informacja dot. przetwarzania danych - sprawy załatwiane milcząco
Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO, informuję Pana/Panią, że:
1.Administratorem przetwarzanych danych osobowych w Gminie Recz (obsługę Gminy prowadzi Urząd Miejski w Reczu) reprezentowany przez Burmistrza Recza, z siedzibą: ul. Ratuszowa 17, 73-210 Recz, tel.: 95 765 44 61, e-mail: recz@recz.pl .
2.Inspektorem Ochrony Danych jest Pani Agnieszka Pater. Z IOD można kontaktować się pod numerem telefonu 95 765 44 61, adresem e-mail: iod@recz.pl.
3.Dane osobowe przetwarzane są w celach: wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), tj. załatwienia spraw milcząco.
4.Podstawą prawną jest: art.122a - 122h ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
5. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych w celach wskazanych powyżej, dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, którymi mogą być:
-podmioty, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych tzw. podmioty przetwarzające.
-podmioty uprawnione na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
6.Dane osobowe będą przechowywane na czas trwania postępowania w sprawie, tj. przez okres niezbędny do realizacji celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ze względu na cele archiwalne.
7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
1) dostępu do treści danych na podstawie art. 15 RODO;
2) sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO;
3) usunięcia danych na podstawie art. 17 RODO jeżeli:
a) dane osobowe przestaną być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub, w których były przetwarzane;
b) dane są przetwarzane niezgodnie z prawem;
c) osoba której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą do przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych;
d) dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego;
4) ograniczenia przetwarzania danych na podstawie art. 18 RODO jeżeli:
a) osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych;
b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
c) administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
d) osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą;
e) wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania nie wpływa na tok i przebieg postepowania.
8.Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w zakresie w jakim przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa.
9. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy (art. 77 RODO).
10.Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Administrator BIP Data wytworzenia:
05 lis 2019
Osoba dodająca informacje
Administrator BIP Data publikacji:
05 lis 2019, godz. 09:42
Osoba aktualizująca informacje
Agnieszka Pater Data aktualizacji:
18 lis 2024, godz. 14:14