Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Reczu
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

UCHWAŁA Nr II/12/10 RADY MIEJSKIEJ W RECZU z dnia 29 grudnia 2010 r. w sprawie likwidacji zakładu budżetowego - Zakładu Gospodarki Komunalnej


 

UCHWAŁA Nr II/12/10

RADY MIEJSKIEJ W RECZU

z dnia 29 grudnia 2010r.

 

w sprawie likwidacji zakładu budżetowego - Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Reczu.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt.9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 r.o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568,Nr 177, poz. 1725, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142,poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675) oraz art. 16 ust. 1, 3 i 6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz. 1240, z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020) Rada Miejska uchwala, co następuje:

§1. Z dniem 31 grudnia 2010r. likwiduje się Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Reczu zwany dalej Zakładem utworzony ma mocy uchwały Nr XIV/72/91 Rady Miejskiej w Reczu z dnia 31 lipca 1991r.

§2. Majątek nieruchomy znajdujący się w użytkowaniu Zakładu przechodzi pod zarząd Burmistrza, sprawowany za pośrednictwem odpowiedniej komórki Urzędu Miejskiego w Reczu i zostanie zagospodarowany lub zbyty zgodnie
z zasadami gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości.

§ 3. Majątek ruchomy Zakładu zostanie przekazany Urzędowi Miejskiemu w Reczu lub innym jednostkom organizacyjnym Gminy Recz według ich uzasadnionych potrzeb lub zbyty w sposób zapewniający uzyskanie najwyższej ceny. O przeznaczeniu majątku zdecyduje Burmistrz Recza.

§ 4. 1. Czynności likwidacyjne powinny być zakończone do dnia 15 lutego 2011r.

2. Czynności likwidacyjne obejmują:

1) przeprowadzenie inwentaryzacji wszystkich aktywów i pasywów zgodnie z przepisami o rachunkowości, w tym ustalenie należności i zobowiązań oraz stanu środków obrotowych i majątku trwałego,

2) zamkniecie rachunków bankowych i ksiąg rachunkowych zgodnie z przepisami o rachunkowości,

3) sporządzenie bilansu zamknięcia,

4) zarchiwizowanie akt i dokumentów oraz przekazanie ich do archiwum zakładowego Urzędu Miejskiego w Reczu.

§ 5. 1. Należności i zobowiązania likwidowanego Zakładu budżetowego według stanu na dzień likwidacji przejmuje Gmina Recz.

2. Środki pieniężne na rachunku bieżącym likwidowanego Zakładu według stanu na dzień likwidacji podlegają wpłacie na rachunek budżetu Gminy Recz.

§6. Pracownicy likwidowanego Zakładu stają się pracownikami Urzędu Miejskiego w Reczu stosownie do postanowień art. 231 Kodeksu pracy.

§7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Recza.

§8. Traci moc:

1) uchwała Nr XIV/72/91 Rady Miejskiej w Reczu z dnia 31 lipca 1991r.
w sprawie powołania Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Reczu,

2) uchwała Nr XXIV/118/92 Rady Miejskiej w Reczu z dnia 10 czerwca 1992r.
w sprawie uchwalenia Statutu Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
w Reczu

§9. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

Uzasadnienie

 

Warunki takie jak:

 

  1. Zmniejszająca się w wyniku wykupu przez najemców liczba komunalnych lokali mieszkaniowy oraz powiększająca się liczba lokali socjalnych o najniższych czynszach powoduje wzrost dofinansowania z budżetu gminy do utrzymania 1m2 powierzchni mieszkalnych.

  2. Zawarta ugoda z ZUS na comiesięczną spłatę zaległych składek odbywa się kosztem wykonywania bieżących prac remontowych lokali mieszkalnych,

  3. Wpływy za czynsz oraz z innych opłat nie pokrywają bieżących wydatków finansowych Zakładu,

  4. Podpisana przez Zakład umowa z VAPO Sp. z o.o., ul. Bydgoska 1/3, 87-100 Toruń na dostarczanie ciepła do mieszkań komunalnych przy występujących zaległościach za czynsz spowoduje zachwianie bieżącej płynności Zakładu i może być przyczyną wzrostu zadłużenia,

  5. Koszty osobowe pracowników Zakładu stanowią 54% ogólnych planowanych wpływów ( bez dotacji z budżetu Gminy),

  6. Obecnie brak jest możliwości utworzenia pomieszczenia na kasę, a prowadzony system przyjmowania opłat za czynsze odbywa się z naruszeniem przepisów finansowych,

 

powodują, że w celu prawidłowego prowadzenia gospodarki mieszkaniowym zasobem Gminy podjęcie uchwały jest zasadne.

 

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Martyna Smus 12-01-2011 13:47
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 12-01-2011
Ostatnia aktualizacja: Martyna Smus 12-01-2011 13:57