Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Reczu
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

PROTOKÓŁ Nr XI/2003 z przebiegu obrad XI nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej w Reczu odbytej w dniu 26 września 2003 r.


 

RADA MIEJSKA W RECZU

 

 

 

 

 

PROTOKÓŁ Nr XI/2003

 

z przebiegu obrad XI nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej w Reczu

 

odbytej w dniu 26 września 2003 r.

 

 

 

 

 

Otwarcia XI nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej w Reczu dokonał Pan Grzegorz Adamiak Przewodniczący Rady Miejskiej witając radnych i zaproszonych gości.

 

Następnie stwierdził quorum. Na podstawie listy obecności stwierdzono, że w sesji udział wzięło 13 radnych. Lista obecności w załączeniu do protokółu.

 

Ponadto w sesji uczestniczyli:

  1.  

    Pan Zbigniew Ligus Burmistrz Recza

  2.  

    Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski.

  3.  

    Pani Jolanta Kiłoczko Kierownik Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Reczu.

  4.  

    Pan Andrzej Pater Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Reczu

 

oraz sołtysi i zgromadzona publiczność.

 

Lista obecności gości zaproszonych i sołtysów w załączeniu do protokółu.

 

Do porządku obrad nadzwyczajnej XI sesji Rady Miejskiej zgłoszono następujące wnioski:

 

Pan Grzegorz Adamiak Przewodniczący Rady Miejskiej wnioskował o zdjęcie z porządku obrad punktu 6 tj. Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym. Wniosek motywował tym, że ostatnia sesja Rady Miejskiej odbyła się 11 września br. i w okresie tym nie wpłynęły do biura Rady Miejskiej żadne istotne sprawy.

 

Pan Zbigniew Ligus Burmistrz Recza wnioskował o skreślenie z porządku obrad punktu 5 tj. Informacja o pracy Burmistrza w okresie między sesjami oraz punktu 7 tj. Odpowiedzi na interpelacje, wolne wnioski i zapytania zgłoszone na poprzednich sesjach i w okresie między sesjami. Jest to nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej zwołana na wniosek Burmistrza w związku z koniecznością uzupełnienia wniosku do SAPARD.

 

Ponadto wnosi o przyjęcie do porządku obrad jako punkt 5 projektu uchwały w sprawie nabycia nieruchomości zabudowanej od REMOR Spółka Akcyjna w Reczu na własność Gminy Recz z uwagi na fakt mylnie podanej działki.

 

Innych wniosków do porządku obrad sesji nie wniesiono. Wnioski te poddano pod głosowanie. W wyniku głosowania Rada Miejska jednogłośnie przyjęła w/w wnioski.

 

Pan Grzegorz Adamiak Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał porządek obrad XI nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej po uwzględnieniu przyjętych przez Radę wniosków i poddał go pod głosowanie.

 

W wyniku głosowania Rada Miejska jednogłośnie przyjęła porządek obrad XI nadzwyczajnej sesji w następującym brzmieniu:

  1.  

    Sprawy regulaminowe:

 

a/ otwarcie sesji i stwierdzenie quorum,

 

b/ przyjęcie porządku obrad sesji.

 

c/ przyjęcie protokółu poprzedniej sesji.

  1.  

    Interpelacje, wnioski i zapytania radnych.

  2.  

    Wolne wnioski i zapytania.

  3.  

    Projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany budżetu gminy na 2003 r.

  4.  

    Projekt uchwały w sprawie nabycia nieruchomości zabudowanej od REMOR Spółka Akcyjna w Reczu na własność Gminy Recz

  5.  

    6.Odpowiedzi na interpelacje, wnioski i zapytania radnych.

  1.  

    Odpowiedzi na wolne wnioski i zapytania.

 

Pan Grzegorz Adamiak Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że protokół z przebiegu obrad X sesji Rady Miejskiej był wyłożony do wglądu w okresie między sesjami

 

w biurze Rady Miejskiej oraz na dzisiejszej sesji. Do protokółu nie wniesiono żadnych uwag

 

ani zastrzeżeń Wobec powyższego Przewodniczący Rady Miejskiej zaproponował by, protokół z przebiegu obrad X sesji przyjęto bez konieczności odczytania.

 

Wobec powyższego protokół poddano pod głosowanie. W wyniku głosowania protokół z przebiegu obrad X sesji Rady Miejskiej przyjęto większością głosów (12 za,

 

1 przeciw) bez odczytania.

 

 

 

AD. 2

 

 

 

Interpelacje, wnioski i zapytania radnych kolejno zgłaszali:

 

 

 

Pan Juszczyk Mieczysław zapytał, co z dalszym zatrudnieniem 9 byłych pracowników PGR, którym brakuje tylko 3 miesiące do uzyskania uprawnień do zasiłku dla bezrobotnych.

 

 

 

Pan Ryszard Dobrzaniecki zapytał, czy coś zrobiono w sprawie likwidacji przykrego zapachu wydobywającego się z kanalizacji na ul. Lubanowskiej?

 

Następnie zapytał o budowę kotłowni na biomasę na ul. Kolejowej w Reczu oraz o to, czy bezie dostarczane ciepło do bloków mieszkalnych na ul. Słonecznej?

 

 

 

Pan Cybulski Marek stwierdził, że w świetlicy wiejskiej w Sicku brakuje gniazda na tzw. siłę.

 

Wnioskował o założenie tego gniazda, ponieważ podczas objazdowych prześwietleń klatki piersiowej musiał udostępnić prywatne gniazdo siłowe z własnej posesji.

 

Wnioskował także o likwidację wysypiska śmieci znajdującego się za miejscowością Sicko.

 

 

 

Pan Matczak Edmund stwierdził, że Ośrodek Doradztwa Rolnego w Choszcznie niedostatecznie informował o możliwości zaciągnięcia kredytów tzw. klęskowych. W związku z tym z terenu naszej gminy skorzystało z tego kredytu zaledwie 12 rolników. Prosił o wyjaśnienie, dlaczego się tak stało?

 

 

 

Pan Józef Romanowski prosił Burmistrza o informację na temat celu spotkania oraz ustaleń jakie zapadły na spotkaniu Burmistrza, Pana Przewodniczącego Rady Miejskiej, Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej i innych osób w Bibliotece Miejskiej w Reczu w dniu 22 września 2003 r.

 

 

 

Pan Ryszard Dobrzaniecki wyjaśniał, że wnioski o kredyt klęskowy są nadal przyjmowane.

 

Z terenu powiatu choszczeńskiego złożyło wnioski o kredyt klęskowy około 300 rolników.

 

 

 

Pan Grzelak Leon zapytał, jak załatwiono wniosek Wiejskiego Klubu Sportowego w Sokolińcu o dofinansowanie z budżetu gminy zadania pn. „budowa szatni sportowej w Sokolińcu”?

 

 

 

Pan Zajączkowski Zbigniew zapytał, czy w 2003 r. nie będzie zakończony chodnik na ul. Choszczeńskiej i czy będzie drugi etap budowy chodnika na tej ulicy w 2004 r.?

 

 

 

AD. 3

 

 

 

Wolnych wniosków i zapytań nie zgłoszono.

 

 

 

AD. 4.

 

 

 

Pan Zbigniew Ligus Burmistrz Recza informował Wysoką Radę, że do funduszu SAPARD należy uzupełnić materiały. W planie budżetu gminy na 2003 r. w załączniku nr 9 występują wielkości przybliżone. Komitet wymaga by wartości te podać według sporządzonego kosztorysu.

 

 

 

Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski zgłosiła jeszcze poprawkę do projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy na 2003 r. Wnioskowała o wpisanie w § 1 w wierszu 3 po załączniku nr 9 dodać „oraz w uchwale Nr VII/44/03 załącznik nr 1 - limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne gminy Recz w 2003 r.„

 

Ponadto wyjaśniała, że obecnie stworzyła się nowa możliwość dofinansowania dwóch zadań:

  •  

    budowa hydroforni w Pamięcinie,

  •  

    budowa sieci wodociągowej Pamięcin - Recz

 

oraz wykonanie dokumentacji i koncepcji na budowę hali sportowej w Reczu.

 

W dyskusji nad projektem uchwały kolejno głos zabrali:

 

Pan Ryszard Dobrzaniecki zapytał, co z budową kanalizacji Sicko - Sokoliniec - Recz, która miała być sfinansowana z funduszu spójności?

 

Pan Zbigniew Ligus odpowiedział, że w 2003 r. to zadanie nie będzie zrealizowane.

 

Pan Grzegorz Adamiak Przewodniczący Rady Miejskiej w nawiązaniu do wypowiedzi Pana Ryszarda Dobrzanieckiego zapytał, czy 100.000 zł. zapisane w budżecie gminy na 2003 r. na wykonanie dokumentacji na budowę kanalizacji Sicko-Sokoliniec-Recz jest do skorygowania?

 

Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski odpowiedziała, że od inspektora ds. budownictwa miała informację, że dopiero w grudniu 2003 r. będzie zlecenie na wykonanie dokumentacji technicznej na budowę kanalizacji Sicko - Sokoliniec - Recz a realizacja tego zadania nastąpi dopiero w 2004 r. Tak, że w chwili obecnej to zadanie można wykreślić z wykonania w 2003 r. i przenieść je na 2004 r.

 

Pan Zbigniew Ligus Burmistrz Recza poparł wypowiedź Skarbnika w sprawie zdjęcia zadania budowa kanalizacji sanitarnej Sicko - Sokoliniec - Recz z roku 2003. Rozważana jest propozycja wykonania tego zadania wspólnie z gminą Suchań, z którą będziemy aplikować do SAPARDU. Zmiany budżetu gminy będą jeszcze dokonywane do końca 2003 r.

 

Pan Grzelak Leon ponownie wystąpił informując, że od 5 lat zabiega o wykonanie zadania budowa kanalizacji Sicko - Sokoliniec - Recz. Kiedy znalazło się w 2003 r. w fazie przygotowania w postaci opracowania dokumentacji technicznej, zostaje obecnie skreślone, choć były zapewnienia że zostanie wykonane. Dlaczego?- zapytał.

 

Nie można przesuwać tego zadania w nieskończoność.

 

Pan Zbigniew Ligus Burmistrz Recza uspokajał Pana Leona Grzelaka radnego Rady Miejskiej, że budowa hali sportowej w Reczu nie wyprzedzi zadania budowa kanalizacji Sicko - Sokoliniec - Recz. Opóźnienie wykonania tej inwestycji jest spowodowane tym, że Związek Gmin Dorzecza Iny nie uzyskał promesy na to zadanie. W tym roku dokumentacji nie da się zrobić, bo gmina nie posiada aktualnego planu przestrzennego zagospodarowania.

 

Jeśli zostanie zlecona dokumentacja to i tak zostanie wykonana dopiero w 2004 r.

 

Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski odpowiedziała, że na następnej sesji Rady Miejskiej będzie analizowana informacja z wykonania budżetu gminy za I półrocze 2003 r. i będą też przedstawione propozycje zmian w budżecie gminy na 2003 r. Dokumentacja na budowę hali sportowej będzie zapłacona kredytem.

 

Pan Zajączkowski Zbigniew zapytał, czy dokumentacja na budowę hydroforni w Pamięcinie będzie wykonana jeszcze w tym roku?

 

Pan Zbigniew Ligus Burmistrz Recza odpowiadał, że 29 września br. będzie rozpoczęta procedura przyjmowania wniosku do funduszu SAPARD. Do końca października br. będziemy wiedzieli czy zadanie to będzie dofinansowane a rozpoczęcie budowy nastąpiło by w kwietniu 2004 r. Następnie poprosił o 10 minut przerwy.

 

Wniosek został przyjęty i zarządzono 10 minut przerwy w obradach.

 

Po przerwie wznowiono obrady.

 

Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski proponuje przesunięcie 100.000 zł. z 2003 r. na 2004 r. na zadanie budowa kanalizacji Sicko - Sokoliniec - Recz.

 

Pan Józef Romanowski zgłosił wniosek, żeby na XII sesję Rady Miejskiej przygotować Radzie Miejskiej informację na temat zagrożeń finansowych a konkretnie wykaz zobowiązań i należności budżetu gminy bo np. Gimnazjum w Reczu nie zapłaciło za prąd już za III kwartały br. W związku z tym należy podsumować gospodarkę finansową gminy w 2003 r.

 

Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski odpowiedziała na powyższe, że takie materiały są już przygotowane i będą przedstawione na XII sesji Rady Miejskiej.

 

Na tym dyskusję zamknięto i poddano pod głosowanie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany budżetu gminy na 2003 r. z poprawkami zgłoszonymi podczas dyskusji.

 

W wyniku głosowania uchwałę przyjęto większością głosów (11 za, 2 przeciw), którą zarejestrowano pod Nr XI/64/03 i stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

 

 

 

AD. 5

 

 

 

Pan Zbigniew Ligus Burmistrz Recza informował, że projekt uchwały w sprawie nabycia nieruchomości zabudowanej od REMOR Spółka Akcyjna w Reczu na własność Gminy Recz musiał ponownie być przedstawiony Radzie Miejskiej, ponieważ w poprzedniej uchwale wstawiono niewłaściwy nr działki. Był to nr 5/36 na której jest droga a ma być 5/35 na której jest hydrofornia. Ponadto należy dodać w § 1 w wierszu trzecim „o przeniesienie w zamian za zaległości podatkowe.”

 

Pan Ryszard Dobrzaniecki zapytał kto poniesie koszty notarialne?

 

Pan Tadeusz Stangiłowski podinspektor ds. mienia komunalnego w Urzędzie Miejskim odpowiedział, że zgodnie z Kodeksem Cywilnym koszty notarialne i wszelkie inne koszty ponosi ten kto nabywa nieruchomość. Remor Spółka Akcyjna w Reczu powołuje się na

 

ten kodeks.

 

Pan Zajączkowski Zbigniew zapytał, czy z chwilą podjęcia tej uchwały Remor S.A. w Reczu nie będzie miała już zaległości wobec gminy?

 

Burmistrz odpowiedział, że Remor S.A. będzie miała jeszcze zaległości podatkowe wobec gminy ale pomniejszone o wartość hydroforni.

 

Pan Grzegorz Adamiak Przewodniczący Rady Miejskiej informował Radę Miejską, że na tej nieruchomości jest założona hipoteka banku i ZUS. Prosił o informację jak ten problem jest załatwiony.

 

Pan Tadeusz Stangiłowski podinspektor ds. mienia komunalnego w Urzędzie Miejskim odpowiedział, że są promesy uwalniające hipotekę tej działki. Ponadto będą też oddzielne zgody. Hipoteka będzie wolna.

 

Innych pytań ani wniosków nie zgłoszono.

 

Pan Grzegorz Adamiak Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały po poprawkach i poddał pod głosowanie.

 

Uchwałę w sprawie nabycia nieruchomości zabudowanej od REMOR Spółka Akcyjna w Reczu na własność Gminy Recz Rada Miejska przyjęła jednogłośnie, którą zarejestrowano pod Nr XI/65/03 i stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

 

 

 

AD. 6

 

 

 

Na zgłoszone interpelacje, wnioski i zapytania odpowiedzi udzielali:

 

 

 

Pan Zbigniew Ligus Burmistrz Recza:

  •  

    w sprawie dalszego zatrudnienia 9 osób byłych pracowników PGR wyjaśniał, że gmina jest w trakcie opracowywania programu rewitalizacji parków wiejskich. Istnieje możliwość, że Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Szczecinie może udzielić kredytu na realizację tego programu, który w 50 % może być umorzony. W ramach tego programu można by było zatrudnić jeszcze na 3 miesiące tych pracowników. Informował, że gmina wydała już 12.000 zł. nieplanowanych na ten cel środków z budżetu gminy na rok 2003 i więcej już wydać nie może.

  •  

    w sprawie wydobywających się przykrych zapachów z kanalizacji na ul. Lubanowskiej odpowiedział, że sprawa jest znana. Na miejscu na ul. Lubanowskiej odbyło się spotkanie wszystkich stron. Stwierdzono, że nie jest to błąd techniczny, lecz brak podłączeń do kanalizacji mieszkańców ul. Lubanowskiej. Jeśli po podłączeniu się mieszkańców do kanalizacji przyczyna nie zniknie to i tak będzie utrzymywany kontakt z mieszkańcami aż do rozwiązania problemu.

 

Pan Zajączkowski Zbigniew wtrącił stwierdzenie, że mieszkańcy ulicy Lubanowskiej powinni już być dawno podłączeni do kanalizacji, bo po to tam wybudowano przepompownię.

  •  

    w tej sprawie Burmistrz dodał, że będą zachęcać mieszkańców do tego by się podłączyli do kanalizacji i ma nadzieję, że tak się stanie.

  •  

    W sprawie dostarczenia ciepła do mieszkań na ulicy Słonecznej odpowiadał, że jest w stałym kontakcie z inwestorem. Na najbliższej sesji będzie przedstawiona uchwała o powołaniu spółki. Inwestor przekazał Burmistrzowi kolejny harmonogram budowy kotłowni na biomasę z którego wynika, że do 30 listopada 2003 r. będzie zakończona budowa kotłowni. Inwestor oznajmił, że zostanie zabezpieczone ciepło do mieszkań na ul. Słoneczną i zagwarantował, że to ciepło będzie jeśli nawet opóźni się budowa kotłowni na biomasę.

  •  

    w sprawie wykonania gniazda siłowego w świetlicy wiejskiej w Sicku Burmistrz odpowiedział, że rozważy ten problem, ponieważ nie jest przekonany, że w świetlicy wiejskiej powinno być gniazdo na siłę. W sporadycznych sytuacjach takich jak wykonywanie prześwietleń klatki piersiowej można zakupić prąd od osoby, która posiada gniazdo na siłę. Nie mniej sprawa zostanie zbadana i odpowiedź zostanie udzielona w późniejszym terminie.

  •  

    W sprawie wysypiska śmieci w Sicku informował, że taki problem jest w wielu miejscowościach. Trzeba te wysypiska likwidować i dopilnować żeby na nowo nie powstawały. Podał dla przykładu, że w Reczu dzikie wysypisko śmieci zlikwidowano i pilnuje się by na nowo nie powstało.

  •  

    W sprawie kredytu klęskowego informował, że jest zdziwiony sytuacją. Rolnicy złożyli wnioski o umorzenie podatku rolnego z powodu suszy, lecz dla gminy jest to bardzo trudna sytuacja, bo aż 25 % zmniejszył by się wpływ do budżetu gminy z tytułu podatku rolnego. Na propozycje skorzystania z kredytu klęskowego rolnicy mówili, że są zadłużeni i nie chcą nowych kredytów.

 

Pan Hejza Andrzej inspektor ds. ochrony środowiska w Urzędzie Miejskim wyjaśniał, że nadal są możliwości zaciągnięcia kredytu klęskowego. Wszyscy rolnicy wiedzieli, że do 8 sierpnia br. mieli się zgłaszać do Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Choszcznie w celu sporządzenia wniosku o przyznanie kredytu klęskowego. Wielu rolników skorzystało z tej możliwości. Rolnicy byli informowani przez ODR i nadal mogą zgłaszać wnioski o przyznanie kredytu. Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Choszcznie udziela daleko idącej pomocy.

  •  

    w sprawie spotkania w Bibliotece, które odbyło się 22 września br. o godz. 1600 Burmistrz odpowiadał, że w spotkaniu tym uczestniczył jako mieszkaniec Recza. Celem spotkania było utworzenie Towarzystwa Reczańskiego PRO EDUCATION. Na tym spotkaniu podjęto niezbędne uchwały, wybrano prezesa, zarząd i skompletowano dokumenty, które wysłano do Krajowego Rejestru Sądowego w celu zarejestrowania stowarzyszenia. Burmistrz oświadczył, że wspiera działania wszelkich grup obywatelskich. Stowarzyszenia powstały już w Lubieniowie, Nętkowie, Pomieniu. Rejestrowane są stowarzyszenia - Ochotnicza Straż Pożarna w Reczu, Pomieniu, Żeliszewie a od wielu już lat działa Towarzystwo Miłośników Recza. W aktywności mieszkańców gminy widzimy przyszłość. Obecnie aktywność ludzi jest zbyt niska w stosunku do potencjału jakie gmina posiada. Aktualnie zbieramy wnioski do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego i stwierdzamy, że najmniej wniosków zgłosili mieszkańcy, najwięcej urzędnicy, radni i sołtysi.

  •  

    W sprawie sposobu załatwienia wniosku Wiejskiego Klubu Sportowego w Sokolińcu

 

odpowiedział, że nie ma jeszcze decyzji w tej sprawie, ponieważ zgłoszono 4 takie wnioski przez WKS Sulibórz, WKS Lubieniów i MKS REMOR w Reczu. Burmistrz przeprowadzi rozmowy z prezesami klubów i później podejmie decyzję w tej sprawie

 

o której powiadomi wnioskodawców.

 

Pan Grzelak Leon stwierdził, że boisko sportowe w Sokolińcu jest jeszcze własnością AWRSP i nie jest przekazane na mienie gminy. Gdyby było przekazane to od Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa otrzymałby na budowę szatni w Sokolińcu około 20.000zł., bo takie zapewnienie posiadał. W tej sytuacji musiał złożyć wniosek do gminy.

  •  

    Burmistrz odpowiadał, że załatwienie przyjęcia na mienie gminne boiska sportowego w Sokolińcu od Agencji Nieruchomości Rolnej hamuje brak aktualnego planu przestrzennego gminy. Na następnej sesji przystąpimy do opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

 

Pan Grzelak Leon występując ponownie dodał, że na razie potrzeba Wiejskiemu Klubowi Sportowemu 3.000 zł. i dodał, że w Agencji Nieruchomości Rolnej w Szczecinie mówiono jemu, że zmiana użytkowania działki nastąpiła po roku 1998 i w tym przypadku nie jest wymagana zmiana zapisana w planie przestrzennym.

  •  

    w sprawie budowy chodnika na ul. Choszczeńskiej w Reczu informował, że budowa trwa w dwóch etapach. Pierwszy etap kończy się na obecnym stanie zaawansowania budowy. Drugi etap nastąpi w 2004 r. wraz z modernizacją łuku drogi w ulicę Wolności. Burmistrz stwierdził, że wytknie Dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych, że nie dotrzymał jednego koloru chodnika na ul. Choszczeńskiej, bo po jednej stronie jest w kolorze czerwonym a po drugiej stronie jest w kolorze szarym.

 

Pan Józef Romanowski stwierdził, że jest zobligowany przez grupę rodziców do zadania pytania Burmistrzowi wprost. Rodzice się obawiają, że zmierza się do powstania szkoły niepublicznej. Zapytał więc, czy jest takie zamierzenie przejęcia obecnego Gimnazjum i utworzenia szkoły niepublicznej?

  •  

    Burmistrz stwierdził, że z przyjemnością odpowie na to pytanie. Oświadczył, że jest tylko członkiem Stowarzyszenia Reczańskiego PRO EDUCATION. Prezesem tego stowarzyszenia jest Pani Maria Wojciechowska. Nie mniej chce zdementować tę plotkę. Mogą powstawać szkoły prowadzone przez niepubliczne podmioty. To jednak od Ministra Edukacji Narodowej oraz od Rady Miejskiej będzie zależało jakie szkoły będą w gminie.

 

Pan Józef Romanowski zwrócił się do wnioskodawcy z zapytaniem po co w świetlicy wiejskiej w Sicku zasilanie elektryczne na 3 fazy?

 

Pan Marek Cybulski wnioskodawca odpowiedział, że niezbędne jest to zasilanie dla umożliwienia przeprowadzenia prześwietlenia klatki piersiowej. Z braku takiego zasilenia zmuszony był udostępnić je z prywatnej posesji.

  •  

    Burmistrz na powyższe odpowiedział ponownie, że sprawdzi koszty i odpowie w późniejszym terminie.

 

Pan Grzelak Leon ponownie powrócił do sprawy zatrudnienia 9 osób byłych pracowników PGR, którym brakuje tylko 3 miesiące do uzyskania uprawnienia do pobierania zasiłku dla bezrobotnych. Jeśli gmina nie otrzyma kredytu na realizację programu rewitalizacji parków wiejskich to co odpowiedzieć osobom oczekującym na pomoc ze strony gminy?

 

Pan Juszczyk Mieczysław dodał do wypowiedzi Pana Grzelaka Leona, że dzieci przyprowadzą do gminy. Proponował, by gmina zaciągnęła kredyt w celu zatrudnienia tych ludzi na 3 miesiące.

  •  

    Burmistrz stwierdził, że już wcześniej mówił, co w tej sprawie zrobi. Wyjaśniał, że to Rada Miejska wystąpi o kredyt dla gminy. Osobom potrzebującym udziela pomocy Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej a nie Urząd Miejski.

 

Pan Juszczyk Mieczysław dodał, że osoba biedna nie zrozumie udzielonej odpowiedzi.

 

Pan Grzegorz Adamiak Przewodniczący Rady Miejskiej oświadczył, że jako radny uczyni wszystko i wszelkimi środkami i postara się by te 9 osób znalazło zatrudnienie.

 

Pan Zbigniew Ligus Burmistrz Recza ponownie wystąpił oświadczając, że w tej sprawie oczekuje na decyzję o kredyt z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Szczecinie.

 

Pan Juszczyk Mieczysław zwrócił uwagę na fakt, że około 1200 w dniu wczorajszym grupa młodzieży z naszego Gimnazjum wałęsa się po mieście. Tak było w tamtym roku. Tak jest obecnie. Pytał do której trwają lekcje w Gimnazjum? A może młodzież ta uczy się zaocznie?

 

Na powyższe odpowiadał Pan Józef Romanowski nauczyciel Gimnazjum informując, że na takie sytuacje natychmiast reagują nauczyciele, którzy w tych sprawach spotykają się z rodzicami ale rezultat jest taki jaki jest.

 

Pan Kowalewski Dariusz nauczyciel Gimnazjum potwierdził wypowiedź Pana Józefa Romanowskiego dodając, że jeśli rodzice nie zgłaszają się na wezwanie szkoły to on odwiedza rodziców w domu. Odnosi wrażenie, że niektórzy uczniowie nie przychodzą do szkoły, by się uczyć lecz żeby zaspokoić głód. Niektórzy rodzice nie interesują się dziećmi, nie przychodzą do szkoły.

 

 

 

Innych wypowiedzi nie stwierdzono.

 

 

 

Wobec wyczerpania porządku obrad Pan Grzegorz Adamiak Przewodniczący Rady Miejskiej zamknął obrady XI nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej o godz. 1400.

 

 

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

 

 

Protokołowała:

 

Podinspektor

 

Krystyna Samonek

 

 

 

Przewodniczący

 

Rady Miejskiej

 

Grzegorz Adamiak

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Paweł Kozina 20-10-2003 19:12
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2012
Ostatnia aktualizacja: Grzegorz Robaczek 17-02-2012 11:29