Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Reczu
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Protokół z II sesji Rady Miejskiej

Protokół Nr II/06
z przebiegu obrad II sesji Rady Miejskiej w Reczu odbytej
w dniu 5 grudnia 2006r.
 
 
Przed otwarciem sesji Rady Miejskiej przybył na salę obrad zaproszony przez Pana nowo wybranego Przewodniczącego Rady Miejskiej i Pana nowo wybranego Burmistrza Recza Ksiądz Proboszcz Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Chrystusa Króla Aleksander Słodkowski witając się słowami ,,Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus” a uczestnicy sesji odpowiedzieli ,, Na wieki wieków amen”.
Następnie Pan Grzelak Leon Przewodniczący Rady Miejskiej na wstępie poprosił Księdza Proboszcza Kanonika Aleksandra Słodkowskiego o przekazanie krzyża, który będzie wisiał w sali posiedzeń w Urzędzie Miejskim. Krzyż ten został poświęcony na mszy niedzielnej w intencji radnych, nowego Burmistrza i o pomyślność i rozwój gminy.
Ksiądz Proboszcz Aleksander Słodkowski podziękował bardzo Panu Przewodniczącemu Rady Miejskiej oraz powiedział następujące słowa zanim ten krzyż zostanie powieszony:
,, Kościół zawsze wychodzi z tą misją, aby iść za człowiekiem. W dziejach apostolskich jest takie miejsce, gdzie apostołowie przyszli Piotr, Jan do synagogi. Widzieli tam ludzi. Oni byli ludźmi cierpiącymi, dlatego zwracali się do nich, pomóżcie nam a oni odpowiedzieli zasadnicze słowa, nie mamy ani złota, nie mamy ani srebra, ale to co mamy w imię Jezusa Chrystusa przekazujemy wam te dary dla waszego zbawienia. I bardzo się cieszę, że po wielkich przewrotach w ojczyźnie naszej, po siedemnastu latach, kiedy krzyż, może było różnie, właśnie czy poważany, czy często znieważany, krzyż znalazł miejsce. Miesiąc grudzień, będziemy przeżywać też wydarzenia grudniowe w Szczecinie. To były wielkie wydarzenia. Pamiętam jako młody ksiądz będąc w Świebodzinie to właśnie mówiłem kazanie na temat polskich robotników, polskich stoczniowców. Cały naród łączył się w tym momencie właśnie z tymi ludźmi, którzy cierpieli, ale oni zawsze mieli przy sobie krzyż. Nie tylko wydarzenia grudniowe, ale kiedy rodziła się nowa polska rzeczywistość, to zawsze z krzyżem i robotnicy, i świat pracy, inteligencja nie wstydziła się krzyża. I to jest ważna rzecz w życiu narodu naszego. Młodzież polska, o której różnie się mówi dała dowód, że zawsze jest z krzyżem. Kiedy Ojciec Święty Jan Paweł II gromadził wokół siebie ileż to młodzieży, niech to pokaże historii świata, historii współczesnej, że tyle młodych ludzi przyszło nie tylko z Polski, ale z różnych miejsc gdziekolwiek Ojciec Święty się znalazł zaraz ta polska młodzież automatycznie, spontanicznie wzięła krzyże do góry, to była scena, która zapisała się w historii, historii ojczyzny. Dlatego Ojciec Święty bardzo pięknie powiedział w swoim testamencie, kiedy leżał na łożu śmierci, te są słowa zapisane ,, Polsko abyś nigdy nie straciła krzyża”. Ten krzyż, który jest zapisany w ogóle w Ojczyznę naszą, wpisany w jej dzieje od gór polskich, wysokich gór tam gdzie on właśnie króluje aż po Bałtyk on ma królować i zawsze wzywa do tego abyśmy umieli wznosić swoje serce i sumienie. Sursum corda, w górę serca, nie lękaj się. Nie lękaj się krzyża, bo krzyż obrazuje filozofię, filozofię naszego życia, czy jesteś człowiekiem wierzącym, czy może pogardzającym krzyżem to mało ważne, niech on tutaj będzie. Myślę, że gro radnych, którzy zostali wybrani tutaj aby radzić, aby pomagać w rządzeniu, oni są przy Chrystusie i przy krzyżu. Ten krzyż rzeczywiście został poświęcony w niedzielę. Ci, którzy byli przeżyli piękną uroczystość. To jest mój współtowarzysz. Tak jak powiedziałem, 40 lat temu ojciec mój, kiedy udzielał mi błogosławieństwa wykonał krzyż u stolarza, bo nie był stolarzem. O właśnie to ten krzyż. I on szedł przez wszystkie placówki. Placówki mojego posługiwania kapłańskiego. Może żal mi się rozstawać z tym, który przeżywał też różną historię mojego życia kapłańskiego, kiedy trzeba było być przygotowanym na wszystko, na poniewierkę, na znieważenie, na lekceważenie kapłaństwa, gdzie trzeba było stawać przed ludźmi, którzy mieli władzę wiadomo jaką, a krzyż zawsze był nadzieją zwycięstwa. On będzie blisko teraz, tylko przez ścianę. Trochę mi go żal, ale daję ci Chryste właśnie na to miejsce abyś w tym pomieszczeniu, budynku rzeczywiście ogarniał swoimi ramionami, swoim sercem, wszystkim, którzy będą pracować dla dobra, dla dobra człowieka. Bo jak na początku powiedziałem, przypominając słowa Ojca Świętego Jana Pawła II drogą kościoła jest człowiek i dla człowieka Chryste wszystko poświeciłeś. Chcę, abyś błogosławił tym, którzy tutaj będą nadal budować i rozwijać wspaniałą i piękną Rzeczypospolitą. Niech Pan Bóg błogosławi tym, którzy tutaj kiedykolwiek rządzili . Niech Pan Bóg błogosławi tym, którzy dzisiaj obejmują władzę. Niech Pan Bóg błogosławi Panu Przewodniczącemu Rady, jego Zastępcy, w obradach do Sejmu, aby wydawali piękne i wspaniałe uchwały dla dobra człowieka. Tego im życzę z całego serca. Wszystkim szczęść Boże.”
Pan Barna Stanisław Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej zawiesił krzyż na ścianie sali posiedzeń.
Pan Grzelak Leon Przewodniczący Rady Miejskiej podziękował księdzu proboszczowi za przemowę i zaprosił go do stołu.
            Następnie otworzył II sesję Rady Miejskiej w Reczu. Stwierdził na podstawie listy obecności, że na sali znajduje się 15 radnych, co stanowi quorum przy, którym Rada może obradować i podejmować prawomocne uchwały ( lista obecności radnych w załączeniu do protokółu).
Powitał serdecznie gości zaproszonych w osobach:
1.       Pana Horoszkiewicza Andrzeja- Dyrektora Szkoły Podstawowej w Reczu
2.       Pana Mikułę Jerzego - Dyrektora Szkoły Podstawowej w Lubieniowie
3.       Panią Kajtowską Agnieszkę - Dyrektora Gimnazjum w Reczu
4.       Panią Błaszczak Halinę - Dyrektora Przedszkola Miejskiego w Reczu
5.       Pana Łońskiego Wiesława - Dyrektora M/G Ośrodka Kultury w Reczu,
6.       Pana Szweda Ireneusza- Prezesa Zakładu Usługowo Handlowego ,,KOMUNALNIK”
sp. z o.o. w Reczu
7.       Pana Janiaka Daniela- Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Reczu.
8.       Panią Kiłoczko Jolantę - Kierownika Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Reczu, Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu w Choszcznie.
9.       Pana Andrzeja Chmielewskiego Wicestarostę Powiatu Choszczeńskiego.
10.   Pana Miśka Henryka z Samoobrony
11.   Pana Krawca Tadeusza- Redaktora Gazety Lubuskiej
12.   Pana Bolańskiego - Redaktora Gazety Wyborczej
13.   Panią Delegacz Katarzynę z ZNP Oddział w Reczu
14.   Pana Romanowskiego Józefa nowo wybranego Burmistrza Recza
15.   Pana Ligusa Zbigniewa ustępującego Burmistrza Recza
16.   Pana Bohdziewicza Piotra Zastępcy Burmistrza Recza
17.   Pana Sakowicza Krzysztofa Kierownika Posterunku Policji w Reczu
oraz sołtysów z terenu naszej gminy ( lista obecności gości zaproszonych w załączeniu do protokółu).
Do przedstawionego porządku obrad sesji nie zgłoszono żadnych uwag ani zastrzeżeń.
Wobec powyższego poddano pod głosowanie porządek obrad sesji, który został przyjęty jednogłośnie w następującym brzmieniu:
 
1.        Sprawy regulaminowe:
a.       otwarcie sesji i stwierdzenie quorum,
b.      przyjęcie porządku obrad sesji,
c.       przyjęcie protokółu poprzedniej sesji.
2.        Ślubowanie nowo wybranego Burmistrza Recza.
3.        Interpelacje, wnioski i zapytania radnych.
4.        Wolne wnioski i zapytania.
5.        Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy na 2006r.
6.        Projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości i zasad poboru opłaty targowej na 2007 r.
7.        Projekt uchwaływ sprawie ustalenia wysokości i zasad poboru podatku od posiadania psów na 2007 r.
8.        Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2007 rok.
9.        Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2007 rok.
10.    Projekt uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2007 r.
11.    Odpowiedzi na interpelacje, wolne wnioski i zapytania.
 
Protokół z I sesji Rady Miejskiej w Reczu był wyłożony do wglądu w biurze Rady Miejskiej i do protokółu nie wniesiono żadnych uwag ani zastrzeżeń. Wobec powyższego protokół z poprzedniej sesji został poddany głosowaniu. W wyniku głosowania Rada Miejska jednogłośnie przyjęła protokół z poprzedniej sesji bez odczytania.
 
AD. 2. Ślubowanie nowo wybranego Burmistrza Recza.
 
Pani Aneta Pelc Przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej wręczyła Panu Józefowi Romanowskiemu zaświadczenie o wyborze na stanowisko Burmistrza Recza oraz złożyła gratulacje i życzenia z okazji wyboru.
Następnie Pan Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił wszystkich o powstanie i odczytał niżej wymienioną treść ślubowania a nowo wybranego Burmistrza Recza prosił o złożenie przysięgi:
,,Obejmując urząd burmistrza gminy uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy. ,, Tak mi dopomóż Bóg”.
Po złożeniu ślubowania i wypowiedzeniu słów ,, ślubuję” i ,,Tak mi dopomóż Bóg” Pan Józef Romanowski nowo wybrany Burmistrz Recza podpisał ,,Akt Ślubowania”. Akt ten stanowi załącznik do protokółu.
Pan Przewodniczący Rady Miejskie Grzelak Leon złożył gratulacje nowo wybranemu Burmistrzowi Recza i życzył aby współpraca z Radą Miejska była spokojna i owocna przez całą kadencję.
Następnie Pan Przewodniczący Rady Miejskiej w imieniu Rady podziękował serdecznie ustępującemu Burmistrzowi Recza w następujących słowach:
„W związku z zakończeniem kadencji burmistrza składamy Panu Zbigniewowi Ligusowi wyrazy uznania za pełną zaangażowania pracę w mijającej kadencji 2002 – 2006.
Dziękując za wysiłek włożony na rzecz rozwoju naszej gminy, życzę dalszych sukcesów
w życiu osobistym i zawodowym.„
Podobne podziękowanie złożono także Zastępcy Burmistrza Recza Panu Piotrowi Bohdziewiczowi.
Następnie delegacje jednostek i zakładów budżetowych, delegacje sołtysów, Wicestarosta Choszczeński, Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu składali podziękowania ustępującemu Burmistrzowi Recza oraz gratulowali Panu Józefowi Romanowskiemu wyboru na stanowisko Burmistrza Recza, życząc sukcesów i dobrego zdrowia.
W imieniu jednostek i zakładów budżetowych Pan Andrzej Horoszkiewicz Dyrektor Szkoły podstawowej w Reczu podziękował ustępującemu Panu Zbigniewowi Ligusowi Burmistrzowi Recza w kadencji 2002-2006, który powiedział: ,, dziękują serdecznie za 4 letnią współpracę. W naszym piśmie zawarliśmy naszą myśl przewodnią a mianowicie dziękujemy za inspirowanie nas do pracy nie tylko tej codziennej, ale do patrzenia szerzej. I za te inspiracje, i za wspieranie, i za rozwijanie dla dobra naszych placówek pragniemy Panu Burmistrzowi serdecznie podziękować i jednocześnie pragniemy życzyć jak najlepszej owocnej pracy w przyszłej pracy zawodowej. Wiemy, że pan Burmistrz znajdzie na swojej drodze takie miejsce gdzie samorealizacja będzie się dalej rozwijała. Wszystkiego dobrego Panie Burmistrzu.”
Jednocześnie gratulował Burmistrzowi Józefowi Romanowskiemu życząc żeby to złożone przed chwilą przyrzeczenie stało się łatwym do zrealizowania, by na swojej drodze ciężkiej przecież pracy na stanowisku Burmistrza spotykał tylko ludzi przyjaznych i ludzi otwartych i pomocnych do tego, by wszystko to co jest zaplanowane żeby się ziściło. Wyraził nadzieję, że nasza współpracą wcale nie gorzej będzie się układała aniżeli z poprzednim Burmistrzem Panem Ligusem Zbigniewem.
Pan Zbigniew Ligus ustępujący Burmistrz Recza podziękował bardzo serdecznie za miłe słowa, które dzisiaj usłyszał. Są one bardzo ważne i docenia je bardzo. Z pewnością one dodadzą sił do dalszych działań w innym obszarze. Kiedy ogłoszono wyniki wyborów wycofał się automatycznie z działalności politycznej, tej małej polityki na terenie gminy, żeby zostawić pola zwycięzcom, którym serdecznie gratuluje tego zaufania społecznego. Kadencja ta nie będzie łatwa. Jest wiele zadań do wykonania. Już w najbliższym czasie stanie przed nowym samorządem decyzja do podjęcia w sprawie budowy nowej hali sportowej, ponieważ 7 grudnia br. odbędzie się przetarg na wykonawcę budowy hali. Od decyzji samorządu zależy czy ta drogą samorząd pójdzie, czy też będzie chciał inaczej to zadanie zrealizować. Jak czytaliśmy programy wyborcze wszystkich ugrupowań to to zadanie było jednym z wiodących zadań prawie w każdym programie no i oczywiście zapisanym w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym. Dlatego o tym mówię teraz, bo jeśli decyzja nie zostanie szybko podjęta, to może te środki przepadną, które mamy zagwarantowane i umowa czeka na podpisanie na te 1,5 mln. złotych. Dlatego tak podkreśla ważność i znaczenie tego zadania. Są oczywiście rozpoczęte inne też ważne działania i chciałby nowy samorząd namówić, żeby nie rezygnował z tego jak np. z programu eVita, bo na koncie gminy jest 100.000 zł. i dobrze by było wykorzystać te środki. Jest obietnica, że zostanie sfinansowana lokalna sieć internetowa dla jednej z miejscowości wiejskich za 40.000 zł. Jak również wiemy, że nasze organizacje wiejskie otrzymały już 21.000 zł. Warto z tego korzystać, ponieważ jesteśmy już społeczeństwem nowoczesnym i nie mamy się czego wstydzić, bo gmina tej wielkości jest gminą już wiodącą jeśli chodzi o organizację. Ważnym też zadaniem jest budowa kanalizacji Sokoliniec-Sicko-Recz i to jest zadanie priorytetowe. Dokumentacja jest opracowana i przygotowana. Chciałby też zachęcić do tego żeby nie zapominał nowy samorząd o modernizacji oczyszczalni ścieków, na którą dokumentacja też jest przygotowana i należy przypilnować żeby to zadanie też było zrealizowane, bo jest to jedna z najpilniejszych potrzeb o czym nie trzeba przekonywać. Porozumienie z Urzędem Marszałkowskim na modernizację drogi nr 151 i to jest ta droga, która przechodzi przez środek miasta i od wielu lat etapami jest modernizowana. Jest złożony wniosek żeby w przyszłym roku zmodernizować nawierzchnię ulicy Środkowej i chodniki na ulicy Kolejowej. Poprzedni samorząd przekazuje gminę w dobrym stanie. Pootwierane są różne drogi, ścieżki, jest nawiązana współpraca między narodowa, która pozwoli na pozyskiwanie środków finansowych przez to że mamy swojego współpartnera. Zachęca do tego żeby nie przerywał współpracy z miejscowością Malchen, bo to jest potencjalny partner do współpracy. Kierownicy jednostek spotkali się z partnerami z Malchen i wierzy, że będzie kontynuacja współpracy. Na zakończenie powiedział, że nasza gmina w naszym regionie ma dobrą opinię i chyba trochę lepszą opinię niż my sami o sobie, bo wydaje się, że czujemy pewien niedosyt, bo żyjemy, mieszkamy na co dzień. Natomiast ci, którzy obserwują nas z zewnątrz i przeznaczają jakieś środki np. Urząd Marszałkowski, Urząd Wojewódzki, Regionalna Izba Obrachunkowa, to zdanie o samorządzie jest bardzo dobre i to tez pozwoli samorządowi nowej kadencji rozwijać naszą gminę czego życzy serdecznie i gratuluje nowemu Burmistrzowi takiego poparcia społecznego i życzy sukcesów w działalności na rzecz naszej gminy.
Następnie głos zabrał Pan Józef Romanowski nowo wybrany Burmistrz Recza mówiąc, że jest zaszczycony, że został wybrany na najwyższy urząd w gminie, że złożonej przysięgi dochowa. Deklaruje i obiecuje, że nie zawiedzie. Podziękował Księdzu Proboszczowi naszej Parafii kanonikowi Aleksandrowi Słodkowskiemu za udział w uroczystości zawieszenia krzyża na sali posiedzeń w Urzędzie Miejskim. Podziękował Panu Andrzejowi Horoszkiewiczowi i Ochotniczej Straży Pożarnej w Reczu za poczty sztandarowe podczas niedzielnej mszy świętej w intencji o pomyślność i rozwój gminy.
Deklaruje sprawiedliwą i obiektywną pracę na rzecz wszystkich mieszkańców gminy.
Ustępującemu Burmistrzowi Recza podziękował za pracę, za trud włożony na tym stanowisku. Informował, że Zastępcą Burmistrza Recza zostanie Pan Aleksander Jałowiecki.
 
Pan Przewodniczący Rady Miejskiej ogłosił 10 minut przerwy. Po przerwie wznowiono obrady.
 
AD. 3. Interpelacje, wnioski i zapytania radnych.
 
Interpelacje, wnioski i zapytania radnych kolejno zgłaszali:
  1. Pan Grzelak Leon Przewodniczący Rady Miejskiej przypomniał wszystkim radnym o obowiązku złożenia pierwszych po wyborach oświadczeń majątkowych w biurze Rady Miejskiej do dnia 27 grudnia 2006r. Druki oświadczeń majątkowych zostały przesłane wraz z zawiadomieniem o zwołaniu I sesji Rady Miejskiej.
  2. Pan Radny Ryszard Dobrzaniecki powiedział, że rozumie, że Pan Burmistrz przedstawi swój program działania na bieżącą kadencję i zapytał, czy tak będzie.. Jeśli tak będzie, to nie będzie stawiał w tym względzie dalszych pytań i przejdzie do wniosków i pytań jakie zgłosili mieszkańcy Recza:
a)      Budynek przy ul. Tylnej nr 50. Budynek ten jest katastrofalnym stanie, grozi katastrofa budowlana i mieszkańcy się obawiają, że może nastąpić tam zagrożenie ich życia. Prosił o podjęcie działań.
b)      Mieszkańcy, którzy mają zaległości czynszowe w Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej i są w ciężkiej sytuacji materialnej zapytują od kiedy będą mogli odpracowywać te czynsze w ZGKiM w taki sposób jak to się robi w innych miejscowościach.
  1. Pan Radny Antosiewicz Tadeusz wnioskował w imieniu mieszkańców:
a)      Na odcinku od Pana Papierskiego do ulicy Różanej jest zniszczona kanalizacja i sanitarna i burzowa. Proponuje żeby w 2007 roku odcinek ten naprawić, bo większość ścieków wpływa do Reczanki.
b)      W imieniu Komisji Oświaty w związku ze zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia proponujemy przekazać swoją dietę na potrzeby dzieci z ubogich rodzin. Myśli, że do wniosku Komisji Oświaty przyłączą się wszyscy radni i przekażą swoją dietę miesięczną na potrzeby tych dzieci.
  1. Pan Radny Matczak Edmund zapytał, czy jest jeszcze na oczyszczalni ścieków frez? Jaka jest jego ilość? Są jeszcze takie miejsca gdzie trzeba pilnie załatać dziury.
  2. Pan Radny Juszczyk Mieczysław stwierdził, że było ścinane drzewo koło Przedszkola przy ulicy Srebrnej i tam pękła płyta chodnikowa i stoi na sztorc. Wszyscy tamtędy przechodzą i nikt tego nie zauważa. Prosił, żeby ,,Komunalka” naprawiła to.
  3. Pani Radna Misiek Mariola powiedziała, że chce zapytać, dlaczego przewoźnik rano nie przewozi dzieci dużymi autobusami tylko tym malutkim. Ten mały autobus jest przepełniony, dzieci stoją. Prosiła o wyjaśnienie dlaczego tak jest.
  4. Pan Radny Kowalewski Dariusz powiedział, że 7 grudnia br. ma się odbyć przetarg na wykonawcę budowy hali sportowej w Reczu. Po rozstrzygnięciu przetargu będzie konieczna zmiana Wieloletniego Planu Inwestycyjnego dotycząca przesunięć kolejnych etapów inwestycji zgodnie z tym co zostanie ustalone w przetargu, gdyż bez takiej zmiany w WPI niemożliwe będzie podpisanie umowy z Bankiem Gospodarki Krajowej i w związku z czym te 1,5 mln. zł., które już czeka na nas może nam przejść koło nosa. Tak, że bardzo prosił Pana Przewodniczącego Rady Miejskiej o spowodowanie żeby zmiany w WPI były dokonane jeszcze w tym roku. Zdaniem radnego po przetargu powinna być zwołana sesja nadzwyczajna w celu właśnie zmian w WPI.
  5. Pani Radna Skowrońska Zenona chciała się zapytać w sprawie budowy chodnika w Nętkowie. Wykonany chodnik bardzo ładnie wygląda, ale wnioskowała żeby zrobić jeszcze dalszą część chodnika w Nętkowie ze starych płytek z ulicy Środkowej w Reczu.
  6. Pani Radna Konieczna Grażyna wnioskowała w imieniu wyborców z ulicy Słonecznej w sprawie o zatrzymywanie się przy przystanku przy byłej mleczarni autobusów z PKS Wałcz, ponieważ autobusy z PKS Stargard zatrzymują się a wałeckie nie. Wniosek ten jest ważny, ponieważ bardzo dużo ludzi jeździ do lekarzy specjalistów do Szczecina i wraca ze szpitali ze Szczecina i wtedy bardzo ciężko im dojść do osiedla. Prosiła o załatwienie tego wniosku, który ułatwi powrót osób chorych do domu.
  7. Pani Radna Karpińska Bożena powiedziała, że mieszkańcy ulicy Ratuszowej skarżą się na jeżdżące autobusy i dostawców, którzy jeżdżą tą jednokierunkową ulicą. Czy te autobusy nie można puścić ulicą Murarską, tak jak kiedyś było, bo i dla dzieci byłoby lepiej i bezpieczniej. Prosiła o załatwienie tej sprawy.
  8. Pan Radny Pater Andrzej wnioskował o podpisanie aktu notarialnego na budynek administracyjny po byłym PGR w Sokolińcu, który ma być przeznaczony na świetlicę wiejską. Dokumenty niezbędne miały być już przygotowane przez Urząd Miejski ponad miesiąc temu a Agencja Nieruchomości Rolnych w Szczecinie stwierdziła, że te dokumenty jeszcze nie dotarły. Wobec powyższego wnioskował żeby jeszcze w tym roku dopilnować tej sprawy i podpisać ten akt notarialny.
  9. Pan Radny Matczak Edmund powiedział, że dobrze, że na sali jest Dyrektor ZGKIM, ponieważ chodzi o mieszkanie dla Pani Kanturskiej. Problem długo się ciągnie a zima nadchodzi.
  10. Pan Radny Robaczek Tadeusz powiedział, że tak samo jak w Sokolińcu to i w Nętkowie jest do przekazania nieruchomość po byłych biurach PGR, którą trzeba przejąć na zasoby gminne, bo trzeba je przeznaczyć pod potrzeby mieszkań komunalnych. Sprawę należy szybko wyjaśnić, bo w chwili obecnej dzierżawcy w Nętkowie już nie ma a Agencja Nieruchomości Rolnych jest zawsze przychylna dla gminy.
 
 
 
 
AD. 4. Wolne wnioski i zapytania.
 
 
1.        Pani Radna Misiek Mariola informowała, że 16 grudnia 2006r. o godz. 11 świetlice wiejskie Rybaki, Pomień i Nętkowo organizują festyn w Domu Kultury z bajką, z jasełkami itp. Jest prośba o przywóz i odwóz tych dzieci. Kiedyś to tak było, że było to podciągane pod dowozy szkolne. Prosiła o zabezpieczenie dowozów dla dzieci na ten festyn.
2.        Pan Radny Matczak Edmund mówił, że chodzi o przetargi na zakup ziemi, które robione są przez Agencję Nieruchomości Rolnych. Ci bogaci rolnicy nie z naszego terenu mogący wpłacić wadium w wysokości 20% niech płacą a nasi biedniejsi rolnicy żeby mogli wpłacać tylko 10% wadium i żeby mieli szanse zakupić tą ziemię.
3.        Mówią, że jest przepis, że może być 10 % wadium.
4.        Pan sołtys Stekiel Andrzej informował, że mieszkańcy zrobili w czynie społecznym plac zabaw dla dzieci i plac ten został ogrodzony prętami ostrymi, co jest bardzo niebezpieczne. Wnioskował o zabezpieczenie tych prętów jakimś kątownikiem dla bezpieczeństwa dzieci.
Innych wniosków i zapytań nie zgłoszono.
 
AD. 5. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy na 2006r.
 
Pan Przewodniczący Rady Miejskiej zaprosił Panią Leonardę Cichorzewską Skarbnika Miejskiego do stołu prezydialnego i omówienie przedstawionego projektu uchwały, który został przedstawiony w następującym brzmieniu:
§ 1.Zwiększa się plan dochodów budżetu gminy związanych z realizacją zadań własnych o kwotę 34 061 zł, z tego:
1. w dziale 758 – Różne rozliczenia,   § 2920 – Subwencje ogólne z budżetu państwa o
     kwotę 24 061 zł z tytułu zwiększenia części oświatowej subwencji ogólnej,
      2. w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza, § 2030 – Dotacje celowe
     otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin ( związków
      gmin) o kwotę 10 000 zł.
   § 2. Zwiększa się plan bieżących wydatków budżetu gminy związany z realizacją zadań własnych o kwotę 34 061 zł, z tego:
   1. w dziale 801 – Oświata i wychowanie, rozdziale 80101 – Szkoły podstawowe, o kwotę 24 061 zł, z przeznaczeniem na sfinansowanie odpraw dla nauczycieli w trybie art. 20 Karty Nauczyciela w Szkole Podstawowej w Reczu,
   2. w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdziale 85415 – Pomoc materialna dla uczniów o kwotę 10 000 zł, z przeznaczeniem na realizację rządowego programu wspierania, powstawania i realizacji regionalnych i lokalnych programów wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży w 2006 r. pn. „Aktywizacja i wspieranie jednostek samorządu terytorialnego i organizacji pozarządowych w zakresie udzielania uczniom pomocy materialnej o charakterze edukacyjnym”.
Dyskusji nad projektem uchwały nie stwierdzono i projekt uchwały odczytany przez Pana Przewodniczącego Rady Miejskiej poddano pod głosowanie. W wyniku głosowania Rada Miejska jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmiany budżetu gminy na 2006r., którą zarejestrowano pod Nr II/5/06 i która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
 
    AD. 6. Projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości i zasad poboru opłaty targowej na 2007 r.
Pani Cichorzewska Leonarda Skarbnik Miejski omówiła projekt uchwały informując także, że ustawodawca podał stawki maksymalne, których Rada przekroczyć nie może. Następnie odczytała poniższy projekt uchwały:
§ 1.           1. Ustala się dzienne stawki opłaty targowej w zależności od sprzedawanych artykułów i zwierząt oraz sposobu prowadzenia handlu:
1)       przy sprzedaży płodów rolnych (warzywa, owoce, ...):
a)          od samochodu i przyczepy powyżej 1 tony                                                      20,20 zł.
b)         od samochodu i wozu o ładowności do 1 tony                                                 16,80 zł.
c)          od samochodu o ładowności do 0,5 tony                                                         13,70 zł.
2)       przy sprzedaży artykułów przemysłowych i spożywczych:
a)          od samochodu i przyczepy o ładowności powyżej 1 tony                                23,30 zł.
b)         od samochodu i wozu o ładowności do 1 tony                                                 20,20 zł.
c)          od samochodu o ładowności do 0,5 tony                                                          16,80 zł.
3)       przy sprzedaży z ręki (koszyka, skrzynki, wiadra lub wózka itp.)
a)          płody rolne własnej produkcji                                                                             7,20 zł.
b)         artykuły spożywcze                                                                                           13,70 zł.
c)          artykuły przemysłowe                                                                                       13,70 zł.
4)       przy sprzedaży od zajmowanej powierzchni do 4 m2                                               13,00 zł. i za każdy następny 1 m2                                                                                            3,30 zł.
2.      Jeżeli artykuły lub sposób prowadzenia handlu występują w więcej niż jednej postaci (formie) opłatę targową pobiera się od każdej z nich.
§ 2.           Dla osób prowadzących sprzedaż artykułów i zwierząt oraz sposobu prowadzenia handlu na targowisku miejskim w Reczu przy ul. Tylnej stawki wymienione w §1 obniża się o 50%.
 Pan Przewodniczący Rady Miejskiej Grzelak Leon otworzył dyskusję nad powyższym projektem uchwały, w której kolejno udział wzięli:
Pan Radny Pater Andrzej zapytał jaki wzrost stawek w przedstawionym projekcie uchwały w stosunku do roku 2006. oraz czy podział na grupy wynika z poprzednio uchwalonej uchwały.
Pani Skarbnik odpowiedziała, że podział na grupy w przedstawionym projekcie uchwały jest taki sam jak w 2006r. a stawki wszystkich podatków i opłat lokalnych są zwiększone o stopień inflacji tj. 1,9%.
Pan Radny Robaczek Tadeusz zgłosił zapytanie odnośnie bonifikaty przedstawionej w § 2 omawianego projektu uchwały i dotyczy ona prowadzenia handlu na targowisku miejskim w Reczu. Ta bonifikata jest po raz drugi zaproponowana. Zgłosił zapytanie do Pani Skarbnik:
-         Czy z samego targowiska miejskiego w ogóle wpływają jakieś opłaty do kasy Urzędu Miejskiego?
-         Szkoda, że nie ma na sali Komendanta Posterunku w Reczu, bo rok temu zwracał się do policji w Reczu o sprawdzenie, czy wszyscy handlujący tu w naszym centrum maja koncesje do prowadzenia takiej sprzedaży. To może zrobić tylko Policja, bo pracownik Urzędu Miejskiego pobiera tylko opłaty i wraca do Urzędu.
Na powyższe odpowiadała Pani Skarbnik informując, że nie mamy rzeczywiście rozgraniczonej wpłaty pochodzącej z targowiska, ale wiadomo, że tam mało kto handluje. Jeśli chodzi o pobór opłaty targowej, to jest uchwała w tej sprawie i jeśli ktoś przyjedzie, to musi wnieść opłatę targową.
Pan Radny Ryszard Dobrzaniecki nawiązał do wypowiedzi Pani Skarbnik i zapytał jakie mamy środki do wykorzystania na urządzenie tego targowiska. Sami to widzimy. Wszyscy targują wszędzie tylko nie na targowisku. Skoro tam mamy targowisko miejskie to zapytał jakie mamy możliwości prawne żeby tych ludzi handlujących skierować na to targowisko?
Pan Radny Andrzej Pater powiedział, że Pan Radny Dobrzaniecki uprzedził jego zapytanie ale chce je rozwinąć i tak, chce się zapytać na co idą te pieniądze pochodzące z tych opłat targowych? Czy nie można by było te środki przekazać na to żeby to targowisko na ulicy Tylnej w jakiś sposób uatrakcyjnić, bo ono jest nieatrakcyjne i dlatego tam się nie handluje, bo wszyscy wiemy jakie są tam warunki. Jeśli byśmy mieli to targowisko z prawdziwego zdarzenia, to wtedy może chętniej by tam targowali. Wniosek jest taki, żeby środki pochodzące z opłat targowych przeznaczyć na rozbudowę tego targowiska na ul. Tylnej.
Pan Radny Juszczyk Mieczysław powiedział, że się nie wtrąca, bo tam moja rodzina miała sklep, który upadł. Upadły też trzy inne sklepy. Inne miasta uporały się z tymi handlującymi na ulicach np. Choszczno inne też. Tam tylko rurę zrobić, żeby dalej nie można było przejść i na chodniku niech postawią to. Nie wiem, czy to jest tak ciężko, ale ja w ogóle nie chcę się wtrącać, bo przez kilka lat o tym mówiłem – powiedział Pan Juszczyk.
Pan Radny Misiek Mariola wyjaśniała, dlaczego tam na ul. Tylnej nie handlują. Tak naprawdę jak ktoś obcy przyjedzie, to gdzie on przeczyta, że u nas jest targowisko. Na samym targowisku nie ma tablicy informujące, że jest to targowisko. Stają więc w centrum, bo się tam zatrzymują autobusy. I tak jak mówił Pan Radny Pater Andrzej gdyby tam rzeczywiście była jakaś informacja, odnowienie tego targowiska i wtedy przymusić ich do handlowania na targowisku. Ten plac między sklepem mięsnym a zoologicznym może być placem prywatnym i wtedy nikt nie ma prawa interweniować.
Pan Radny Ryszard Dobrzaniecki przypomniał, że projekt uchwały, który w tej chwili Rada rozpatruje jest w sprawie ustalenia wysokości i zasad poboru opłaty targowej na 2007 r. a nie o tym gdzie targować, bo to jest sprawa drugorzędna. W tej chwili mamy ustalić wysokość opłaty targowej a to, czy handlujących trzeba kierować na targowisko, to już nie rola Rady, bo jest Pan Burmistrz i ma nadzieję, że to zrobi. Proponował zamknąć dyskusję na ten temat i przejść do głosowania.
Pan Radny Juszczyk Mieczysław powiedział, że w poprzedniej kadencji to nie zostało zrobione.
Pan Andrzej Stekiel Sołtys wsi Lubieniów informował, że nie pobiera opłaty targowej w swojej wiosce, ponieważ kupują tam przeważnie ludzie starsi np. skarpety. Jeśli ta starsza osoba musiała by przyjechać do miasta po parę skarpet, to musiałaby zapłacić jeszcze za bilet.
Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski odpowiadała informując, że dochody pochodzące z opłaty targowej wpływają do budżetu gminy i w planie budżetu można przeznaczyć określoną kwotę na rozbudowę czy uatrakcyjnienie targowiska przy ul. Tylnej.
Na tym zamknięto dyskusje i poddano projekt uchwały pod głosowanie po jego odczytaniu.
W wyniku głosowania Rada Miejska większością głosów ( 14 za, 1 wstrzymujący się) przyjęła uchwałę w sprawie ustalenia wysokości i zasad poboru opłaty targowej na 2007r., która zarejestrowano pod Nr II/6/06 i stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
 
AD. 7. Projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości i zasad poboru podatku od posiadania psów na 2007 r.
Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski omówiła projekt uchwały po czym poinformowała o wpływach w wysokości 852,5 zł. za 2006r. z tytułu podatku od posiadania psów.
Nad projektem uchwały otwarto dyskusję, w której kolejno udział wzięli:
Pan Radny Andrzej Pater zwrócił się z zapytaniem do Pana Radnego Tadeusza Antosiewicza z racji wykonywania zawodu lekarza weterynarii. Około 2 lat temu miał ruszyć program rejestracji tych psów. My jako gmina mamy dlatego takie małe dochody, ponieważ nie możemy namierzyć tych, którzy posiadają te psy i naliczyć im odpowiedni podatek.
Zapytał więc, czy w służbie weterynaryjnej jest przewidziany jakiś program przy udziale gminy, że ta ewidencja tych psów ruszy i wtedy w przyszłych latach będą większe dochody.
Pan Radny Tadeusz Antosiewicz, lekarz weterynarii odpowiedział, że na sesji Rady Miejskiej był lekarz weterynarii, który prezentował program rejestracji psów i to wszystko zależy od Rady Miejskiej, czy uchwali taki zapis. Natomiast ewidencją psów na wioskach powinni zajmować się sołtysi.
Pani Radna Mariola Misiek, sołtys wsi Rybak odpowiedziała, że jako sołtys pierwszy raz to słyszy. Żadnego w tej sprawie pisma nie było. Przypomniała, że tak było, że jeżeli ktoś zapłacił podatek od posiadania psów, to wtedy nie płacił za szczepienie u lekarza weterynarii w Reczu, bo jakaś tam była umowa z Urzędem Miejskim.
Pan Radny Tadeusz Antosiewicz poinformował, że to o czym mówiła Pani Misiek Mariola, jest uregulowane zarządzeniem Burmistrza Recza.
Na tym zamknięto dyskusję po czym Pan Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał n/w projekt uchwały:
§ 2.           1. Ustala się stawkę podatku od posiadania psów na terenie gminy i miasta w wysokości 32,00 zł.
3.      Zwalnia się z podatku od posiadania psów:
1)       jednego psa będącego w posiadaniu emerytów i rencistów byłych rolników,
2)       szczenięta do 8-go tygodnia życia.
4.      Obniża się o 50 % stawkę podatku od posiadania psów:
1)       jednego psa będącego w posiadaniu samotnych rencistów i emerytów,
2)       psy nabyte po 30 czerwca roku podatkowego,
3)       psy będące w posiadaniu pozostałych mieszkańców wsi.
§ 2.           1. Podatek płatny jest bez wezwania w terminie do 31 marca roku podatkowego.
1)       właściciele psów z terenu miasta dokonują wpłaty w kasie Urzędu Miejskiego,
2)       właściciele psów z terenu wsi u sołtysów.
§ 3.           Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Recza.
§ 4.           Traci moc uchwała Nr XXXI/208/05 Rady Miejskiej w Reczu z dnia 23 listopada 2005 r. w sprawie ustalenia wysokości i zasad poboru podatku od posiadania psów na 2006 r.
§ 5.           Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego i wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2007 r.
Projekt powyższy poddano pod głosowanie. W wyniku głosowania Rada Miejska większością głosów ( 14 za, 1 wstrzymujący się) podjęła uchwałę w sprawie ustalenia wysokości i zasad poboru podatku od posiadania psów na 2007r., którą zarejestrowano pod Nr II/7/06 i stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
Pan Radny Ryszard Dobrzaniecki zapytał, czy trzeba odczytywać projekty uchwał skoro wszyscy radni otrzymali a sołtysi otrzymają to co Rada Miejska uchwali.
Pan Przewodniczący Rady Miejskiej odpowiedział, że trzeba złożyć w tej sprawie formalny wniosek, który zostanie poddany pod głosowanie.
Wobec powyższego Pan Radny Ryszard Dobrzaniecki zgłosił wniosek formalny żeby tych projektów uchwał nie odczytywać, ponieważ każdy Radny ma tekst projektu przed sobą a sołtysi otrzymają już uchwały, które Rada Miejska podejmie.
Pan Radny Tadeusz Robaczek złożył drugi wniosek o dostarczanie materiałów na sesję także sołtysom.
Pan Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że poddaje pod głosowanie wniosek Pana Radnego Ryszarda Dobrzanieckiego o nie odczytywaniu projektów uchwał w całości tylko częściowo. Wniosek powyższy uzyskał większość (13 głosów za, 2 głosy przeciwne) i został przyjęty przez Radę Miejską.
Następnie poddał pod głosowanie wniosek Pana Radnego Tadeusza Robaczka w sprawie przesyłania sołtysom materiałów na sesję Rady Miejskiej.
W wyniku głosowania Rada Miejska większością głosów ( 14 za, 1 wstrzymujący się) przyjęła powyższy wniosek.
 
 
AD. 8. Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2007 rok.
 
Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski podała, że proponowane stawki są powiększone o wskaźnik inflacji wynoszący 1,9 % w stosunku roku 2006. Informowała, że w 2005 roku do budżetu gminy z tytułu obniżenia najwyższych stawek nie wpłynęła kwota w wysokości 381.561 zł. Gmina ma obowiązek ustawowy podawać stawki do Ministerstwa Finansów, ponieważ wyliczenia subwencji wyrównawczej i subwencji podstawowej są brane dochody z podatku od nieruchomości nie w wysokości, które wpłyną do budżetu gminy lecz te, które powinny wpłynąć. Natomiast za okres I półrocza br. przy obowiązujących stawkach nie wpłynęła kwota 201.041 zł. z tego samego tytułu. Odczytała projekt uchwały w następującym brzmieniu :
§ 1. 1. Określa się następujące stawki podatku od nieruchomości obowiązujące na terenie Gminy Recz:
1)      od gruntów:
a)      związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej bez względu na sposób           sklasyfikowania w ewidencji gruntów i budynków od 1 m² powierzchni – 0,52 zł;
b)      pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne, retencyjne lub elektrowni wodnych od 1 ha powierzchni – 3,52 zł;
c)      pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego od 1 m² powierzchni – 0,17 zł;
2)      od budynków lub ich części:
a)      mieszkalnych od 1 m² powierzchni użytkowej – 0,43 zł;
b)      związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej od 1 m² powierzchni użytkowej – 14,63 zł;
c)      zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym 1 m² powierzchni użytkowej – 8,66 zł;
d)      zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych 1 m² powierzchni użytkowej – 3,72 zł;
e)      garaży od 1 m² powierzchni użytkowej – 6,22 zł;
f)        f) od pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności               pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego 1 m² powierzchni użytkowej – 3,10 zł;
3)       od budowli służących do odprowadzania i oczyszczania ścieków oraz zaopatrzenia w wodę – 1% ich wartości określonej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 3 i ust. 3 – 7;
4)       od pozostałych budowli – 2% wartości określonej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 3 i ust. 3-7;
§ 2. Obniża się o 50% stawki podatku od nieruchomości za budynki i działki gruntów, które zostały przekazane w zamian za emeryturę lub rentę gospodarstwa rolne na Skarb Państwa jeżeli nie są wynajmowane lub wydzierżawiane, a także nie wykorzystywane do prowadzenia działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym.
§ 3. Zwalnia się z podatku od nieruchomości obiekty sportowe, obiekty należące do instytucji kultury i służące ochronie przeciwpożarowej.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Recza.
§ 5. Traci moc uchwała Nr XXXI/206/05 Rady Miejskiej w Reczu z dnia 23 listopada 2005 r. w sprawie ustalenia podatku od nieruchomości na 2006 r.
§ 6. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego i wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2007 r. Następnie podała informację o stawkach proponowanych przez gminy sąsiadujące oraz stawki maksymalne ustalone przez Ministerstwo Finansów.
Pan Leon Grzelak Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył dyskusję nad przedstawionym projektem uchwały, w której kolejno udział wzięli:
Pan Radny Barna Stanisław zapytał czy są jakieś ograniczenia dotyczące stawek wymienionych w § 1 ust. 1 pkt. 2 lit.f ,, od pozostałych”, które obecnie są proponowane w wysokości 3,10 zł. za 1m2 . Powiedział, że jest to duża stawka i proponuje obniżyć tę stawkę, bo to jest za te chlewiki.
Pan Radny Tadeusz Antosiewicz zapytał ile jest zaległości w podatku od nieruchomości?
Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski odpowiadała, że w 2006r. stawka w pozycji od pozostałych wynosiła 3 zł. za 1 m2.
Pan Ryszard Dobrzaniecki Radny zapytał jaka powierzchnia chlewików jest objęta opodatkowaniem? Jeszcze jedno pytanie. Proszę wytłumaczyć czym się różni garaż wolnostojący od garażu w budynku mieszkalnym, ponieważ wolnostojący jest opodatkowany stawką od garaży a garaż będący w budynku mieszkalnym jest opodatkowany stawką jak za mieszkanie?
Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski odpowiadała, że podczas przerwy uzyska dane dotyczące zaległości w podatku od nieruchomości. Jeśli chodzi o powierzchnię chlewików to Urząd nie prowadzi takiej oddzielnej ewidencji na budynki pozostałe, bo program komputerowy nie ma takiego zadania i ewidencjonuje całą powierzchnię, globalnie.
Pan Radny Ryszard Dobrzaniecki w związku z tym zgłosił pytanie, czy jest wiadomo, czy wszystkie powierzchnie są opodatkowane skoro nie ma takiej ewidencji?
Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski odpowiedziała, że jest wiadomo, bo każdy składa oświadczenie i na podstawie oświadczenia jest robiony wymiar podatku. Są akty notarialne i na ich podstawie nowe podmioty mają robiony wymiar podatkowy. To również dotyczy wszelkich zmian i w ciągu miesiąca podatnik ma obowiązek zgłosić taką zmianę. Jeśli nie poda, to Urząd ma prawo cofnąć się wstecz nawet o 5 lat i dokonać kontroli. W Urzędzie prowadzi się kartoteki indywidualne.
Pan Radny Antosiewicz Tadeusz poprosił o 5 minut przerwy w obradach na to, żeby Pani Skarbnik mogła zebrać informację na temat zadłużeń w podatku od nieruchomości.
Pani Radna Maria Wojciechowska zapytała jak są traktowane altanki.
Pani Skarbnik odpowiedziała, że od altanek nie są pobierane podatki, bo tak jak garaże blaszane nie są trwale związane z gruntem.
Pani Radna Bożena Karpińska zapytała dlaczego za garaże wolnostojące płaci się większą stawkę a za garaże wybudowane pod domem mniejszą? Zgłasza wniosek o ujednolicenie tych stawek w taki sposób, żeby płacić za garaże taką stawkę jak za garaże wolnostojące.
Chodzi o ujednolicenie tych stawek podatku od garaży.
Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski podała, że w poprzedniej uchwale garaże były traktowane jak pozostałe budynki i przypomniała uzasadnienie poprzedniej Rady przy ustalaniu nowych stawek. Mówiono wówczas na sesji, że jeżeli kogoś stać na samochód, to powinno go stać także na podatek od garażu.
Pani Radna Karpińska Bożena ponownie wnioskowała o ujednolicenie stawek za garaże wg. stawki jak za garaże wolnostojące.
Pan Przewodniczący Rady Miejskiej przypomniał wniosek Pana Radnego Tadeusza Antosiewicza w sprawie ogłoszenia przerwy.
W związku z powyższym ogłoszono 10 minut przerwy w obradach.
Po przerwie wznowiono obrady i udzielono głosu Pani Leonardzie Cichorzewskiej Skarbnikowi Miejskiemu, która przedstawiła informację o zaległościach w podatku od nieruchomości wg. stanu na dzień 30 listopada 2006r.:
Ogólnie stan zadłużenia wynosi - 849.233 zł. z tego:
-         315.755 zł. to osoby fizyczne,
-         533.468 zł. to osoby prawne.
Pan Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że w chwili obecnej jest nieobecna Pani Radna Misiek Mariola.
Następnie głos zabrał Pan Radny Tadeusz Antosiewicz, który analizując stan zadłużenia w podatku od nieruchomości podany przez Panią Skarbnik powiedział, że trzeba zauważyć jak podwyżki różnego rodzaju wpływają na zaległości w podatku. Co roku jest coraz więcej tych zaległości i to nie ma sensu podnoszenia stawek, bo tych zaległości będzie jeszcze więcej.
Pani Skarbnik uzupełniła swoją wcześniejszą wypowiedź o zadłużeniach informując, że w tej kwocie zaległości są trzy podmioty, które przez kilka lat nie płacą podatku od nieruchomości. W jednym przypadku gdy zaległości wynoszą 60.000 zł. to komornik ściągnie nam 2 lub 3 tysiące i tutaj więcej nic nie możemy zrobić. To co bije nam duże zaległości w podatku od nieruchomości to jest właściciel bazy na Wielgoszczy. Tam od ponad 5 lat nie płacą podatku i zaległości te wpisywane są na hipotekę i jeszcze nic nie możemy zrobić, ponieważ kwota zaległości nie przewyższa kwoty nieruchomości. Sprawa jest u Komornika Skarbowego.
I następna pozycja, która nam bije również wysokość zaległości, która jest w trakcie załatwiania czy jest w trakcie sprzedaży, to jest baza SKR. To są trzy duże nieruchomości na naszej gminie od, których z roku na rok rosną zaległości.
Pan Radny Andrzej Pater podał, że ściągalność roczna podatków jest na poziomie 90-95%. Czy w te kwocie zaległości są też wszelkiego rodzaju prolongaty?
Czyli podatnik ten nie unika wpłaty tylko korzysta z przesunięcia terminu płatności, co niestety liczone jest jako zaległość.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że tylko jeden podmiot korzysta z prolongaty.
Pani Radna Karpińska Bożena prostuje odnośnie stawek za garaże znajdujące się pod budynkiem i wolnostojące i proponuje stawkę jednolitą w wysokości 6,22 zł. za 1m2 .
Pan Radny Ryszard Dobrzaniecki nawiązał do wypowiedzi Pani Skarbnik przed przerwą, która powiedziała, że garaże blaszane nie są opodatkowane, bo nie są trwale związane z gruntem. Dalej powiedział, że przykro jemu, ale zasięgnął informacji i na garaż blaszany jest wymagane pozwolenie na budowę i w związku z powyższym garaże te powinny być opodatkowane.
Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik powiedziała, że jeśli chodzi o garaże, które znajdują się pod budynkiem mieszkalnym lub przy budynku mieszkalnym. Otóż była zmiana ustawy i my nie możemy działać wbrew ustawie. Jeżeli w myśl ustawy budynek mieszkalny obejmuje strychy, piwnice, garaże to jest to budynek mieszkalny i podatek naliczamy wg. stawki, która wynika z ustawy.
Pan Radny Ryszard Dobrzaniecki poparł wypowiedź Pani Skarbnik odnośnie garaży podziemnych, które wchodzą w skład budynku mieszkalnego.
Pan Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał Panią Radną Karpińską, czy odwołuje swój wniosek, który nie jest zgodny z ustawą.
Pani Radna Bożena Karpińska w związku z wyjaśnieniami Pani Skarbnik odwołuje swój wniosek w sprawie ujednolicenia stawki podatku od garaży w tym również od garaży podziemnych.
Na tym zamknięto dyskusję i projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2007 rok poddano pod głosowanie po jego odczytaniu.
W wyniku głosowania Rada Miejska większością głosów ( 11 za, 1 przeciwny, 3 wstrzymujących się) podjęła uchwałę w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2007 rok, którą zarejestrowano pod Nr II/8/06 i stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
 
Pan Tadeusz Antosiewicz Radny Rady Miejskiej zapytał, czy w związku ze zgłoszonym wnioskiem Komisji Oświaty w sprawie pomocy dzieciom z najuboższych rodzin, może puścić w obieg listę radnych, którzy zadeklarują przekazanie swojej jedno miesięcznej diety dla tych dzieci z okazji zbliżających się Świat Bożego Narodzenia.
Pan Przewodniczący Rady Miejskiej wyraził zgodę na puszczenie listy w obieg w celu złożenia deklaracji pomocy dzieciom.
 
 
AD. 9. Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2007 rok.
Pani Skarbnik objaśniała projekt uchwały informując, że minimalne stawki są określone w ustawie i Rada Miejska nie może przyjąć niższych stawek.
Pan Andrzej Pater Radny Rady Miejskiej zapytał, czy przewozy szkolne wybierane są w przetargu?
Pani Skarbnik odpowiedziała, że tak, w przetargu.
Na tym dyskusję zakończono i projekt uchwały poddano pod głosowanie. W wyniku głosowania Rada Miejska większością głosów ( 13 za, 2 wstrzymujących się) podjęła uchwałę w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2007 rok, którą zarejestrowano pod Nr II/9/06 i stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
 
AD. 10. Projekt uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2007 r.
 
Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski wyjaśniała, że obciążenie podatkiem rolnym dotyczy rolników powyżej 1 ha i wynosi ono 2,5 q. żyta za 1 ha a do 1 ha grunty obciążane są 5 q. żyta. W bieżącym roku stawka wynosiła 27,88 zł. Natomiast na 2007 r. proponowana stawka GUS wynosi 35 zł. Jest propozycja żeby na 2007r. przyjąć stawkę 32 zł. czyli obciążenie z 1 ha podatkiem tj. 80 zł. Podała następnie informację o proponowanym podatku na 2007r. z gmin ościennych, które przedstawiają się następująco:
1.      Suchań – 26 zł. za 1 q. – 65 zł. za 1 ha
2.      Drawno – 35,52 za 1 q. – 88,8 za 1 ha
3.      Bierzwnik – 28,8-0 za 1 q. – 72 zł. za 1 ha lub 32 zł. za 1 q. – 80,00 za 1 ha
4.      Krzęcin- 35,52 zł. za q. – 88,80 za 1 ha
5.      Pełczyce – 35,52 za 1 q. – 88,80 za 1 ha
6.      Recz – 32,00 za 1 q. – 80 zł. za 1 ha.
Następnie otwarto dyskusję, w której udział wzięli:
Pan Radny Barna Stanisław powiedział, że proponowana stawka wynosi 32 zł. co jest obniżeniem podatku od stawki GUS a jednak na naszym terenie jest to podwyżka o 10,30 zł.
Wnioskował o obniżenie proponowanej stawki z 32 zł. do 30 zł. za 1 q. żyta do celów wymiaru podatku rolnego, co da obciążenie podatkiem w wysokości 75 zł. od 1 hektara. Uzasadniał to tym, że na naszym terenie mieliśmy klęskę suszy, która spowodowała, że rolnicy uzyskali mniejsze plony a tym samym mniejsze dochody w swoich gospodarstwach.
Przypomniał, że podczas żniw aura też nie dopisała rolnikom, ponieważ padało jakość zboża jest gorsza. Podał, że z Panem Burmistrzem Józefem Romanowskim rozmawiano w czasie przerwy, w której brali udział zaproszeni goście i sołtysi. Pan Burmistrz ma propozycję ustalenia stawki żyta w kwocie 30 zł. za 1 q. oraz ma jeszcze propozycję w sprawie utworzenia funduszu sołeckiego. Mówi się, że cena 30 zł. za 1 q. żyta do wymiaru podatku rolnego jest ceną jak dla gminy Recz adekwatną do tych strat co ponieśli rolnicy.
Pan Radny Ryszard Dobrzaniecki wskazał, że w projekcie uchwały w § 1 podany Monitor Polski jest użyty niewłaściwie, bo to nie jest ten Monitor i powinien być to Nr 74, poz. 745 z 2006r. Po drugie Pan Radny nie bardzo rozumie dlaczego podatników mamy dzielić na lepszych i na gorszych. Mówi tak dla tego, że dla wszystkich pozostałych podatków podnosi się stawkę o stopień inflacji czyli o 1,9% a dla rolników jest prawie 11%. Dlatego Pan Ryszard Dobrzaniecki składa wniosek formalny żeby rolnikom podwyższyć także tylko o stopień inflacji czyli o 1,9% do poziomu 28,41 zł. za 1 q. żyta do wymiaru podatku rolnego na terenie naszej gminy.
Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski wyjaśniała, że zmniejszenie o 1 zł. w podatku rolnym spowoduje zmniejszenie dochodów o kwotę 19.065 zł. Poinformowała, że przy stawce 28,41 zł. za 1 q. nie będziemy mogli zbilansować budżetu gminy.
Pan Józef Romanowski Burmistrz Recza powiedział, że skłania się do wniosku zgłoszonego przez Pana Stanisława Barnę Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej, ponieważ wiemy jakie było lato nieprzyjazne dla rolników i to jest jedna kwestia. A druga kwestia to jest taka, którą poruszyła Pani Skarbnik, że 30 zł. za 1 q. to jest mniejsza stawka niż 32 zł. za 1 q. podana w projekcie uchwały jako materiał do dyskusji. Pani Skarbnik również podała, że 1 zł. daje kwotę 19.065 zł. czyli jak obniżymy o 2 zł. do proponowanej ceny, to daje nam kwotę 38.130 zł. mniej w budżecie gminy. Powiedział dalej, że uczulał by bardzo na podnoszenie lub obniżanie za mocne stawek podatku, ponieważ dobrze wiemy, że nasza gmina w tamtej kadencji zostawiła dług publiczny około 30%. Taki bagaż w kredytach, w bankach czeka na spłatę. Druga sprawa to jeśli za mocno obniżymy ten podatek rolny to ten niski podatek uniemożliwi nam uruchomienie tak zwanego funduszu sołeckiego, o którym w programie wyborczym bardzo mocno nasilał i była akceptacja środowisk wiejskich. Ten fundusz sołecki będzie naliczany od wpływów z podatku rolnego. Jest poważna groźba, że nie będzie można wyodrębnić osobnych środków na ten cel. Dlatego opowiada się za ceną 30 zł. za 1 q. żyta do wymiaru podatku rolnego na 2007r.
Pan Radny Andrzej Pater powiedział, że chciałby się dowiedzieć przed podjęciem decyzji, ile dzisiaj kosztuje kwintal żyta ? Duża część rolników jest dzisiaj dzierżawcami gruntów do 100 ha po byłych PGR, którym przysługują zwolnienia z podatku na okres 10 lat. Zwrócił się z zapytaniem do Pani Skarbnik, czy za tych rolników płaci podatek rolny płaci inna instytucja?
Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski odpowiadała na powyższe informując, że jeśli powstało nowe gospodarstwo rolne, to zgodnie z ustawą o podatku rolnym ma prawo do zwolnienia z podatku rolnego na okres 5 lat. Były tak zwane rekompensaty z Ministerstwa z tytułu utraconych dochodów z powodu ulg i zwolnień ustawowych. Obecnie są już zmiany ustawowe i te sprawy są regulowane inaczej . Wylicza je Ministerstwo biorąc pod uwagę dochód w kraju i dochód w gminie na 1 mieszkańca.
Pan Radny Pater Andrzej pytał jaka to była wielkość?
Pani Skarbnik odpowiadała, że była to kwota od 50.000 do 60.000 zł.
Pan Radny Tadeusz Antosiewicz przypomniał obniżkę w poprzedniej kadencji ogłoszoną przez GUS i był straszny aplauz na sali a jak dzisiaj Pan Radny Ryszard Dobrzaniecki zaproponował obniżkę podatku to nastąpiła cisza. Co się stało?- pytał. Proponował, żeby Państwo Sołtysi wypowiedzieli się na ten temat.
Na tym zamknięto dyskusję i przystąpiono do głosowania dwóch wniosków, które zgłoszono podczas dyskusji nad projektem uchwały.
W pierwszej kolejności poddano pod głosowanie autopoprawkę Pana Burmistrza jako wniosek najdalej idący czyli obniżka ceny 1 q. żyta do kwoty 30 zł. do wymiaru podatku rolnego na 2007r. Wniosek ten poddano pod głosowanie. W wyniku głosowania Rada Miejska większością głosów ( 9 za, 4 przeciw, 2 wstrzymało się ) przyjęła autopoprawkę Burmistrza tj. 30 zł. za 1q. do wymiaru podatku rolnego.
Pani Skarbnik poinformowała, że Monitor Polski podany w projekcie po ponownym sprawdzeniu zostanie zmieniony.
Pan Grzelak Leon Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał n/w projekt uchwaływ sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2007 r.
            § 1. Obniża się cenę skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego ogłoszoną w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 17 października 2006 r. w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2006 r. (Mon. Pol. Nr 74, poz. 745) z kwoty 35,52 zł za 1q do kwoty 30,00 zł za 1q. Stawka za 1 ha przeliczeniowy 75 zł.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Recza.
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego i wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2007 r.
Do przedstawionego projektu uchwały nie wniesiono uwag i projekt poddano pod głosowanie. W wyniku głosowania Rada Miejska większością głosów ( 11 za, 3 przeciw, 1 wstrzymujący się), którą zarejestrowano pod Nr II/10/06 i stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
 
Na wniosek Pana Przewodniczącego Rady Miejskiej ogłoszono 5 minut przerwy w obradach. Po przerwie wznowiono obrady, stwierdzając nieobecność Pana Radnego Tadeusza Antosiewicza.
 
AD. 11.Odpowiedzi na interpelacje, wolne wnioski i zapytania.
 
Pan Józef Romanowski Burmistrz Recza udzielał odpowiedzi na zgłoszone interpelacje, wolne wnioski i zapytania w sposób następujący:
-          w sprawie programu działania na kadencję odpowiedział, że w kampanii wyborczej był wywieszony i po ślubowaniu dzisiejszym Pan Burmistrz wspomniał co zamierza i czym się będzie kierował,
-          w sprawie budynku Tylna nr 50 Pan Burmistrz potwierdził, że grozi on katastrofą budowlaną, będzie wyjaśniał czyja jest to własność i zajmie się tym,
-          w sprawie odpracowywania zaległości czynszowych mówił, że rozmawialiśmy już o tym w tamtych latach ale też sprawą się zajmie i z Panem Prezesem ,,Komunalnika” spróbujemy znaleźć rozwiązanie,
-          w sprawie popsutej kanalizacji burzowej i ściekowej na odcinku od Pana Papierskiego do Różanej i prosił o naprawę w 2007r. odpowiedział, że sprawdzi w jakim stanie jest ta kanalizacja i czy wymaga na dzień dzisiejszy generalnego remontu, i jeżeli wymaga takiego remontu, to sprawą się zajmie, a jeżeli nie to zaproponujemy zmianę w WPI na 2007r. w zakresie remontów,
-          w sprawie Świąt Bożego Narodzenia i diety dla dzieci z ubogich rodzin to zostało już wyjaśnione,
-          w sprawie frezu, czy jest na oczyszczalni Burmistrz odpowiedział, że frez jest jeszcze, ponieważ rozmawiał z Prezesem ZUH ,,Komunalnik”, który musiał opuścić sesję z uwagi na ważne obowiązki służbowe i który informował Burmistrza, że jeszcze w tym roku jeżeli aura pozwoli to drogi gminne będą naprawiane,
-          w sprawie poprawy płytki chodnikowej koło Przedszkola, która została uszkodzona przy wycince drzewa odpowiedział, że zostanie to naprawione,
-          w sprawie przewozów szkolnych i dlaczego rano jeździ mały autobus Pan Burmistrz odpowiedział, że nie wie dlaczego i zapyta przewoźnika z czego to wynika, czy ze względów finansowych i czy zawsze tak jeździł ten autobus,
( Pani Misiek dodała, że od dwóch dni jest fatalnie dzieci stoją w takim zagęszczeniu za dawnych czasów komuny w PKS),
-          w sprawie zmiany w WPI w związku z budową hali to oczywiście jeśli jest to tak nagląca sprawa to od jutra się ta sprawą zajmie,
-          w sprawie dalszej budowy chodnika w Nętkowie odpowiedział, że płyty z odzysku są z remontu chodników na ul. Środkowej w Reczu. Burmistrz nie wie na jakim etapie będzie robiona ta droga i jeżeli będzie ciągnięta dalej to tych płyt będzie więcej. Na dzień dzisiejszy wie, że płyty te są rozwożone i w każdej miejscowości coś się robi.
-          w sprawie, żeby autobus PKS Wałcz zatrzymywał się również na ul. Słonecznej Burmistrz wystąpi do Dyrekcji PKS Wałcz w tej sprawie. Wniosek ten jest uzasadniony i poparty wypowiedziami wyborców, którzy również postulują, żeby było przejście zrobione tak jak się idzie na drodze na cmentarz.
-          W sprawie autobusów jeżdżących ulicą Ratuszową wyjaśniał, że chodzi o objazd a ulica Ratuszowa jest wąska i niektórzy mieszkańcy parkują tam swoje samochody i czy nie można by było zmienić trasę dowożenia dzieci. Burmistrz spotka się z dyrektorami szkół i zaproponuje swoje rozwiązanie, które prezentował w poprzedniej kadencji.
-          W sprawie przejęcia od Agencji Własności Rolnej nieruchomości po biurach PGR z przeznaczeniem na świetlicę wiejską, to oczywiście jest to kwestia wysłania kompletu dokumentów niezbędnych do załatwienia tej sprawy i Burmistrz się dziwi, ze do tej pory tego nie załatwiono.
-          W sprawie mieszkania dla Pani Kanturskiej z Pomienia Pan Burmistrz odpowiedział, że jest to pytanie skierowane raczej do Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, który odpowie na nie.
-          W sprawie budynku nr 50 na ul. Tylnej również poprosił Pana Dyrektora Janiaka z ZGKiM o odpowiedź.
-          W sprawie budynków w Nętkowie po biurowcu PGR, które Pan Radny wnioskuje o przejęcie od ANR w celu przeznaczenia ich na mieszkania komunalne Burmistrz odpowiadał, że tą sprawą się zajmie,
-          W sprawie organizacji i sfinansowania dowozu dzieci na 16.12.br. na festyn z 3 wiosek, który odbędzie się w Domu Kultury w Reczu, Burmistrz odpowiedział, że skontaktuje się z Dyrektorem Domu Kultury i załatwi tę sprawę.
-          W sprawie stosowanego wadium w wysokości 20% lub 10% przez Agencję Nieruchomości Rolnych przy zakupie ziemi przez rolników Burmistrz stwierdził, że nie może odpowiedzieć, ponieważ nie wie dlaczego jest tak.
-          W sprawie zabezpieczenia ogrodzenia na placu zabaw dla dzieci w Lubieniowie w taki sposób, żeby było ono bezpieczne Burmistrz odpowiedział, że zajmie się tym.
Pan Stanisław Barna Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej odpowiadał w sprawie stosowanego wadium przez Agencję Nieruchomości Rolnych w wysokości 20%, który stwierdził, że był taki postulat o zmianę ustawy ale Posłowie nie chcieli zmienić wysokości wadium przy zakupie ziemi od Skarbu Państwa. Natomiast jest taka możliwość przy lizingu do 100 ha wadium wynosi 10% a powyżej 100 ha wadium wynosi 20% ale za to oprocentowanie jest wyższe.
Pan Janiak Daniel Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej udzielał odpowiedzi w sprawach:
-          w sprawie budynku Tylna 50 w Reczu powiedział, że w tej sprawie musi się skontaktować z budowlańcem w celu zasięgnięcia opinii jak to wygląda i jak to zabezpieczyć żeby dalej nie ulegało zniszczeniu,
-          w sprawie kiedy będą mogli odpracować dług w ZGKiM za niepłacenie czynszu Dyrektor odpowiedział, że nie ma w tej chwili takiej możliwości, bo Zakład nie posiada wolnych etatów. A ponadto Dyrektor nie mógł by zatrudnić przypadkowych osób na przykład przy remoncie dachu.
-          W sprawie świetlicy w Sokolińcu poinformował, że rozmawiał z Panią Piasecką z Zarządu Nieruchomości PKP i w tej chwili jest podpisany aneks z PKP i ta świetlica została wpisana do umowy z ZGKiM ale czynsz nie został zmieniony i jest w tej samej wysokości, tylko jest kwestia wyremontowania tej świetlicy.
-          W sprawie mieszkania dla Pani Kanturskiej w tej chwili nie dysponujemy takim mieszkaniem, ale jest ukłon w stronę Rady, ponieważ jest do przejęcia mieszkanie na ul. Trzebiń 2 od Agencji Nieruchomości Rolnych.
Pan Radny Andrzej Pater wyjaśniał Radzie Miejskiej, że nie chodzi o te obiekty po PKP na świetlicę wiejską, lecz o byłe biura PGR w Sokolińcu.
Pan Radny Matczak Edmund zapytał, co z tym mieszkaniem dla Pani Kanturskiej?
Pan Ryszard Dobrzaniecki Radny Rady Miejskiej poinformował jako Przewodniczący Komisji Mieszkaniowej, że Pani Kanturska otrzymała przydział lokalu w Reczu w barakach na dole, ale odmówiła jego przyjęcia. Problem jest nadal i trzeba go rozwiązać.
Pan Radny Juszczyk Mieczysław powiedział, że rozchodzi się jemu o budynek w Nętkowie, w którym mają być mieszkania komunalne, bo w Nętkowie jest duża rodzina, która ma jedno mieszkanie a w nim zamieszkują 3 rodziny. Prosił Pana Burmistrza, żeby tej rodzinie dać mieszkanie w pierwszej kolejności. Sprawa jest bardzo bolesna.
Następnie przywitał uczennice z Gimnazjum w Reczu, które chciały zabrać głos w sprawie przedstawienia ,,Śpiący Kopciuszek”, które odbyło się w ubiegłą sobotę w Domu Kultury. Pan Przewodniczący był na tym przedstawieniu i bardzo się jemu podobało, a z którego dochód zostanie przeznaczony na Dom Dziecka w Stargardzie Szczecińskim.
Bardzo dziękowały osobom, które wzięły udział w tym przedstawieniu, ale niestety część gości zaproszonych nie wzięła udziału w tym przedstawieniu. Chciałyby wystąpić jeszcze w Choszcznie, w Drawnie, w Stargardzie i w innych miejscowościach, żeby zebrać trochę więcej środków na Dom Dziecka w Stargardzie Szcz. W związku z tym prosiły o załatwienie i sfinansowanie dowozu na te występy. Podziękowały serdecznie Pani Jolancie Kiłoczko Kierownikowi M/G Ośrodka Pomocy Społecznej w Reczu oraz Panu Januszowi Szubertowi pełnomocnikowi Burmistrza ds. Rozwiązywanie Problemów Alkoholowych za wsparcie w organizacji tej imprezy.
Pan Józef Romanowski Burmistrz Recza prosił o nie ocenianie tak surowo dorosłych, którzy mają mnóstwo obowiązków, które wcześniej zostały zaplanowane i dlatego nie mogły być również na tym przedstawieniu. Jeśli chodzi o zorganizowanie dowozów na te przedstawienia, to jak najbardziej.
Pani Skarbnik dodała, że już widzi pozycję w budżecie gminy, z której można sfinansować wyjazdy zespołu na występy artystyczne w celach charytatywnych.
Na tym zakończono punkt ,, Odpowiedzi na interpelacje, wolne wnioski i zapytania.”
Pan Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że porządek obrad II sesji Rady Miejskiej w Reczu został wyczerpany i w związku z tym zamyka obrady II sesji Rady Miejskiej.
Po zakończeniu obrad Pan Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił wszystkich radnych, sołtysów i zaproszonych gości na część nieoficjalną, na której chciałby pogratulować Panu Burmistrzowi i wszystkim radnym z okazji wyboru przy lampce szampana.
Na tym protokół zakończono.
 
 
 
Protokołowała:
 
Podinspektor
 
Krystyna Samonek

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Paweł Kozina 15-12-2006 14:34
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2012
Ostatnia aktualizacja: Grzegorz Robaczek 17-02-2012 11:07