Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Reczu
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Protokół Nr XIV/2003 z przebiegu obrad XIV sesji Rady Miejskiej w Reczu odbytej w dniu 30 grudnia 2003 r.


 

Protokół Nr XIV/2003

 

z przebiegu obrad XIV sesji Rady Miejskiej w Reczu

 

odbytej w dniu 30 grudnia 2003 r.

 

 

 

 

 

Otwarcia XIV sesji Rady Miejskiej dokonał Pan Grzegorz Adamiak Przewodniczący Rady Miejskiej witając radnych i zaproszonych gości oraz zgromadzoną publiczność.

 

Następnie stwierdził, że na sali znajduje się 15 radnych, co stanowi 100 % składu Rady wobec czego Rada może obradować i podejmować prawomocne uchwały.

 

( lista obecności radnych w załączeniu do protokółu).

 

Ponadto w sesji uczestniczyli:

  1.  

    Pan Zbigniew Ligus Burmistrz Recza

  2.  

    Pan Piotr Bohdziewicz Zastępca Burmistrza Recza

  3.  

    Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski

  4.  

    Pan Eugeniusz Nykiel Radny Rady Powiatu w Choszcznie

  5.  

    Pan Wiesław Łoński Radny Rady Powiatu w Choszcznie

  6.  

    Pani Jolanta Kiłoczko Kierownik Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Reczu

  7.  

    Pan Jerzy Mikuła Dyrektor Szkoły Podstawowej w Lubieniowie

  8.  

    Pani Halina Błaszczak Dyrektor Przedszkola Miejskiego w Reczu

  9.  

    Pan Andrzej Pater Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Reczu

 

oraz sołtysi z terenu gminy i zgromadzona publiczność.

 

( lista obecności gości zaproszonych w załączeniu do protokółu)

 

 

 

Do porządku obrad XIV sesji Rady Miejskiej zgłoszono następujące wnioski:

  1.  

    Pan Ryszard Dobrzaniecki Przewodniczący Komisji Rewizyjnej wnioskował, żeby w punkcie 7 porządku obrad sesji umieścić punkt ,,Przyjęcie protokółu Komisji Rewizyjnej z kontroli sprzedaży działki w Sokolińcu oraz w Reczu przy ul.Chyżej.

  2.  

    Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski wnioskowała , by po punkcie 5 porządku obrad

 

dodać punkt ,, Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu na pokrycie deficytu budżetowego w 2003 roku.”

  1.  

    Pan Józef Romanowski zwrócił uwagę, że już któryś raz Rada zasypywana jest dodatkowymi materiałami na sesję. Skończyć z tą praktyką, powiedział.

  2.  

    Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski w odpowiedzi na powyższe wystąpienie wyjaśniała, że do końca roku nie wpłyniedo budżetu gminy łącznie 235.991 zł. w postaci podatków i dlatego wprowadzenie projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu na pokrycie deficytu budżetowego w 2003 roku jest konieczne i niezbędne dla zbilansowania budżetu.

  3.  

    Pan Grzegorz Adamiak Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czemu ma służyć kredyt bieżący?

  4.  

    Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski wyjaśniała, że kredyt bieżący ma na celu uzupełnienie braku dochodów budżetowych.

  5.  

    Pan Barna Stanisław zapytał skąd się wzięło nagle brak wpływu do budżetu gminy w wysokości 50.000 zł. z tytułu podatku rolnego?

  6.  

    Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski wyjaśniała, że w chwili kiedy Rada analizowała informację o realizacji budżetu gminy to realizacja podatku rolnego wynosiła 87 % a na koniec roku realizacja ta wynosi 91,1% ale kwotowo brakuje 50.000 zł.

  7.  

    Pan Ryszard Dobrzaniecki zwrócił uwagę, że w chwili obecnej Rada ma ustalić porządek obrad sesji a nie prowadzić dyskusję nad projektami uchwał.Proponował zamknąć dyskusję i przystąpić do głosowania nad porządkiem obrad sesji.

 

Pan Grzegorz Adamiak Przewodniczący Rady Miejskiej zamknął dyskusję na temat porządku obrad sesji i poddał pod głosowanie porządek obrad wraz ze zgłoszonymi wnioskami uzupełniającymi porządek obrad.

 

 

 

W wyniku głosowania Rada Miejska większością głosów ( 14 za, 1 przeciwny) przyjęła porządek obrad XIV sesji w następującym brzmieniu:

 

 

  1.  

    Sprawy regulaminowe:

    1.  

      otwarcie sesji i stwierdzenie quorum,

    2.  

      przyjęcie porządku obrad sesji,

    3.  

      przyjęcie protokółu poprzedniej sesji.

    1.  

      Interpelacje, wnioski i zapytania radnych.

    2.  

      Wolne wnioski i zapytania.

    3.  

      Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2003 r.

    4.  

      Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy na 2003 r.

    5.  

      Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu na pokrycie deficytu budżetowego w 2003 r.

    6.  

      Projekt uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z końcem roku budżetowego.

    7.  

      Przyjęcie protokółu Komisji Rewizyjnej z kontroli sprzedaży działki w Sokolińcu oraz w Reczu przy ul.Chyżej.

    8.  

      Projekt uchwały w sprawie przekazania na mienie Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Reczu budynku i urządzenia hydroforni przyjętej od Remor SA.

    9.  

      Informacja o pracy Burmistrza w okresie między sesjami.

    10.  

      Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

    11.  

      Odpowiedzi na interpelacje, wolne wnioski i zapytania zgłoszone na poprzednich sesjach i w okresie między sesjami.

    12.  

      Odpowiedzi na interpelacje, wolne wnioski i zapytania.

 

Następnie Pan Przewodniczący Rady Miejskiej informował, że protokół z przebiegu obrad XIII sesji Rady Miejskiej był wyłożony do wglądu w biurze Rady Miejskiej w okresie między sesjami oraz jest wyłożony na dzisiejszej sesji. Do protokółu nie zgłoszono żadnych uwag. Wobec powyższego

 

zaproponował, by Rada Miejska przyjęła protokół bez konieczności odczytania.

 

W wyniku głosowania Rada Miejska większością głosów ( 14 za, 1 przeciw) przyjęła protokół z przebiegu obrad XIII sesji Rady Miejskiej bez odcztania.

 

 

 

AD. 2

 

 

 

Interpelacje, wnioski i zapytania radnych kolejno zgłaszali:

  1.  

    Pan Ryszard Dobrzaniecki zapytał, co z wodociągiem w Pamięcinie oraz co zrobiono, by zlikwidować złomowisko w mieście?

  2.  

    Pan Juszczyk Mieczysław zapytał o powód likwidacji 100 bezpłatnych obiadów dla dzieci w Szkole Podstawowej w Reczu?

  3.  

    Pan Grzegorz Adamiak Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, kiedy zakończone zostanie zadanie podłączenie budynku na ul. Promenada w Reczu do kanalizacji miejskiej, ponieważ obiecano mieszkańcom, że w 2003 r. zostanie wykonane podłączenie?

  4.  

    Pan Barna Stanisław zapytał, co zrobiono z likwidacją przykrego zapachu ulatniającego się z kanalizacji na ul.Lubanowskiej w Reczu?

  5.  

    Pan Tadeusz Robaczek zapytał, co z Gimnazjum w Reczu? Dlaczego tak długo trwa etat p.o. dyrektora Gimnazjum? Tak było kiedyś w ZGKiM i nic dobrego to nie przyniosło.

  6.  

    Pan Tadeusz Antosiewicz zapytał, kiedy zostaną naprawione ulice Wolności, Różana i Lipowa?

  7.  

    Pan Tadeusz Antosiewicz wnioskował kolejny raz o oświetlenie ulicy Lipowej w okolicy magazynu Pana Majki.

  8.  

    Pan Józef Romanowski informował, że grupa mieszkańców złożyła skargę na pracę Burmistrza oraz zgłosiła wnioski dotyczące rozwoju Miasta i Gminy Recz. W odpowiedzi Pan Burmistrz informował, że skarga zostanie rozpatrzona na najbliższej sesji a Pan Przewodniczący Rady Miejskiej, że w styczniu 2004 r.Jest to już po terminie, ponieważ odpowiedzi na skargę zgodnie z KPA udziela się najpóźniej w ciągu miesiąca. Następnie podniósł sprawę forum dyskusyjnego na stronie internetowej Recza www.recz.com.pl. Na tej stronie podawane są nazwiska osób krytykowanych. Wnioskuje, żeby taka strona znajdowała się poza stroną o Reczu.Podał także, że jeśli na tej stronie znajdzie się krytyka Burmistrza to natychmiast ją się czyści. Jest to gra nie fair play.Poinformował Wysoką Radę, że 29 grudnia 2003 r. na pewnym stanowisku w Urzędzie Miejskim odmówiono mu podania pewnego dokumentu. Stwierdził, że zgodnie z ustawą o dostępie do informacji miał do tego prawo. Powiedział, że był to nie pierwszy raz.

 

Powiedział także, że całej Komisji Rewizyjnej także odmówiono dostępu do materiałów.

 

Pan Cybulski Marek stwierdził, że podzielili Polskę na biedną i bogatą. Coś trzeba z tym zrobić.

 

Dostarczył pisma w sprawie trybu udzielania pomocy rolnikom poszkodowanym wskutek klęski suszy w 2003 r. z prośbą o podjęcie interwencji w tej sprawie.

 

Pan Wentzel zapytał, kiedy Pan Burmistrz przestanie tolerować sprzedaż nielegalną piwa?

 

Informował, że składał pismo w sprawie beszczeszczenia cmentarza, ponieważ na tym cmentarzu są włamania do metalowych trumien. Pan notorycznie łamie prawo, powiedział.

 

Pan Brzozowski Zdzisław odczytał pismo grupy mieszkańców sporządzone 29 grudnia 2003 r. i jak twierdził podpisane przez Pana Brzozowskiego Zdzisława w związku z notorycznym łamaniem prawa przez Burmistrza. Informował, że Burmistrz stwarza pozory rzetelnego pełnienia władzy. Stwierdził, że brakuje mu zdolności menadżerskich.Apelował o działania zgodnie ze złożoną przysięgą.

 

Poproszony przez Pana Przewodniczącego Rady Miejskiej o dołączenie swego wystąpienia do protokółu odmówił twierdząc, że sesje powinny być nagrywane.

 

Pani Misiek Mariola zgłosiła trzy wnioski:

 

- ustawić znak na krzyżówce w Suliborku ,,Rybaki”,

 

- koło mostu w Rybakach jest słup na którym należy zamontować lampę oświetleniową,

 

- na ul. Kolejowej przedsiębiorca tnie żelazo i dzieci boją się tamtędy przechodzić. Należy zwrócić jemu uwagę na to, bo nie może tak być.

 

- uzupełnić duże dziury na drodze do wsi Rybaki.

 

Pan Nykiel Eugeniusz Wiceprzewodniczący Rady Powiatu w Choszcznie informował, że Remor SA w Reczu otrzymała pomoc od państwa w wysokości 2,5 mln. zł., które wpłynęły już na konto spółki. Prosił o przychylne załatwienie wniosków spółki, która prosi o umorzenie podatku. Mówił, że jest członkiem Rady Zatrudnienia i dzięki temu mógł załatwić zatrudnienie dla 9 osób byłych pracowników PGR, którzy wypracują sobie zasiłek dla bezrobotnych. Dzięki przychylności niektórych wpływowych osób załatwiono salę komputerową dla Szkoły Podstawowej w Lubieniowie ze środków Agencji Nieruchomości Rolnej. Załatwiono też zakup nowego samochodu strażackiego dla OSP Recz. Wyremontowano dach na Remizie Strażackiej w Reczu ze środków zewnętrznych. Państwowa Straż Pożarna w Choszcznie przekaże na stan OSP Recz samochód używany, którym jeździł kpt. Popławski. Kawałek drogi wykorytowano i ułożono kruszony asfalt z odzysku.Na koniec informował, że bardzo dużo osób z terenu gminy znalazło zatrudnienie na stażach w zakładach pracy.

 

Pan Packań Andrzej mówił, że na ostatniej sesji zgłaszał wnioski, na które prosił o odpowiedź pisemną. Otrzymał ją tylko na jeden wniosek. Źle wykonana modernizacja rozjazdu PKP powoduje, że bariera jest ciągle łamana. Zapytał ile rocznie będzie kosztowało gminę utrzymanie hali widowiskowo - sportowej, czy Burmistrz zdaje sobie z tego sprawę? W Reczu na ul. Rynek jest pustostan, czy nie można go zagospodarować?

 

Pan Józef Romanowski stwierdził, że zaciągaliśmy kredyt na dokumentację hali sportowej. Czy ten projekt jest już zrobiony? Po 10 latach projekt techniczny może okazać się nieaktualny. Dzisiejsza sesja powinna być już nagrywana, co się nie stało.

 

 

 

AD. 3. Wolne wnioski i zapytania w punkcie 2 porządku obrad.

 

 

 

AD. 4.

 

 

 

Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2003 r.

 

Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski omówiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2003 r.

 

Pan Burmistrz dodał, że 12 stycznia 2004 r. mija termin składania wniosku do SAPARD. Wkład własny musi być wpisany do wieloletniego planu inwestycyjnego i dlatego prosi o przyjęcie proponowanych zmian w limitach wykazanych w załączniku do wieloletniego planu inwestycyjnego.

 

Pan Juszczyk Mieczysław zapytał co oznaczają kwoty zapisane w punkcie 4 , ponieważ jego zdaniem kwota 4.100 zł. nie powinna wystąpić, bo każdy płaci za śmieci .

 

Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski odpowiedziała, że środki te to wydatki poniesione za opróżnianie pojemników RETHMANA oraz za kosze uliczne.

 

Innych pytań nie zgłoszono. Projekt uchwały poddano pod głosowanie. W wyniku głosowania uchwałę w sprawie zmian w budżecie gminy na 2003 r. przyjęto jednogłośnie, którą zarejestrowano pod Nr XIV/101/03 i stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

 

 

 

AD. 5.

 

 

 

Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski omówiła projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy na 2003 r.

 

Pan Grzegorz Adamiak Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał jaka sytuacja wystąpi na koniec roku w konfrontacji z 2004 r.?

 

Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski stwierdziła, że na koniec 2003 roku gmina będzie miała kredytu w kwocie 1.126.300 zł. tj. 12,1 % planowanych dochodów budżetowych. Na koniec roku mogą powstać zaległości płatnicze w Urzędzie Miejskim w kwocie od 100.000 zł. do 150.000 zł.zadłużenie nie przekroczy 15 % łącznie ze zobowiązaniami a w 2002 roku wyniosło 17,1%.

 

Podała także, że w br. wszystkie zakłady budżetowe otrzymały planowane środki i nie powinny wystąpić zadłużenia oraz gmina skończyła spłacać kredyt zaciągnięty na modernizację kotłowni i na pokrycie deficytu budżetowego.

 

Innych głosów w dyskusji nie stwierdzono. Projekt uchwały poddano pod głosowanie. W wyniku głosowania uchwałę w sprawie zmiany budżetu gminy na 2003 r.przyjęto jednogłosnie, którą zarejestrowano pod Nr XIV/102/03 i stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

 

 

 

Rada Miejska jednogłośnie przyjęła wniosek w sprawie ogłoszenia 5 minutowej przerwy w obradach w wyniku, którego zarządzono przerwę w obradach.

 

 

 

AD. 6.

 

 

 

Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski omówiła projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu na pokrycie deficytu budżetowego w 2003 r., który jest niezbędny na pokrycie wydatków bieżących.

 

Pan Barna Stanisław zapytał skąd weźmiemy środki na spłatę tego kredytu?

 

Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski odpowiedziała, że środki na spłatę kredytu będą pochodziły z bieżących dochodów gminy w I kwartale br., ponieważ termin płatności podatku jest do 15 każdego miesiąca. Sytuacja będzie trudna, ale bedziemy egzekwować należności podatkowe nawet poprzez komorników i licytację.

 

Pan Barna Stanisław zapytał, ile możemy ściągnąć zaległości podatkowych od podatników? Czy była przeprowadzona lustracja należności i czy jest wiadomo, które należności są nieściągalne?

 

Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski odpowiedziała, że komornik informuje o tym , czy nalezność jest ściągalna czy też nie.

 

Pan Barna Stanisław pytał, czy nie jest to okres zbyt długi, sięgający nawet kilku lat? Niektóre należności mogą przepaść z uwagi na przeterminowanie spraw.

 

Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski odpowiedziała, że pewnemu podatnikowi gmina weszła na hipotekę, której wartość wynosi 135.000 zł. a gmina ma wpis na 56.000 zł. Wkrótce można przeprowadzić licytację.

 

Innych głosów w dyskusji nie stwierdzono. Projekt uchwały poddano pod głosowanie. W wyniku głosowania uchwałę przyjęto większościa głosów (11 za, 4 przeciw), którą zarejestrowano pod Nr XIV/103/03 i stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

 

 

 

AD. 7

 

 

 

Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski omówiła projekt uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z końcem roku budżetowego.

 

Dyskusji nad projektem uchwały nie stwierdzono. Projekt uchwały poddano pod głosowanie.

 

W wyniku głosowania uchwałę w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z końcem roku budżetowego przyjęto jednogłośnie, którą zarejestrowano pod Nr XIV/104/03 i stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

 

 

 

AD.8.

 

 

 

Pan Ryszard Dobrzaniecki Przewodniczący Komisji Rewizyjnej odczytał protokół Komisji Rewizyjnej z kontroli sprzedaży działki w Sokolińcu oraz w Reczu przy ul.Chyżej.

 

Pan Grzegorz Adamiak Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, dlaczego Pan Józef Romanowski nie podpisał protokółu z kontroli?

 

Pan Józef Romanowski stwierdził, że ze swej strony ma prawo mieć wątpliwości. Po pewnym przemyśleniu chciał uzupełnić swoją wiedzę. Protokół ten będzie uzupełniony lub zgłosi zdanie odrębne.

 

Pan Ryszard Dobrzaniecki Przewodniczący Komisji Rewizyjnej informował Wysoką Radę, że Komisja Rewizyjna pisała wspólnie protokół i w tym momencie uwag do protokółu nie zgłoszono.

 

Pan Józef Romanowski odpowiedział, że później zrodziły się wątpliwości i pośpiech przy pisaniu protokółu był niewskazany.

 

Pan Grzegorz Adamiak Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że Komisja Rewizyjna pracuje na posiedzeniach i Rada Miejska powinna przyjąć protokół.

 

Następnie poddał pod głosowanie przyjęcie protokółu Komisji Rewizyjnej w sprawie kontroli sprzedaży działki w Sokolińcu i przy ul. Chyżej w Reczu.

 

W wyniku głosowania Rada Miejska większością głosów ( 14 za, 1 przeciwny) przyjęła protokół Komisji Rewizyjnej z kontroli sprzedaży działki w Sokolińcu i przy ul. Chyżej w Reczu.

 

 

 

AD. 9

 

 

 

Dyskusji na projektem uchwały w sprawie przekazania na mienie Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Reczu budynku i urządzenia hydroforni przyjętej od Remor SA nie stwierdzono.

 

Wobec powyzszego projekt uchwały poddano pod głosowanie. W wyniku głosowania Rada Miejska większościa głosów ( 14 za, 1 wstrzymujący się) przyjęła uchwałę w sprawie przekazania na mienie Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Reczu budynku i urządzenia hydroforni przyjętej od Remor SA , którą zarestrowano pod Nr XVI/105/03 i stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

 

 

 

AD. 10.

 

 

 

Do informacji o pracy Burmistrza w okresie między sesjami zgłoszono następujące zapytania:

 

 

 

Pan Józef Romanowski prosił o szczegółowe wyjaśnienie punktu 2 i zapytał, czy to będzie następny program?

 

Pan Zbigniew Ligus Burmistrz Recza wyjaśniał, że przyjęto w Urzędzie Miejskim zasadę, że dla opracowania projektów programów powołuje się zespół pracowników m.in. powołano zespół ds. opracowania programu pomocy publicznej dla przedsiębiorców. Projekt uchwały opiniowany przez Radę Miejską przesłaliśmy do Urzędu Ochrony Konsumentów i otrzymaliśmy odpowiedź, że program a nie uchwała podlega opiniowaniu przez ten Urząd. Dlatego też procedura się wydłużyła.

 

Program jest na ukończeniu i będzie on przedmiotem obrad komisji i Rady Miejskiej.

 

Pan Mieczysław Juszczyk zapytał, czy podjęto jakieś działania w sprawie poprawy wody w hydroforni w Pamięcinie?

 

Pan Zbigniew Ligus Burmistrz Recza odpowiedział, że wniosek w sprawie modernizacji hydroforni w Pamięcinie nie został przyjęty przez SAPARD. Czekamy też na kwalifikację drugiego wniosku w sprawie budowy sieci wodociągowej Pamięcin - Recz. Koszt wymiany złoża może kosztować nawet 30.000 zł. Obecnie czekamy na oferty. Modernizacja hydroforni w Pamięcinie powinna być przeprowadzona w ciągu dwóch lat. W Żeliszewie zorganizowano spotkanie z mieszkańcami Pamięcina i ustalono na nim, że modernizacja hydroforni w Pamięcinie jest najważniejszym zadaniem do wykonania przez gminę.

 

Innych zapytań nie zgłoszono. Informację poddano pod głosowanie. W wyniku głosowania Rada Miejska jednogłośnie przyjęła informację o pracy Burmistrza w okresie między sesjami.

 

 

 

AD. 11.

 

 

 

Uzupełnienia informacji Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym dokonał Pan Grzegorz Adamiak Przewodniczący Rady Miejskiej podając, że do Rady Miejskiej wpłynęło pismo - skarga od grupy mieszkańców na działalność Burmistrza oraz wnioski dotyczące rozwoju miasta i gminy. Podał, że pod skargą podpisali się:Zdzisław Brzozowski, Stefan Ślęzak, Jan Żurawski, Jan Jagiełło i Józef Romanowski. Osoby, które podpisały skargę otrzymały informację, że sprawa zostanie rozpatrzona podczas obrad komisji i sesji Rady Miejskiej w miesiącu styczniu 2004 r.

 

Pan Józef Romanowski wnioskował, żeby na posiedzenia komisji zapraszać grupę mieszkańców, która skargę podpisała.

 

Pan Grzegorz Adamiak Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że Rada Miejska zadecyduje jaką kwotę przeznaczyć na zakup dyktafonu.Dodał, że środki na Radę Miejską już się wyczerpały i dzięki wspaniałomyślności Burmistrza dzisiejsze diety dla radnych zostaną wypłacone.

 

Pan Mieczysław Juszczyk stwierdził, że coś mu tu nie pasuje, bo radnych jest mniej i nie ma Zarządu Miejskiego a środków zabrakło.

 

Pani Leonarda Cichorzewska Skarbnik Miejski odpowiedziała, że radnych jest mniej, ale frekwencja radnych jest większa.

 

Pan Józef Romanowski w nawiązaniu do wypowiedzi Pana Przewodniczącego Rady Miejskiej podziękował Burmistrzowi za diety i dodał, że diety należą się radnym i nie Burmistrz decyduje o tym. Jeśli jest tak trudno, to mógłby tej diety nie brać.

 

Pan Tadeusz Robaczek stwierdził, że od dwóch lat nie ma życzeń świątecznych dla mieszkańców gminy wywieszonych w publicznym miejscu. Natomiast pojawiły się w różnych miejscach publicznych życzenia oraz ostrzeżenia dla mieszkańców ale nie podpisane przez nikogo. Zapytał, kto je propaguje?

 

Pan Piotr Bohdziewicz Zastępca Burmistrza Recza odpowiedział na powyższe pytanie, że pisma te są napisane przez Wojewodę a Urząd był zobowiązany do ich rozniesienia w miejsca publiczne.

 

Innych zapytań nie zgłoszono. Wobec powyższego informację poddano pod głosowanie w wyniku, którego przyjęto ją większością głosów ( 14 za, 1 głos wstrzymujący się).

 

 

 

AD. 12 i AD. 13

 

 

 

Odpowiedzi na interpelacje, wolne wnioski i zapytania zgłoszone na poprzednich sesjach i w okresie między sesjami oraz odpowiedzi na interpelacje, wolne wnioski i zapytania kolejno udzielali:

 

Pan Zbigniew Ligus Burmistrz Recza:

 

W związku ze skargą na Burmistrza udzielono odpowiedzi w ciągu 30 dni informując, że sprawa zostanie zbadania przez komisje i Radę Miejską, ponieważ skargi na Burmistrza rozpatruje Rada Miejska. Termin 30 dniowy może być jednak wydłużony z uwagi na wyjaśnianie sprawy. Jednym z sygnatariuszy skargi jest osoba, z którą gmina ma problem od 2001 roku, później w 2003 r.W tej sprawie działa też policja, która nałożyła mandat tej osobie od którego soba ta się odwołała i to tak trwa. Inspektor Ochrony Środowiska zobowiązał tą osobę do dostarczenia pozwolenia na działalność w terminie do 30 listopada 2003 r. Sprawa ciągnie się długo, ponieważ w państwie demokratycznym obowiązują procedury.

 

Na ul. Lubanowskiej w Reczu odbyło się spotkanie w dniu 9 grudnia br. Ustalono pewien harmonogram prac , który mieli otrzymać mieszkańcy tej ulicy. W celu ograniczenia wydobywania się smrodu uszczelni się studzienki i ustawi wysoki komin, który będzie odprowadzał przykre zapachy.Źle została zrobiona sieć kanalizacyjna w Nętkowie. Modernizacja przejętej infrastruktury będzie wykonana ze środków Agencji Nieruchomości Rolnej nawet w 90%.

 

-w sprawie społecznego Gimnazjum w Reczu stwierdził, że nie ma takiego pomysłu. Obecnie tworzy się dokumentację na ogłoszenie konkursu na dyrektora Gimnazjum. Podał, że małżonka Pana Burmistrza nie będzie kandydowała na dyrektora Gimnazjum.

 

-od 29 grudnia 2003 r. miał być rozpoczęty doraźny remont ulic Wolności, Różanej i Lipowej wymienionych przez Antosiewicza Tadeusza.

 

Pan Antosiewicz Tadeusz dodał, że ulica Chyża bardzo źle wygląda i nie da się nią przejechać.

 

Pan Burmistrz odpowiedział, że płatność za remont ulic dla firmy jest wstrzymana do czasu odbioru i usunięcia usterek.

 

-w sprawie uruchomienia lampy oświetleniowej koło magazynu Pana Majki podjęto działania.

 

-w sprawie forum dyskusyjnego na stronie internetowej www.recz.com.pl Burmistrz nie ma wpływu na tą stronę. Jedynie w księdze gości naszej strony internetowej www.recz.pl Burmistrz reaguje jeśli wpisy są nieodpowiednie i strona ta jest codziennie przeglądana. Księgę gości wyborcy wykorzystują w inny sposób, ale jest to przejaw demokracji.

 

-w sprawie nielegalnego handlu żwirem wyjaśniał, że gmina nie handluje żwirem. Był jeden przypadek kiedy to pobrano opłatę, która wpłynęła na konto Urzędu Miejskiego, ale gmina porządkuje teren , który jest własnością Agencji Nieruchomości Rolnej.

 

-w sprawie cmentarza odpowiedź zostanie udzielona. Są zapisy w studium zagospodarowania przestrzennego. Jest wniosek, by teren cmentarza wpisać jako teren zabytkowy.

 

-w sprawie włamań do trumień, być może było takie zdarzenie, ale Burmistrzowi nic o tym nie wiadomo. W tej sprawie zostanie zorganizowane spotkanie.

 

 

 

Pan Ryszard Dobrzaniecki apelował do wnioskodawcy o określenie miejsca i czasu włamań do trumien, bo jesteśmy mieszkańcami Recza i na nowym cmentarzu nie ma takich grobów.

 

Pan Wetzel odpowiedział na powyższe, że chodzi o trumny w kaplicy.

 

Pan Zbigniew Ligus Burmistrz Recza powiedział, że Pan Zdzisław Brzozowski nie był łaskaw przekazać do protokółu odczytanego pisma. Oficjalnie się do pisma ustosunkuje i odpowiednio je potraktuje .

 

- niektóre zgłoszone wnioski są załatwiane od ręki i dlatego nawet nie są zapisywane przez stanowisko ds. budownictwa. Znak drogowy w Suliborku ,,Rybaki” nie będzie mógł być ustawiony, ponieważ Zarząd Dróg Wojewódzkich ustawia znak z nazwą końcowej miejscowości.

 

Pani Misiek Mariola sołtys wsi Rybaki mówiła, że gmina Dobrzany ustawiła swoje znaki,

 

- przyjęto do realizacji oświetlenie mostu w Rybakach,

 

- w sprawie naprawy dziur w jezdni w Rybakach odpowiedział, że pracownicy Urzędu Miejskiego sprawdzą, lecz na razie to nie jest nasz teren,

 

- w sprawie braku pisemnej odpowiedzi na wnioski zgłoszone przez Pana Packania Andrzeja odpowiedział, że zmobilizuje pracowników Urzędu Miejskiego do udzielenia odpowiedzi ,

 

- w sprawie modernizacji rozjazdu na PKP powiedział, że w tej sprawie zostanie wystosowane pismo do PKP ,

 

- w sprawie kosztów utrzymania hali sportowej Burmistrz odpowiedział , że Burmistrz zdaje sobie sprawę z kosztów utrzymania hali sportowej,

 

- w sprawie kupna lokalu nr 1 przy ul. Rynek 1 w Reczu Burmistrz informował Radę Miejską, że zamierza kupić ten lokal jako najemca na ogólnych zasadach, ponieważ cały czas inwestuje w ten lokal oraz w teren wokół domu choć to do niego nie należy jako najemcy. Nie boi się żadnych kontroli i nawet jest zadowolony, bo kontrole wyjaśniają wszelkie wątpliwości.

 

- w sprawie dokumentacji hali sportowej odpowiedział, że koncepcja jest wykonana i stwierdza, że hala sportowa jest potrzebna do życia w gminie.

 

Pan Grzegorz Adamiak Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że od czerwca może się zacząć budowa hali sportowej i liczymy na darczyńców.

 

- Wieloletni Plan Inwestycyjny jest opracowany i będzie w najbliższym terminie uchwalony.

 

- Trwa reorganizacja Urzędu Miejskiego, która zakończy się w połowie 2004r.

 

Burmistrz informował, że urządzono salę komputerową w Szkole Podstawowej w Lubieniowie przy udziale środków z Agencji Nieruchomości Rolnej, złożono wniosek w sprawie budowy hydroforni, wykonano inwestycję SAPARD w postaci budowy kanalizacji Nętkowo - Grabowiec - Recz.

 

Planowana jest modernizacja oświetlenia ulicznego, która przyniesie oszczędności.Planowana jest rewitalizacja starej części miasta. Będzie wykonany punkt obsługi interesanta. Informował, że jednostki gminne nie są już zadłużone na koniec roku oprócz ZGKiM .Du żo się zrobiło. Podziękował Radzie Miejskiej, Radzie Powiatu za współpracę mimo ostrych dyskusji. Podziękował również za współpracę z Marszałkiem Województwa, z Posłem na Sejm Panem Tomczykiem, który wspiera nasze starania o środki na budowę hali sportowej, za utrzymanie linii kolejowej Stargard Szcz. - Piła. Nasza gmina jest postrzegana bardzo dobrze. Budujemy tożsamość ziemi choszczeńskiej.

 

Pani Jolanta Kiłoczko Kierownik Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Reczu odpowiedziała w sprawie zmniejszenia ilości darmowych obiadów wydawanych dla dzieci w Szkole Podstawowej w Reczu. Informowała, że na obiady przeznaczono środki własne w kwocie 75.000 zł.Dlatego też ilość obiadów zmniejszyła się. Jeśli znajdzie się możliwość ubiegania się o środki z zewnątrz to wystąpi o nie. W chwili obecnej takiej możliwości nie ma.

 

Pan Wiesław Łoński Dyrektor Miejsko - Gminnego Ośrodka Kultury w Reczu informował Radę Miejską, że zna historię lokalu mieszkalnego przy ul. Rynek 1 w Reczu od początku. Lokal ten zawsze należał do Miejsko - Gminnego Ośrodka Kultury w Reczu. Lokal nr 2 był przydzielony osobie, która przybyła z Domu Dziecka. Wie, że po trzech miesiącach niepłacenia czynszu można lokatora wyeksmitować, ale woli być ostrożny i poczekać na wyrok w sprawie karnej, która się toczy przeciwko temu lokatorowi. Pan Dyrektor informował, że celowym by było w tym lokalu uruchomić punkt usługowy fryzjerski, ponieważ jest zapotrzebowanie na tego typu usługi.

 

Pan Andrzej Pater Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Reczu informował, że wstrzymano prace przy podłączeniu budynku mieszkalnego na Promenadzie do kanalizacji. ZGKiM musi wybudować w budynku 5 pionów. Wstrzymanie tych prac nastąpiło z powodu braku środków finansowych, ponieważ wyszła między czasie pilna sprawa gazu w budynku nr 11 na ul. Słonecznej w Reczu.Była to sprawa bezpieczeństwa ludzi i trzeba ją było wykonać w trybie pilnym. Podziękował Panu Przewodniczącemu Rady Miejskiej za zamiar wsparcia finansowego budowy pionów w budynku na ul. Promenada, ale środki na ten cel są o wiele większe i budowa pionów w budynku nastąpi w I kwartale 2004 r.

 

Pan Józef Romanowski ponownie wystąpił w sprawie forum dyskusyjnego na stronie internetowej Recza. Wnioskował, żeby Rada Miejska spowodowała, żeby tego forum nie było na stronie intenetowej Recza.

 

Pan Piotr Bohdziewicz Zastępca Burmistrza Recza informował, że na naszej stronie internetowej opłacanej przez Urząd Miejski nie ma forum dyskusyjnego. Inne strony są stronami prywatnymi i Urząd Miejski nie ma na te strony wpływu.

 

Pan Dariusz Kowalewski przyznał, że strona internetowa pod adresem www.recz.com.pl jest jego prywatną stroną i jest tam też forum dyskusyjne, do którego każdy może się wpisać. Sprawdzał niektóre wpisy obraźliwe i stwierdził, że pochodzą z tego samego komputera, który określa IP.

 

Pan Łoński Wiesław stwierdził, że szkoda, że na forum dyskusyjnym porusza się sprawy w sposób obraźliwy i co w tym najgorsze, że biorą z tego przykład dzieci. Apelował o bardzo ostrożne korzystanie z internetu.

 

Pan Józef Romanowski zapytał, kto upoważnił do selekcji wypowiedzi na forum dyskusyjnym?

 

Pan Przewodniczący Rady Miejskiej odpowiedział, że nadzór nad prywatnymi stronami internetowymi nie jest w gestii Rady Miejskiej i Rada nie może wypowiadać się na temat stron internetowych prywatnych.

 

Pan Cybulski Marek zapytał, co będzie z jego wnioskiem dotyczącym nierównego traktowania rolników w sprawach pomocy poszkodowanym klęską suszy.

 

Na powyższe odpowiedział Burmistrz Recza Pan Zbigniew Ligus, który informował, że ten wniosek nie może być skierowany do niego, ponieważ z pism dostarczonych przez Pana Marka Cybulskiego wynika, że są to działania rządowe: Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie szczegółowych zasad i trybu udzielania pomocy rolnikom poszkodowanym wskutek klęski suszy w 2003 r., pismo Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie Wydział Polityki Społecznej skierowane do Ośrodka Pomocy Społecznej.

 

Pan Przewodniczący Rady Miejskiej zaproponował, by sprawą zgłoszoną przez Pana Marka Cybulskiego zajęła się Komisja ds. Budżetu, Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego.

 

Pan Barna Stanisław stwierdził, że źle się dzieje, że rząd rolników łapie w pułapki.

 

Pomoc z powodu klęski suszy otrzymali jedynie 1-2 ha gospodarstwa rolne. To samo z kredytami.

 

Obiecankami spowodowano przyspieszoną spłatę kredytów po to, by otrzymać następny kredyt suszowy. Nie było też, a obiecano, wydłużonego okresu spłaty kredytów dotąd zaciągniętych przez rolników.

 

Pan Edmund Matczak Przewodniczący Komisji ds. Budżetu, Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego oświadczył, że jego Komisja zajmie się sprawą zgłoszoną przez Pana Marka Cybulskiego.

 

Innych głosów w dyskusji nie stwierdzono.

 

 

 

Przed zakończeniem sesji Pan Grzegorz Adamiak Przewodniczący Rady Miejskiej złożył radnym, gościom zaproszonym oraz zgromadzonej publiczności serdeczne życzenia noworoczne i zaprosił wszystkich zebranych na symboliczną lampkę szampana.

 

 

 

Wobec wyczerpania porządku obrad Pan Grzegorz Adamiak Przewodniczący Rady Miejskiej zamknął obrady XIV sesji Rady Miejskiej o godz. 14

 

 

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

Protokołowała:

 

 

 

Podinspektor

 

 

 

Krystyna Samonek

 

 

 

Przewodniczący

 

Rady Miejskiej

 

 

 

Grzegorz Adamiak

 

 

 

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Paweł Kozina 14-01-2004 11:48
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2012
Ostatnia aktualizacja: Grzegorz Robaczek 17-02-2012 11:30