Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Reczu
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Zarządzenie Burmistrza Recza w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający śię o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicie

ZARZĄDZENIE NR 24/2006
BURMISTRZA RECZA
z dnia 14 KWIETNIA 2006R



w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający śię o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Recz.

Na podstawie art.7 ust. 3a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity; Dz. U. z 2005 r. Nr 236, póz. 2008), oraz § 2;3 i 4 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 30 grudnia 2005r. w sprawie szczegółowego sposobu określania wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia )Dz.U. z 2006 Nr 5, poz. 33) zarządza się, co następuje:

§ 1. Zarządzenie określa:
1) wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Recz opisane w
Załączniku Nr 1 do niniejszego zarządzenia,

2) wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Recz opisane w załączniku Nr 2 do niniejszego zarządzenia.

§ 2. Nadzór merytoryczny nad realizacją postanowień niniejszego zarządzenia powierza się Inspektorowi ds. gospodarki komunalnej i ochrony środowiska oraz Strażnikowi Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Reczu

§ 3. Zarządzenie podaje się do publicznej wiadomości, poprzez rozwieszenie w miejscach publicznych na terenie Gminy Recz oraz w formie elektronicznej poprzez umieszczenie na stronie internetowej Urzędu miejskiego.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.



Załącznik Nr 1

do Zarządzenia Nr 24/2006
Burmistrza Recza
z dnia 14 kwietnia 2006r.

Wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Recz.

§ 1. Przedsiębiorca jest zobowiązany do:
1) złożenia wniosku o udzielenie zezwolenia zawierającego dane określone w art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r. Nr 236, póz. 2008), tj.:
a) imię i nazwisko lub nazwa oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP),
b) przedmiot i obszar działalności,
c) środki techniczne, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem,
d) proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności,
e) termin podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzony czas jej prowadzenia,
2) określenia we wniosku dodatkowo rodzaju odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości,
3) określenia we wniosku dodatkowo sposobu realizacji obowiązku ograniczenia masy odpadów ulegających biodegradacji składowanych na składowisku odpadów,
4) dołączenia do wniosku zaświadczenia o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne,
5) udokumentowania gotowości przyjęcia odpadów przez przedsiębiorców, o których mowa w §2 ust.2,
6) niezwłocznego zgłaszania Burmistrzowi Recza wszelkich zmian w danych
określonych w zezwoleniu.

§ 2 Działalność przedsiębiorcy, będąca przedmiotem wniosku, powinna być prowadzona zgodnie z gminnym planem gospodarki odpadami, zatwierdzonym Uchwałą Rady Miejskiej w Reczu Nr XXIX/183/05 z dnia 29 czerwca 2005 r.
1. Przedsiębiorca ma obowiązek przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych:
1) niesegregowane, które nie mogą być poddane odzyskowi, na składowiska wskazane w wojewódzkim planie gospodarki odpadami,
2) niesegregowane nadające się do odzysku, do zakładów wskazanych w wojewódzkim planie gospodarki odpadami,
3) roślinne kuchenne i ogrodowe • do kompostowni wskazanych w wojewódzkim pianie gospodarki odpadami,
4) z selektywnej zbiórki - do sortowni wskazanych w wojewódzkim planie gospodarki odpadami,
5) wielkogabarytowe - do zakładów wskazanych w wojewódzkim planie gospodarki odpadami,
6) z remontów - do zakładów wskazanych w wojewódzkim planie gospodarki odpadami.
7) jeżeli odległość od miejsca wytwarzania odpadów do instalacji przeznaczonej do odzysku lub unieszkodliwiania jest mniejsza niż odległość do instalacji lub miejsca położonego na terenie województwa zachodniopomorskiego należy przedstawić zawartą umowę lub pisemne zapewnienie potwierdzające gotowość odbioru odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania.
2. Przedsiębiorca, przed przekazaniem odebranych odpadów komunalnych do miejsc, o których mowa w ust 2 może, zgodnie z art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, prowadzić sortowanie lub kompostowanie tych odpadów w instalacjach, do których posiada tytuł prawny na podstawie odrębnych decyzji.
3. Przedsiębiorca jest obowiązany do odbierania od właścicieli nieruchomości wszystkich selektywnie zbieranych rodzajów odpadów komunalnych, w tym powstających w gospodarstwach domowych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz odpadów z remontów, zgodnie z art. 8 ust. 2b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
4. Zebrany zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny przedsiębiorca jest obowiązany przekazać, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. Nr 180, póz. 1495), prowadzącemu zakład przetwarzania wpisany do rejestru prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska,

§ 3.Przedsiębiorca ma obowiązek ograniczenia masy składowanych odpadów komunalnych ulegających biodegradacji.
1.Maksymalny dopuszczalny poziom składowania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji odebranych przez przedsiębiorcę z terenu Gminy Recz określa się zgodnie z gminnym planem gospodarki odpadami, przyjmując za podstawę docelowe ilości odpadów dopuszczonych do składowania w latach .do 31 grudnia 2010 roku nie więcej niż 75%, do 31 grudnia 2013 roku nie więcej niż 50% wagowo całkowitej masy odpadów oraz udziału przedsiębiorcy w rynku usług w roku poprzednim.
2.Udział przedsiębiorcy w rynku usług stanowi iloraz masy niesegregowanych odpadów komunalnych odebranych przez przedsiębiorcę i łącznej masy tych odpadów odebranych z terenu Gminy Recz w danym roku.

§ 4.Świadczenie usług odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości może być prowadzone wyłącznie na podstawie umowy i na warunkach w niej określonych.
1.Przedsiębiorca jest zobowiązany do wystawiania dowodów korzystania z jego usług zawierającego daty odbierania, ilości i rodzaje odebranych odpadów oraz opłatę, która nie może przekraczać kwoty wynikającej z górnej stawki opłaty określoną odrębną uchwałą Rady Miejskiej w Reczu

§ 5.Przedsiębiorca, prowadząc działalność będącą przedmiotem wniosku, zobowiązany jest do przestrzegania przepisów Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Recz wprowadzonego Uchwałą Rady Miejskiej w Reczu Nr XXXIV z dnia 30 marca 2006r., w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Recz.
1.Przedsiębiorca ma obowiązek odbierania odpadów komunalnych, o których mowa w §2, z częstotliwością określoną w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Recz.

§ 6.Pojemniki oferowane przez przedsiębiorcę właścicielowi nieruchomości, z którym posiada umowę na odbieranie odpadów komunalnych, powinny spełniać wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Recz.
1.Przedsiębiorca powinien zapewnić możliwość mycia i odkażania pojemników na indywidualne zlecenie właściciela nieruchomości nie rzadziej niż raz na trzy miesiące.

§ 7.Przedsiębiorca powinien dysponować specjalnymi pojazdami do odbierania odpadów komunalnych (wraz z przeszkoloną obsługą) - w ilości niezbędnej do zapewnienia ciągłości usług.
1.Pojazdy stosowane do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości powinny:
1)spełniać wymagania techniczne określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r., Nr 108, póz. 908 z późn. zm.).
2)być dostosowane do pojemników do zbiórki odpadów,
3)posiadać deklaracją zgodności WE lub Certyfikat zgodności CE wymagany ustawą z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r., Nr 204, póz. 2087 z późn. zm.),
4)być oznakowane nazwą i adresem przedsiębiorcy.
2.Pojazdy przeznaczone do transportu kontenerów oraz pojazdy skrzyniowe z urządzeniem wywrotu powinny posiadać dodatkowo zabezpieczenie przed rozwiewaniem odpadów siatką lub plandeką.
3.Przedsiębiorca powinien posiadać udokumentowane możliwości, własne lub obce w postaci usług świadczonych przez wyspecjalizowane zakłady, w zakresie parkowania i prowadzenia obsługi technicznej pojazdów, o których mowa w ust. 1 - 3, w sposób określony w instrukcjach eksploatacji.

§ 8.Pojazdy do odbierania odpadów komunalnych powinny być myte:
1) zewnętrznie po zakończeniu każdego dnia ich użytkowania
2) zewnętrznie i wewnętrznie oraz odkażane nie rzadziej niż raz na
miesiąc
1.Przedsiębiorca powinien przedstawić dokumentację potwierdzającą posiadanie myjni do mycia i dezynfekcji pojazdów lub posiadania umowy z przedsiębiorcą świadczącym takie usługi.

§ 9.Przedsiębiorca powinien dysponować bazą transportową ogrodzoną i strzeżoną (całodobowa ochrona), wyposażoną w utwardzone place parkingowe oraz drogi manewrowe.

§ 10.Przedsiębiorca zobowiązany jest prowadzić działalność będącą przedmiotem wniosku w sposób niepowodujący zagrożenia dla życia i zdrowia ludzi lub środowiska oraz zanieczyszczenia tras wywozu.

§ 11.Po uzyskania zezwolenia przedsiębiorca jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji umów zawartych z właścicielami nieruchomości oraz dowodów korzystania z usług.
1.Ewidencja umów powinna zawierać następujące informacje:
1)imię i nazwisko lub nazwa właściciela nieruchomości,
2)adres nieruchomości,
3)data zawarcia umowy,
4)rodzaj (kod) odbieranych odpadów,
5)częstotliwość odbioru.
2.Przedsiębiorca zobowiązany jest do udostępniania ewidencji umów i dowodów świadczenia usług pracownikom Urzędu Miejskiego w Reczu posiadającym imienne upoważnienie Burmistrza Recza.

§ 12.Przedsiębiorca jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji odpadów zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach według rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 lutego 2006 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. Nr 30, póz. 213).
1.Przedsiębiorca jest zobowiązany do przekazywania Marszałkowi Województwa Zachodniopomorskiego zbiorczych zestawień danych o rodzajach i ilościach odpadów oraz o sposobach gospodarowania nimi zgodnie z art. 37 ustawy o odpadach według rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 grudnia 2001 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorczych zestawień danych (Dz. U. Nr 152, póz. 1737).
2.Przedsiębiorca jest zobowiązany zgodnie z art. 9a ust.1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do sporządzania i przekazywania Burmistrzowi, Recza w terminie do 15 dnia po upływie każdego miesiąca wykazu właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu zawarł umowy na odbieranie odpadów komunalnych oraz wykazu właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu lub wygasły. Wykaz zawiera imię nazwisko lub nazwę właściciela nieruchomości oraz adres właściciela nieruchomości oraz adres nieruchomości.
3.Przedsiębiorca jest zobowiązany, zgodnie z art. 9a ust.2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, do sporządzania i przekazywania w terminie do końca pierwszego kwartału za poprzedni rok kalendarzowy Burmistrzowi Recza informacji dotyczącej:
1)masy poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy Recz,
2) sposobów zagospodarowania poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych,
3) masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji składowanych na składowisku odpadów,
4) masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji nie składowanych na składowisku odpadów i sposobu ich zagospodarowania,

§ 13.Wydane zezwolenie może być cofnięte bez odszkodowania w przypadku nie wypełnienia przez przedsiębiorcę wymagań określonych w niniejszym zarządzeniu, zgodnie z art.9 ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
1.Wygaśnięcie lub cofnięcie zezwolenia nie zwalnia przedsiębiorcy z wykonania obowiązków dotyczących wymagań sanitarnych i ochrony środowiska, zgodnie z art.9 ust. 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

§ 14. Do dnia 30 czerwca 2006r., należy przedstawić Burmistrzowi Recza kalkulację górnych stawek za świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.



Załącznik Nr 2

do Zarządzenia Nr 24/2006
Burmistrza Recza
z dnia 14 kwietnia 2006r.

Wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Recz.

§ 1.Przedsiębiorca zobowiązany jest do:
1) złożenia wniosku zawierającego dane określone w art.8 ust.1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz.U. z 2005 r. Nr 236, póz. 2008), tj.:
a) imię i nazwisko lub nazwa oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP),
b) przedmiot i obszar działalności,
c) środki techniczne, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem,
d) proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności,
e) termin podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzony czas jej prowadzenia,
2) dołączenia do wniosku zaświadczenia o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne,
3) udokumentowania gotowości odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną, o której mowa w § 3 ust. 2,
4) niezwłocznego zgłaszania Burmistrzowi Recza wszelkich zmian w danych
określonych w zezwoleniu.

§ 2.Świadczenie usług opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych może być prowadzone wyłącznie na podstawie umowy z właścicielem nieruchomości i na warunkach w niej określonych.
1.Przedsiębiorca zobowiązany jest do wystawiania dowodów wykonania usługi z podaniem daty wykonania usług, ilości wywiezionych nieczystości ciekłych oraz ceny.

§ 3.Przedsiębiorca, prowadząc działalność będącą przedmiotem wniosku, zobowiązany jest do przestrzegania przepisów Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy wprowadzonego Uchwałą Rady Miejskiej w Reczu Nr XXXIV z dnia 30 marca 2006r., w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Recz.
1.Przedsiębiorca ma obowiązek przekazywania nieczystości ciekłych do stacji zlewnej miejskiej oczyszczalni w Reczu lub, w przypadku, gdy ta stacja zlewna z przyczyn technicznych nie może tymczasowo przyjmować nieczystości ciekłych do stacji zlewnej, z którą posiada stosowna umowne na odbiór nieczystości.
2.Przedsiębiorca ma obowiązek opróżniania zbiorników bezodpływowych z częstotliwością uzgodnioną ze stacją zlewną w sposób zapobiegający wypływaniu nieczystości ciekłych ze zbiornika w wyniku jego przepełnienia lub niewłaściwego opróżniania, a tym samym zanieczyszczeniu powierzchni ziemi i wód gruntowych.

§ 4.Przedsiębiorca powinien dysponować specjalnymi pojazdami do opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych (wraz z przeszkoloną obsługą - w ilości niezbędnej do zapewnienia ciągłości usług.
1.Pojazdy stosowane do opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych powinny spełniać wymagania techniczne określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, póz. 602 z późn. zm.).
2.Pojazdy, o których mowa w ust. 1, powinny:
1) posiadać deklaracją zgodności WE lub certyfikat zgodności zgodnie z ustawą z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r., Nr 204, póz. 2087 z późn. zm.),
2) być oznaczone nazwą i adresem przedsiębiorcy.
3.Przedsiębiorca powinien posiadać udokumentowane możliwości, własne lub obce (w postaci usług świadczonych przez wyspecjalizowane zakłady) w zakresie parkowania i prowadzenia obsługi technicznej pojazdów, o których mowa w ust. 1, w sposób określony w ich instrukcjach użytkowania (eksploatacji).

§ 5.Pojazdy do opróżniania zbiorników bezodpływowych l transportu nieczystości ciekłych powinny być:
1) odkażane w części spustowej - po każdym napełnieniu i opróżnieniu zbiornika pojazdu,
2) myte zewnętrznie po zakończeniu każdego dnia pracy,
3) myte zewnętrznie i wewnętrznie oraz odkażane nie rzadziej niż raz na
1.Przedsiębiorca powinien przedstawić dokumentację potwierdzającą posiadanie myjni do mycia i dezynfekcji pojazdów asenizacyjnych lub posiadanie umowy z podmiotem świadczącym takie usługi.

§ 6.Przedsiębiorca powinien dysponować bazą transportową ogrodzoną i strzeżoną (całodobowa ochrona), wyposażoną w utwardzone place parkingowe oraz drogi manewrowe.

§ 7.Przedsiębiorca jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji umów zawartych z właścicielami nieruchomości, dowodów świadczenia usług oraz dowodów przyjęcia nieczystości ciekłych przez stację zlewną.
1.Ewidencja umów powinna zawierać następujące informacje:
1) imię / nazwisko lub nazwa właściciela nieruchomości,
2) adres nieruchomości,
3) data zawarcia umowy,
4) pojemność zbiornika bezodpływowego,
5) częstotliwość opróżniania.
2.Przedsiębiorca jest zobowiązany do udostępniania dokumentacji, o której mowa w ust.1, pracownikom Urzędu Miejskiego w Reczu posiadającym stosowne upoważnienie Burmistrza Recza.

§ 8.Przedsiębiorca jest zobowiązany, zgodnie z art. 9a ust.1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, do sporządzania i przekazywania Burmistrzowi Recza w terminie do 15 dnia po upływie każdego miesiąca, wykazu właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu zawarł umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych oraz wykazu właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu lub wygasły. Wykaz zawiera imię nazwisko lub nazwę właściciela nieruchomości oraz adres właściciela nieruchomości oraz adres nieruchomości.
1.Przedsiębiorca jest zobowiązany, zgodnie z art. 9a ust.2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, do sporządzania i przekazywania Burmistrzowi Recza informacji dotyczącej ilości i rodzaju nieczystości ciekłych z terenu Gminy Recz w terminie do końca pierwszego kwartału za poprzedni rok kalendarzowy.

§ 9.Wydane zezwolenie może być cofnięte bez odszkodowania w przypadku nie wypełnienia przez przedsiębiorcę wymagań określonych w niniejszym zarządzeniu, zgodnie z art.9 ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
1.Wygaśnięcie lub cofnięcie zezwolenia nie zwalnia przedsiębiorcy z wykonania obowiązków dotyczących wymagań sanitarnych i ochrony środowiska, zgodnie z art.9 ust. 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

§ 10.Kalkulacje górnych stawek za świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych należy przedstawić dla Burmistrza Recza do dnia 30 czerwca 2006r.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Paweł Kozina 14-04-2006 17:34
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 14-04-2006
Ostatnia aktualizacja: - 14-04-2006 17:34