System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
UCHWAŁA Nr IV/30/03 w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2003
RADA MIEJSKA W RECZU
UCHWAŁA Nr IV/30/03
Rady Miejskiej w Reczu
z dnia 30 stycznia 2003 r.
w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2003
Na podstawie art.41 ust.2 oraz ust.5 ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi(Dz.U. z 2002r.Nr 147 poz.1231, Nr167 poz. 1372)uchwala się, co następuje:
§1
Uchwala się Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2003 r. stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§2
Członkom Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych ( za wyjątkiem sekretarza Komisji), z którymi zawarto umowy cywilno - prawne, przysługuje wynagrodzenie w wysokości 7% najniższego wynagrodzenia za pracę pracowników:
1. a) za udział w posiedzeniu Komisji
b) za przeprowadzenie wywiadu środowiskowego
c) za przeprowadzenie lustracji punktów sprzedaży napojów alkoholowych
2. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 lit. a i c wypłacane jest na podstawie listy obecności podpisanej przez przewodniczącego i sekretarza Komisji.
§3
Upoważnia się Burmistrza Recza do dokonywania zmian w zadaniach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w granicach planowanych kosztów i na wniosek Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
§4
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Recza
§5
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Grzegorz Adamiak
Załącznik do Uchwały Nr IV/30/03
Rady Miejskiej w Reczu
z dnia 30 stycznia 2003 r.
GMINNY PROGRAM PROFILAKTYKI
l ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW
ALKOHOLOWYCH W GMINIE
RECZ NA 2003 ROK
I. WSTĘP
Ustawa z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz.U. Nr 35, poz. 230 z późn. Zmianami) mówi, że samorząd terytorialny realizuje zadania, które w szczególności obejmują:
Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu,
Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej,a w szczególności ochrona przed przemocą w rodzinie,
Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej, w szczególności dla dzieci i młodzieży,
Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych,
Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art.131 i 15 ustawy oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.
Powyższe zadania wynikające z ustawy ujmuje Gminny Program Profilaktyki i rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Gminna Komisja Rozwiązywania problemów Alkoholowych w Reczu ze szczególną uwagą realizować będzie zadania związane z ochrona rodziny przed przemocą.
Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Rada Miejska uchwala corocznie. Sprawozdanie z przebiegu realizacji zadań ujętych w harmonogramie działań i w preliminarzu wydatków na dany rok, przedstawiany jest Radzie Miejskiej w Reczu dwa razy do roku, zgodnie z planem sesji. Burmistrz Recza będzie podejmował decyzje o realizacji zadań ujętych w harmonogramie, bądź innych zadań nie ujętych tam a mieszczących się w zadaniach własnych gminy.
II. KORZYŚCI I OCZEKIWANIA Z UCHWALENIA I REALIZACJI PROGRAMU
Zmniejszenie ilości alkoholu wypijanego przez dzieci i młodzież.
Ogólna poprawa stabilności i bezpieczeństwa środowiska rodzinnego.
Przeciwdziałanie przemocy domowej i w grupach rówieśniczych dzieci i młodzieży.
Zwiększenie pomocy rehabilitacyjnej i prawnej osobom w stosunku, do których używana była przemoc.
-
Spadek spożycia alkoholu w gminie.
-
Spadek przestępczości szczególnie wśród dzieci i młodzieży.
-
Zmniejszenie udziału nietrzeźwych wśród przyczyn naruszeń prawa i porządku publicznego.
-
Zwiększenie wiedzy społecznej naszej gminy w zakresie problematyki alkoholowej i lecznictwa odwykowego
-
Poprawa kondycji psychofizycznej i moralnej społeczności gminnej.
-
Zmniejszenie śmiertelności i degradacji psychofizycznej osób uzależnionych od alkoholu.
-
Zmniejszenie ilości urazów związanymi z wypadkami w pracy na drodze i w domu.
-
Zmniejszenie wydatków na opiekę społeczną i zdrowotną.
-
Zwiększenie efektów pracy zawodowej.
-
Zapobieganie powstawania nowych przypadków uzależnień.
-
Poprawa zasobów materialnych gospodarstw domowych.
III. HARMONOGRAM DZIAŁAŃ l PRELIMINARZ WYDATKÓW GMINNEGO PROGRAMU PROFILAKTYKI l ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH.
Lp. |
Zadania wynikające z ustawy |
Treść zadania do wykonania |
Koszt zadania |
§ |
Czas realizacji |
1.
|
Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i
rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu i współuzależnionych: |
1 .Współudział w finansowaniu działań terapeutycznych prowadzonych w placówkach odwykowych. |
1.000zł |
4300 |
I-XII |
|
|
2. Dofinansowanie szkoleń i kursów specjalistycznych dla pracowników lecznictwa odwykowego, podnoszących kwalifikacje w zakresie pracy z osobami uzależnionymi i współuzależnionymi oraz ofiarami przemocy w rodzinie alkoholowej. |
1.000zł |
4300 |
I-XII |
|
|
3. Prowadzenie punktu konsultacyjno-informacyjnego w ramach biura pełnomocnika Burmistrza ds. rozwiązywania problemów alkoholowych. Udzielanie porad dla osób uzależnionych od alkoholu i współuzależnionych, pomoc w kierowaniu do zakładów odwykowych, do poradni uzależnienia i współuzależnienia oraz pomoc w załatwianiu spraw administracyjnych.
|
500zł |
4410 |
I-XII |
2. |
Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrona przed przemocą w rodzinie. |
1. Szkolenie dla różnych grup
zawodowych zajmujących się pomocą rodzinom gdzie występują problemy alkoholowe a w szczególności: pomocą dla osób poszkodowanych w wyniku przemocy domowej. |
1.500zł |
4300 |
I-XII |
|
|
2.Udzielanie porad i informacji o
instytucjach zajmujących się rozwiązywaniem problemów przemocy ochrony rodziny przed i przemocą ( w ramach działalności biura pełnomocnika Burmistrza ds. rozwiązywania problemów alkoholowych). |
- |
|
I-XII |
|
|
3. Udzielanie porad i informacji
telefonicznych w miejscu urzędowania pełnomocnika Burmistrza w ramach tzw. telefonu zaufania (765- 61-82) |
- |
|
I-XII |
|
|
4. Edukacja publiczna poprzez zakup i kolportaż broszur, ulotek, plakatów czy też czasopism i publikacji dotyczących przemocy, prenumerata prasy. |
1.000zł |
4210 |
I-XII |
|
|
5. Koordynacja działań związanych z prowadzeniem postępowań o zmuszenie do leczenia odwykowego i kierowanie tych postępowań do Sądu ds. Rodzinnych i Nieletnich w Choszcznie
|
200zl
500zl |
4300
3030 |
I-XII
I-XII |
3. |
Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w szczególności dla dzieci i młodzieży. |
1. Dofinansowanie szkoleń i kursów specjalistycznych w zakresie pracy terapeutycznej z dziećmi z rodzin gdzie występują problemy alkoholowe w zakresie rozwijania umiejętności prowadzenia zajęć profilaktycznych. Szkolenia przewidziane dla pedagogów nauczycieli osób prowadzących świetlice opiekuńczo-wychowawcze i środowiskowe, oraz dla przedstawicieli innych grup zawodowych , którzy deklarują gotowość pracy z dziećmi. |
1.000zł |
4300 |
I-XII |
|
|
2.Organizacja przedstawień teatralnych dla dzieci i młodzieży dotyczących problematyki uzależnień od alkoholu i narkotyków, oraz problemów przemocy domowej i w środowisku rówieśniczym. |
2.000zł |
4300 |
I-VI |
|
|
3. Wprowadzenie do realizacji szkolnych programów profilaktycznych. |
6.000zł |
4210 |
I-XII |
|
|
4. Wyposażenie świetlic opiekuńczo- wychowawczych w Reczu i w Nętkowie pomoc w zakupie materiałów do innych działających świetlic na terenie gminy- zakup niezbędnego sprzętu, wyposażenia, materiałów oraz pomocy do pracy z dziećmi. |
3.000zł |
4210 |
I-XII |
|
|
5. Wynagrodzenie opiekunki świetlicy środowiskowej przy Ośrodku Wspierania Rodziny w Nętkowie(1 najniższy etat z dodatkami i opłatami ZUS 91 4,51 zł x 12 miesięcy 10.974,12). |
11.000zł |
4120
4110
4010 |
I-XII |
|
|
6.Wynagrodzenie opiekunki świetlicy opiekuńczo-wychowawczej uruchomionej w budynku przy ul. Ratuszowej w Reczu(1 najniższy etat z dodatkami i opłatami ZUS 914,51 zł x 12 miesięcy =10.974,12 zł) |
11.000zł |
4120
4110
4010 |
II-XII |
4.
|
Wspomaganie działalności instytucji i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych. |
1. Wspieranie zakresie dożywiania dzieci w świetlicach środowiskowych oraz nnych świetlicach opiekuńczo- wychowawczych. |
6.000zł |
3110 |
I-XII |
|
|
2.Dofinansowanie MGOK w Reczu na rozwijanie działalności kółek zainteresowań oraz pracowni i grup młodzieżowych, które w swych programach mają zadania służące profilaktyce i rozwiązywaniu problemów alkoholowych oraz uzależnień od narkotyków. |
1.000zł |
2580 |
I-XII |
|
|
3.Pomoc finansowa w celu przeprowadzenia programów profilaktyki uzależnień , jak też pomoc w pracach socjoterapeutycznych w świetlicach wiejskich oraz środowiskowych na terenie gminy. |
1.000zł |
4210 |
I-XII |
|
|
4. Dofinansowanie różnego rodzaju mprez okolicznościowych , sportowych, wypoczynku dzieci i młodzieży, którym towarzyszyć będą odpowiednie programy profilaktyki uzależnień. Pomoc w szczególności dotyczyć będzie szkół i placówek opiekuńczo-wychowawczych, które zajmują się pracą wśród dzieci i młodzieży. |
4.000zł |
4210 |
I-XII |
|
|
5. Wsparcie finansowe i pomoc w utworzeniu grupy „AA" (szkolenie lidera, pomoc w nawiązaniu kontaktów z innymi grupami mającymi doświadczenie w udzielaniu pomocy osobom uzależnionym itp.) |
1.000zł |
4300
4210 |
I-XII |
5.
|
Podejmowanie interwencji w związku z naruszaniem przepisów określonych w art.131i 15 ustawy oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego. |
1. Podejmowanie interwencji po zgłoszeniach o naruszeniu prawa przez niedozwoloną reklamę i promocję alkoholu na terenie gminy, wyjaśnianie sprawy i w razie potwierdzenia zgłaszanie instytucjom zajmującym się ściganiem tego typu przestępstw. |
- |
|
I-XII |
|
|
2.W przypadku stwierdzenia podczas kontroli lub po zgłoszeniu o sprzedaży podawania alkoholu: -osobom, których zachowanie wskazuje , że znajdują się w stanie nietrzeźwości , - osobom do lat18,- na kredyt lub pod zastaw , podejmowanie czynności zmierzających do zgromadzenia dowodów oraz do przekazania niezbędnych materiałów do Policji celem przeprowadzenia dochodzenia oraz w razie konieczności występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego. |
- |
|
I-XII |
|
|
3. Lustracje punktów sprzedających i podających alkohol na terenie gminy (4 lustracje x 5osób x55zł/os. = 1 .100zł) |
1.000zł |
3030 |
I -XII |
6.
|
Działalność Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
oraz pełnomocnika ds. rozwiązywania problemów alkoholowych |
1. Wynagrodzenie pełnomocnika Burmistrza ds. rozwiązywania problemów alkoholowych. |
6.000zł |
4300 |
I-XII |
|
|
2. Wynagrodzenia za posiedzenia Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. |
2.800zł |
3030 |
I-XII |
|
|
3.Delegacje służbowe. |
1.000zł |
4410 |
I-XII |
|
|
4.Wykorzystanie pojazdu z OPS. |
5OOzł |
4300 |
I-XII |
|
|
5.Wyposażenie biura pełnomocnika Burmistrza, utrzymanie świetlicy opiekuńczo-wychowawczej, koszty eksploatacji budynku przy ul. Ratuszowej 1 7( zakup materiałów i pomocy do pracy z dziećmi w świetlicy, opłaty telefoniczne, ogrzewanie, energia elektryczna itp.) |
4.000zł |
4210 |
I-XII |
|
|
ŁĄCZNIE ŚRODKI PLANOWANE |
68.000zł |
|
|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Paweł Kozina | 15-09-2003 12:26 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 15-09-2003 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 15-09-2003 12:26 |