjalne w Suliborku.

W półroczu rozpoczęto procedurę przetargowa na udzielenie zamówienia publicznego. Ponadto dokonano ponownych sprawdzeń kominiarskich wszystkich przewodów kominowych na tym budynku. Wykonanie ich pozwoliło na częściowe zmniejszenie planowanych kosztów remontu w zakresie wykonania nowych przewodów. Koszt usługi kominiarskiej wyniósł 500 zł. Rozpoczęcie robót nastąpi w III kwartale.

10. Przebudowa budynku administracyjnego Urzędu Miejskiego przywracający pierwotny charakter zabudowy.

W I półroczu dokonano inwentaryzacji całego obiektu, wykonano podkłady mapowe pod plan zagospodarowania terenu, przeprowadzono procedurę wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego. Uzgodniono wytyczne konserwatorskie z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w Szczecinie dot. budynku. Zakończono prace projektowe w m-cu lipcu br.

11. Termomodernizacja budynków Przedszkola Miejskiego i Szkoły Podstawowej w Reczu.

W 18.06.2008 otrzymano pismo z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie informujące, że wniosek pn. „ Termomodernizacja budynków Przedszkola Miejskiego i Szkoły podstawowej w Reczu” został zarekomendowany do dofinansowania z Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Do końca czerwca został przetłumaczony wniosek w wersji angielskiej, dokonano korekty harmonogramu rzeczowo - finansowego realizacji zadania, a następnie dostarczono go do NFOŚiGW w Warszawie. Wniosek następnie został pozytywnie oceniony przez Ministerstwo Rozwoju Gospodarczego Departament Programów Pomocowych i Pomocy Technicznej Wydział Wdrażania Programów Pomocy Zagranicznej i przesłany do Brukseli. W przypadku pozytywnej oceny wniosku, planowany termin rozpoczęcia zadania to IV kwartał br. Wnioskowana kwota dofinansowania wg cen roku 2005 to 1.700.000,00 zł.

12. Remont dachu na Szkole Podstawowej w Lubieniowie.

W I półroczu wykonano remont pokrycia dachowego na budynku Szkoły Podstawowej w Lubieniowie. Wartość wykonanych robót wyniosła 48.781,00 zł. Kwota w całości sfinansowana z budżetu gminy. W II półroczu planuje się kontynuację pokrycia dachowego na budynkach mieszkalnych przynależnych Roboty budowlane wykonuje Firma „BADEX” Andrzej Dubiał Zakład Blacharsko - dekarski w Choszcznie wybrana w trybie negocjacji.

13. Budowa sieci kanalizacji sanitarnej Sokoliniec - Sicko - Recz.

Z uwagi, iż pozwolenie na budowę w granicach drogi krajowej nr 10 i drogi wojewódzkiej Nr 151 utraciło ważność, zaszła konieczność aktualizacji dokumentacji technicznej w tych obszarach. Uzyskano nowe pozwolenie na budowę. Wartość prac projektowych wyniosła 11 000,00 zł.

14. Budowa sieci kanalizacji sanitarnej - przyłącza sanitarne w ul. Kolejowej.

W I półroczu wykonano inwentaryzację istniejących przyłączy sanitarnych. Stwierdzono, że część przyłączy jest podłączonych do starej sieci kanalizacji, część jest nie zinwentaryzowanych. Sytuacja taka powoduje częste zatory i wypływy ścieków. Opracowano dokumentację techniczną na wykonanie wymiany przyłączy i generalne uporządkowanie gospodarki ściekowej w ulicy Kolejowej. Realizacja robot nastąpi w III kwartale br.

15. Opracowanie koncepcji budowy sieci kanalizacji sanitarnej wraz z oczyszczalnią ścieków w Pomieniu.

Wykonano mapy do celów opiniodawczych. Rozpoczęto prace związane z inwentaryzacją istniejących sieci sanitarnych, przejęciem terenu od ANR pod przyszłą oczyszczalnię . Prowadzone są negocjacje z firmą Wasserunion Polska w sprawie opracowania koncepcji i dokumentacji na budowę sieci k oczyszczalni ścieków.

16. Opracowanie koncepcji budowy sieci kanalizacji sanitarnej wraz z oczyszczalnią ścieków w Suliborzu.

Wykonano mapy do celów opiniodawczych. Rozpoczęto prace związane z inwentaryzacją istniejących sieci sanitarnych, przejęciem terenu od ANR pod przyszłą oczyszczalnię . Prowadzone są negocjacje z firmą Wasserunion Polska w sprawie opracowania koncepcji i dokumentacji na budowę sieci k oczyszczalni ścieków.

17. Likwidacja składowiska odpadów komunalnych wraz z likwidacją istniejącego mogielnika

W I półroczu dokonano inwentaryzacji odpadów niebezpiecznych nagromadzonych w mogilniku na byłym wysypisku śmieci k. Pomienia i projekt likwidacji tego mogielnika wraz z utylizacją odpadów. Wartość prac 14 500,00 zł.

18. Modernizacja i adaptacja świetlicy w Rybakach.

W I półroczu dokonano inwentaryzacji obiektu byłej kotłowni w Rybakach, wykonano podkłady mapowe oraz opracowano dokumentacje techniczna w zakresie remontu i przebudowy byłej kotłowni na świetlice wiejską. Wartość prac projektowych i pochodnych to kwota 47 500,00 zł. Zadanie planowane do realizacji w ramach dofinansowania w PROW. Termin realizacji uzależniony od uruchomienia PROW, który z posiadanych informacji ma być uruchomiony z końcem br.

19. Modernizacja i adaptacja świetlicy w Sokolińcu.

Zadanie planowane jest do realizacji również w ramach PROW. W celu zabezpieczenia mienia przed kradzieżą i dewastacja w I półroczu wykonane zostały roboty zabezpieczające obiekt. Wartość tych robót to koszt 4 600,00 zł.

20. Remont dachu na Miejsko-Gminnym Ośrodku Kultury w Reczu.

Podjęto działania w kierunku opracowania zakresu rzeczowego, kosztorysów inwestorskich, STWiOR. Zadanie planowane do realizacji w ramach pozyskania dofinansowania zewnętrznego.

21. Wykup nieruchomości z adaptacją na świetlicę wiejską w Suliborzu.

Podjęte zostały wstępne rozmowy i uzgodnienia z właścicielem nieruchomości w sprawie kupna obiektu w Suliborzu (były sklep GS). Ustalono termin ostatecznych negocjacji na miesiąc wrzesień br.

22. Remont wew. instalacji elektrycznej i wymiana drzwi w Bibliotece Publicznej Miasta i Gminy w Reczu.

Zadanie planowane do realizacji w II półroczu br.

23. Utworzenie Izby Muzealnej w Baszcie Choszczeńskiej.

Opracowano dokumentację techniczną w zakresie adaptacji obiektu Baszty na Izbę Muzealną, przedmiar robót, kosztorysy, STWiOR. Wartość prac projektowych 6 588,00 zł. Złożone zostały wnioski do Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Szczecinie o dofinansowanie robót budowlanych w zakresie wymiany pokrycia dachowego i robót budowlanych wewnętrznych. Otrzymano dofinansowanie na wymianę pokrycia dachowego w kwocie 20 500,00 zł. Realizacja zadania w miesiącu sierpniu br.

24. Przywrócenie walorów przyrodniczo - kulturowych poprzez wykonanie ciągu turystycznego przy murach obronnych ul. Staromiejska, z ich renowacją i infrastrukturą techniczną i turystyczną w parku w Reczu.

W I półroczu wykonane zostały roboty energetyczne i oświetleniowe w parku, obejmujące wymianę linii kablowych oświetleniowych wraz z wymianą słupów i opraw oświetleniowych. Uporządkowano przyłącza energetyczne wraz z szafami przyłączeniowo - pomiarowymi. Zlokalizowano szafy przyłączeniowe na terenie parku, co umożliwi bezpieczne lokalizowanie punktów sprzedaży podczas wszelkich imprez. Wykonano również remonty chodników. Koszt zafakturowanych robót - 10.000,00 zł.

Ponadto złożony został wniosek do Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Szczecinie o dofinansowanie robót budowlanych w zakresie robót budowlanych związanych z renowacją murów obronnych od strony południowej. Otrzymano dofinansowanie na renowację murów w kwocie 38 200,00 zł. Realizacja zadania w miesiącu wrześniu i październiku br.

25. Przywrócenie walorów kulturowych poprzez zagospodarowanie ciągów komunikacyjnych o historycznym charakterze (teren przykościelny i ul. Kościelna)

Zadanie nie było realizowane w I półroczu.

22. „Budowa sali sportowo - widowiskowej wraz z infrastrukturą techniczną w Reczu”.

Planowana kwota na 2008r. to 2 370 000,00 zł, w tym dofinansowanie z FRKF 1.020 000,00 zł. W I półroczu wydatkowano łącznie 926 268,00 zł, z tego 620 tys. zł stanowi dofinansowanie z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej, z budżetu gminy 306 268,00 zł. Jednakże wartość robót budowlanych wykonanych w I półroczu wyniosło 3.626.216,98 zł.

W miesiącu kwietniu złożony został wniosek do Zarządu Województwa Zachodniopomorskiego o dofinansowanie inwestycji w kwocie 1.057 600 zł ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Podczas rozpatrzenia w/w wniosku w miesiącu kwietniu Zarząd Województwa, z uwagi na mocno ograniczone środki otrzymane z PFRON nie zakwalifikował wniosek do dofinansowania. Wniosek został przesunięty do ponownego rozpatrzenia na sesję jesienną. Planowany termin zakończenia zadania i przekazania obiektu do użytku to miesiąc październik br.

23. Utworzenie placów zabaw wg wymogów unijnych na terenach wiejskich.

Zadanie w części realizowane w I półroczu br. Wykonano uporządkowanie terenu, wykonano ogrodzenie terenu na którym znajduje się plac zabaw. Wartość robót 7 600,00 zł. Prace wykonał ZUH „KOMUNALNIK” Sp. z o.o. w Reczu.

24. Budowa kompleksu boisk sportowych o nawierzchni sztucznej w ramach programu "Boisko w każdej gminie - Orlik 2012”

Z uwagi na mocno nieznane, docelowe koszty typowych boisk w roku 2008 wykonano jedynie podkłady mapowe do celów projektowych. Wydana została decyzja o ustaleniu lokalizacji celu publicznego.

25. Remont szatni w Pomieniu.

Zadanie będzie realizowane w II półroczu br.

26. Remont budynku szatni na stadionie MKS w Reczu

Zadanie zrealizowane w całości. Zadanie realizowane przez MKS REMOR Recz. Remont obejmował roboty dekarskie i wewnętrzne roboty polegające na wyprawie ścian tynkiem i płytkami glazurowymi, wyprawie sufitów i posadzek, wew. instalacja wod. - kanalizacyjna, biała armatura, roboty malarskie, wymianie stolarki drzwiowej, itp. Wartość robót wyniosła 55 tys. zł, sfinansowana z budżet gminy.

27. Zagospodarowanie terenów za murami pod boisko trawiaste (za Przchodnią Zdrowia)

Zadanie realizowane będzie w II półroczu. Obecnie nawożony jest gruz i nadmiar urobku z inwestycji prowadzonych na terenie gminy na teren planowanego boiska w celu podniesienia rzędnej terenu przyszłego boiska. Nawiezienie gruzu i ziemi przez innych wykonawców obniży koszty przyszłej inwestycji.

  1. R E M O N T Y :

1.Melioracje wodne, ogródki działkowe.

W 2008r. przystąpiono do odwodnienia terenów ogródków działkowych, kompleksu położonego w Reczu przy ul. Promenada - Stargardzka. W pierwszym etapie wykonano prace na wartość ok. 6000 zł. Zakres wykonanych prac obejmował ułożenie ok. 450 mb rur drenarskich, wykonano dwie studnie drenarskie, plus roboty ziemne.

Część odwodnienia ogrodów dzierżawcy wykonali w systemie gospodarczym po dostarczeniu przez Gminę rur drenarskich. Zlecono odwodnienie cieku za byłą mleczarnią (przy garażach ) do kanału Słutowo. W II półroczu będą kontynuowane roboty melioracyjne polegające na odmuleniu i oczyszczeniu cieków na pozostałych kompleksach ogrodów oraz cieku od oczyszczalni do rzeki Iny.

2.Odnowienie przystanków.

W ramach remontu odnowionych zostały wiaty przystankowych, które wymagały drobnych napraw i malowania. Część robót wykonanych było w systemie gospodarczym przez pracowników w ramach prac społecznie - użytecznych, a część w systemie zleconym przez ZUH KOMUNALNIK” w Reczu. Została zamówiona kolejna wiata przystankowa, która została ustawiona przy ul. Choszczeńskiej. Dokończone zostały prace nawierzchniowe i montaż ławek na wiatach ustawionych w roku 2007.

3. Remont studni publicznych na terenie gminy

Planowana kwota 10 000 zł na remont studni ulicznych. W I półroczu wykonano remont wszystkich studni.

4.Remonty dróg gminnych gruntowych i ulic w Reczu.

Na wykonawcę zadania pn. Bieżące utrzymanie dróg gminnych przeprowadzono w trybie przetargu nieograniczonego dwie procedury przetargowe o udzielenie zamówienia publicznego. Niestety obie procedury nie były skuteczne. Na wykonawcę zadania w trybie negocjacji zostało wybrane Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno Drogowych w Zieleniewie. Bieżącym utrzymaniem objętych zostało 14 dróg gminnych, stanowiących dojazd do miejscowości i osad oraz dojazd do pól. Zakres praz planowany był na miesiąc sierpień 2008. Drogi gminne objęte były w I kwartale br. także zimowym utrzymaniem w zakresie odśnieżania i likwidacji gołoledzi. Z uwagi na znaczne uszkodzenie dróg i przepustu podczas opadów wiosennych na terenie wsi Sicko, zaszła pilna konieczność odremontowania (odbudowania) dwóch odcinków dróg i wykonania przepustu. Odbudowa tych dróg pozwoliła rolnikom na dojazd do pól i łąk. W miesiącu maju dokonano doraźnych napraw nawierzchni asfaltowych na terenie miasta i m. Lubieniów. Uzupełniono i zamontowano brakujące znaki drogowe na drogach gminnych. Wartość w/w robót na tym zadaniu wyniosła:

  • uzupełnienie nawierzchni dróg i ulic masą asfaltową - 24.400,00zł,

  • bieżące remonty dróg gminnych, chodników, odkrzaczenie oraz naprawa doraźna dróg, chodników wykorzystano kwotę 22.529,26 zł.

Wykonano odwodnienie przystanków PKS w miejscowości Lubieniów i Grabowiec.

5. Modernizacja punktowego oświetlenia ulicznego

Zadanie będzie realizowane w II półroczu 2008.

6. Utrzymanie i drobne remonty placów zabaw na terenie gminy

W I półroczu dokonano drobnych napraw istniejących placów zabaw, wymieniono piasek w istniejących piaskownicach.

7. Opracowanie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i decyzji celu publicznego

W I półroczu wydanych zostało 22 decyzje.

8. Utrzymanie i konserwacja kanalizacji burzowej na terenie miasta Recza

Opłaty za utrzymanie i konserwację kanalizacji burzowej, planowana kwota 15 000 zł, wykorzystywana jest sukcesywnie, z fakturowaniem comiesięcznym.

9. Utrzymanie ładu i porządku na terenie jezdni chodników, zieleni w mieście i na terenie gminy Recz

Utrzymanie czystości i ładu na powierzchni jezdni i chodników oraz utrzymanie terenów zieleni należy ocenić na więcej niż dobrze. Sytuacja taka powoduje, że miasto i tereny wiejskie są czyste i zadbane.

Informację sporządził:

Krzysztof Lipka

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Martyna Smus 23-09-2008 12:33
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 23-09-2008
Ostatnia aktualizacja: - 23-09-2008 12:33